سبک زندگی

از بین بردن اسکار و جای زخم با لیزر اربیوم

لایه برداری با لیزر اربیوم روشی است که از فناوری لیزر پیشرفته برای برداشتن لایه های بیرونی پوست استفاده می کند و سلول های جدید و تازه پوست را در زیر نمایان می کند. این درمان می تواند برای کمک به صاف کردن بافت پوست و ایجاد یک رنگ و یکنواخت کردن پوست استفاده شود. اما آیا لیزر اربیوم برای اسکار نیز نتیجه بخش است؟

لیزر اربیوم چیست؟

لیزر اربیوم (erbium-YAG) یک لیزر کریستالی حالت جامد است. نور لیزر ۲۹۴۰ نانومتری به شدت توسط آب جذب می شود. این کار از برش لیزری پوست و ایجاد جای زخم گسترده جلوگیری می کند. برای انجام لیزر اربیوم اغلب یا نیازی به بی حسی نیست یا فقط به پماد بی حس کننده موضعی نیاز است.

 

از بین بردن اسکار و جای زخم با لیزر اربیوم

لیزر ۲۹۴۰ نانومتری اربیوم-YAG پالسی یک ابزار قطع کننده دقیق است. این لیزر یک انقباض قابل اندازه گیری پوست پس از فرسایش سطحی بین ۵٪ تا ۱۴٪ ایجاد می کند، ویژگی که نه تنها در جراحی زیبایی مورد توجه است بلکه با آن آسیب کلاژن کمتر از لیزر CO2 معمولی است و بازسازی بافت سریعتر است.

در مقایسه با CO2، اربیوم-YAG منجر به برش‌های دقیق با حداقل آسیب بافت مجاور و به دنبال آن التیام عالی بدون اسکار ایجاد می شود. مدت زمان پالس طولانی تر آسیب حرارتی را افزایش می دهد. این نوع لیزر نیز دارای اثرات ضد باکتریایی است.


مشاوره ۲۴ ساعته کلینیک زیبایی ماه زر:


۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵


۰۹۱۲۷۳۰۰۷۹۰

لایه برداری با لیزر اربیوم چیست؟

در حالی که لیزرهای زیادی برای بهبود ظاهر پوست در دسترس هستند، لیزرهای اربیوم اغلب برای دقت آنها مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل کنترل عمق بیشتری که در اکثر سیستم‌های درمان لیزر اربیوم تعبیه شده است، می‌توان نواحی کوچک‌تری را هدف قرار داد و این لیزرها را می‌توان با خیال راحت در مناطق حساس مانند صورت، گردن، دست‌ها یا سینه استفاده کرد. به دلیل دقت درمان، متخصص پوست می‌تواند ناراحتی و زمان بهبودی پس از درمان را در مقایسه با درمان‌های لیزر CO2 و دیگر گزینه‌های لیزری برای بازسازی سطح به حداقل برساند.

چه کسی کاندیدای خوب برای از بین بردن اسکار توسط لیزر اربیوم است؟

لیزر اربیوم اغلب برای رفع خطوط ریز و چین و چروک توصیه می‌شوند، اما افراد ممکن است درمان لیزر اربیوم را برای رفع مشکلاتی مانند اسکار آکنه، زخم‌های جراحی یا جراحت، انتخاب کنند. در بیشتر موارد، بیماران به دلیل دقت بالا، این درمان را انتخاب می‌کنند، بنابراین عموماً به دنبال درمان ناحیه کوچکی هستند.

 

از بین بردن اسکار و جای زخم با لیزر اربیوم

مانند سایر درمان‌های لیزر، فناوری لیزر اربیوم روی پوست‌های روشن‌تر بهترین کار را دارد، اما دقت پیشرفته لیزر اربیوم به این معنی است که رنگ پوست تیره‌تر لزوماً به این معنی نیست که بیماران کاندیدای لیزر اربیوم نیستند. با این حال، قبل از انتخاب این روش، آنها باید زمان بگذارند تا در مورد عوارض جانبی احتمالی با متخصص پوست خود صحبت کنند تا مطمئن شوند که بهترین گزینه آنهاست. برخی از عواملی که ممکن است به این معنی باشد که درمان با لیزر اربیوم برای بیمار ایده آل نیست عبارتند از:

  • داشتن سابقه تبخال یا تاول تب
  • مصرف داروی ایزوترتینوئین برای آکنه
  • بهبود یا زخم نامنظم در گذشته
  • مصرف آسپرین یا داروهای رقیق کننده خون قبل از درمان
  • استعمال دخانیات یا دخانیات


درمان لایه برداری با لیزر اربیوم چگونه کار می کند؟

از آنجایی که لیزرهای اربیوم به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند، این احساس می‌تواند ناراحت کننده باشد. به همین دلیل، متخصص پوست شما احتمالاً قبل از درمان از یک بی حسی موضعی استفاده می کند. سپس متخصص پوست شما لیزر اربیوم را در ناحیه و عمق خاص پوست اعمال می کند تا نگرانی های خاص شما را برطرف کند. لیزرهای اربیوم با آب موجود در بدن به طور عمدی به سلول های پوست آسیب می رسانند. این فرآیندهای بهبودی بدن را آغاز می کند، تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و به طور کلی باعث تولید سلول های پوستی سالم و جدید می شود. پس از درمان، ممکن است به شما باند یا پانسمان داده شود که باید برای اطمینان از بهبودی مناسب و کاهش خطر عوارض جانبی اعمال شود. اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل های مراقبت های پس از آن را برای دستیابی به بهترین نتایج دنبال کنید.


فواید لیزر اربیوم

لیزرهای اربیوم، لیزرهای فرسایشی قدرتمندی هستند که برای از بین بردن لایه های بیرونی پوست با استفاده از یک انفجار انرژی طراحی شده اند. لایه برداری با لیزر که به عنوان لایه برداری لیزری نیز شناخته می شود، نسبت به سایر روش های لایه برداری مجدد مزایایی دارد. برخی از این مزایا شامل خونریزی کمتر، دقت بیشتر با توانایی هدف قرار دادن نواحی ریز مانند خال و مهمتر از همه، زمان بهبودی کوتاه تر است. بیمارانی که تحت درمان با لیزر اربیوم قرار گرفته‌اند، دو برابر سریع‌تر از افرادی که درمان‌های لیزر CO2 را انجام داده‌اند، بهبود می‌یابند. سوزش کمی در بافت های اطراف وجود دارد. عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، قرمزی و کبودی باشد، اما این تنها یک هفته ادامه دارد. نتایج چشمگیر لایه برداری این لیزر ممکن است تا پنج سال دوام بیاورد!

از بین بردن اسکار و جای زخم با لیزر اربیوم


کاربرد لیزر اربیوم

با افزایش سن، اثرات آسیب های خورشید و آلاینده های محیطی بر روی پوست ما تأثیر می گذارد و باعث ایجاد چین و چروک و بی نظمی رنگدانه ها، به ویژه در صورت ما می شود. لایه برداری لیزری اربیوم می تواند در کاهش یا از بین بردن این شرایط بسیار موفق باشد و در واقع بهترین راه برای رفع خطوط مشکل ساز اطراف دهان و چشم است.

لایه‌بردار لیزری اربیوم برای درمان چین و چروک‌های عمیق، حتی در نواحی سخت مانند اطراف دهان و چشم، جای زخم، لکه‌های خورشیدی، کراