رپورتاژ اگهی

بررسی معروف‌ترین کتاب‌ها با ژانر جنایی و معمایی

 

مطالعه کتاب‌های جنایی و معمایی جزو سرگرمی انسان‌ها در روزمرگی‌های زندگی هستند. افراد مختلف با خواندن این گونه کتاب‌ها وارد دنیایی پر از اتفاقات مختلف و غافلگیر کننده می‌شوند و به دنبال سرنخ‌های گوناگون و راه حل مشکلات می‌گردند. ادبیات جنایی میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و فیلم‌های متنوعی از این کتاب‌ها سالانه ساخته می‌شود. نویسندگان این ژانر همواره تلاش می‌کنند با خلق شخصیت‌های جدید خوانندگان را مجذوب آثار خود نمایند. در ادامه تعدادی کتاب برتر در ژانر معمایی و جنایی را معرفی کرده‌ایم که با مراجعه به بانک کتاب وطن بوک می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

تابوت‌های دست‌ سازتابوت‌های دست‌ ساز

داستان کتاب جذاب تابوت‌های دست‌ساز در مورد قتل‌های متفاوتی بوده که با یکدیگر هیچ شباهتی ندارند جز قربانیانی که تابوتی دست‌ساز قبل از مرگ خود به عنوان هدیه دریافت می‌کردند. بنابراین جیک پیر، کارآگاه دایره تحقیقات، برای رسیدگی به این قتل‌های مرموز انتخاب می‌شود. نقطه عطف این داستان زمانی است که خواننده به این پی می‌برد که داستان کتاب بر اساس اتفاقات واقعی نوشته شده، روایتی جنایی و ترسناک که در گذشته‌ای دور، جان چندین نفر را گرفته است. کتاب تابوت‌های دست‌ساز نوشته ترومن کاپوتی، دارای روایتی خاص بوده که ذهن خوانندگان را به چالش می‌کشد.

از جملات  این کتاب می‌توان به «خشم حسابی، همچون ویسکی حسابی، زمان برای جاافتادن می‌خواهد» و «اضطراب، همچنان که هر روان‌پزشکِ گران‌قیمتی به شما خواهد گفت، حاصلِ افسردگی است؛ اما افسردگی، همچنان که همان روان‌پزشک در جلسه‌ی دوم و بعد دریافت حق ویزیتِ بعدی آگاهتان خواهد کرد، حاصل اضطراب است.» اشاره کرد. اگر از طرفداران داستان‌هایی با ژانر معمایی و جنایی هستید کتاب تابوت‌های دست‌ساز انتخاب مناسبی برای شما است.

دختر گمشده

 

دختر گمشدهداستان کتاب دختر گمشده روایت یک زن و شوهر در پنجمین سالگرد ازدواج آن‌ها است. اما در این روز به خصوص اتفاق غیرمنتظره ای می‌افتد و همسر نیک ناپدید می‌شود. با گم شدن امی داستان مسیر جدیدی پیدا می‌کند. با ناپدید شدن امی انگشت اتهام به تدریج به سمت نیک، همسرش دراز می‌شود و سوال‌هایی درباره‌ی رابطه این زن و شوهر برای پلیس به وجود می‌آید. پس از پیدا شدن دفتر خاطرات امی توسط پلیس، پرده از مشکلات بزرگی برداشته می‌شود.

کتاب دختر گمشده با قلم گیلین فلین، یکی از هیجان انگیزترین و چالش برانگیزترین کتاب در سال‌های اخیر بوده که فیلم آن نیز با همین اسم در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. این کتاب جوایز مختلفی مانند پرفروش‌ترین کتاب در نیویورک تایمز، جایزه بهترین کتاب گودریدز و پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را به دست آورده است. با مراجعه به بانک کتاب، کتاب دختر گمشده را تهیه کرده و با اسرار زندگی این زن و شوهر آشنا شوید.

پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند

پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زندکتاب «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» برخلاف دیگر کتاب‌های معرفی شده روایت متفاوتی داشته و در آن خبری از قاتل‌های حرفه‌ای و جنایت‌های هولناک نیست. بلکه جنایت میان آدم‌های معمولی با فریبکاری و دروغ‌هایشان را نشان می‌دهد. کتاب «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» نوشته جیمز ام کین انقلابی جدید در عرصه ادبیات جنایی و پلیسی به وجود آورده است. از دیگر کتاب‌های جیمز ام کین می‌توان به «غرامت مضاعف»، «مردان متعصب» و «همسران جادویی» اشاره کرد.

داستان کتاب «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» درباره جوانی فقیر و سرگردان با نام فرنک بوده که روزی با نیک، که صاحب رستوران کوچکی است آشنا می‌شود. به پیشنهاد نیک فرنک به عنوان کارگر در رستوران شروع به کار می‌کند. فرنک در ابتدا از این پیشنهاد استقبال نکرد اما با دیدن همسر نیک، کورا، در رستوران مشغول به کار می‌شود. داستان زمانی اوج می‌گیرد که کورا و فرنک به نیک خیانت می‌کنند و به تدریج به فکر قتل نیک می‌افتند.

کتاب «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» جیمز ام کین، اولین بار در سال ۱۹۳۴ منتشر شد و نویسندگان زیادی تحت تاثیر این کتاب قرار گرفته‌اند.

کتاب سکوت بره‌ها

کتاب سکوت بره‌هااین مناسب طرفداران داستان‌های جنایی با قاتل‌های بی رحم و قتل‌های بی رحمانه است. سکوت بره‌ها نوشته توماس هریس در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و یکی از معروف‌ترین آثار او محسوب می‌شود. توماس هریس در ۱۱ آوریل سال ۱۹۴۰ در آمریکا به دنیا آمده است و اولین کار خود را با نام یکشنبه‌ی سیاه در سال ۱۹۷۵ منتشر کرد. همه‌ی آثار این نویسنده تبدیل به فیلم‌های مختلفی شده‌اند و معروف‌ترین آن‌ها، سکوت بره‌ها است. از جوایز و افتخارات این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جایزه بهترین داستان فانتزی جهان در سال ۱۹۸۹
  • پرفروش‌ترین کتاب سال ۱۹۸۸ در اروپا و آمریکا
  • نامزد بهترین رمان جنایی CWA در سال ۲۰۱۳
  • برنده جایزه بهترین رمان آنتونی در سال ۱۹۸۹

داستان کتاب سکوت بره‌ها در مورد یک افسر اف‌بی‌آی بوده که برای دستگیری یک قاتل سریالی به نام بیل بوفالو از هانیبال لکتر یک زندانی دیوانه، درخواست کمک می‌کند؛ زیرا معتقد است هانیبال نسبت به افکار و ذهن قاتلان درک و فهم بالایی دارد. لکتر خود نیز زمانی روانپزشک بوده که به خاطر جنایت آدم‌خواری به حبس ابد محکوم شده‌است. با مراجعه به بانک کتاب، سکوت بره‌ها را تهیه کرده و خود را به روند نفس‌گیر داستان بسپارید.

باشگاه قتل پنجشنبه

باشگاه قتل پنجشنبهکتاب پرفروش باشگاه قتل پنجشنبه نوشته ریچارد آزمن در سال ۲۰۲۰ به چاپ رسید. همان طور که از نام این کتاب مشخص است، ژانر جنایی، کمدی سیاه و معمایی دارد. جالب است بدانید کتاب باشگاه قتل پنجشنبه نخستین کتابِ ریچارد آزمن، کمدین و نویسنده انگلیسی بوده است. قلم جذاب، روایت هیجان انگیز و میخکوب کننده این کتاب نوید آینده‌ای درخشان برای این نویسنده را می‌دهد. اما چه چیزی اولین کتاب این نویسنده را نسبت به کتاب‌های دیگر متمایز کرده است؟ داستان باشگاه قتل پنجشنبه چیست؟

کتاب باشگاه قتل پنجشنبه با ژانر جنایی و معمایی، در رابطه با ۴ شخصیت اصلی و مسن بوده که پنج شنبه هر هفته برای حل پرونده‌های مرموز دور هم جمع می‌شوند و نظرات و مشاهدات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. اتفاقات جالب داستان زمانی شروع می‌شود که دو قتل مشکوک در محل زندگی این ۴ نفر اتفاق می‌افتد و آرامش آن‌ها را از بین می‌برد. جالب است بدانید شغل‌های قبلی این چهار نفر مامور مخفی، پرستار، بازنشسته اتحادیه و روانپزشک بوده است. با تهیه و مطالعه باشگاه قتل پنجشنبه از بانک کتاب، اوقات خوش و سرگرم‌کننده ای را برای خود فراهم کنید.

خرید معروف‌ترین کتاب‌های جنایی و معمایی

ادبیات جنایی، پلیسی از سالیان پیش، جزو هیجان انگیزترین ژانرها میان خوانندگان بوده‌اند و هر روزه به تعداد طرفداران این ادبیات اضافه می‌شود. ویژگی‌های مختلف این گونه کتاب‌ها باعث شده است آدرنالین خون خوانندگان هنگام مطالعه این کتاب‌ها افزایش پیدا کند. با مطالعه کتاب‌های جنایی می‌توانید بدون هیچ درگیری ساعاتی هیجان‌انگیز را سپری کنید. با مراجعه به بانک کتاب، رمان‌های معرفی شده را تهیه کنید و از مطالعه آن‌ها در اوقات فراغت خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *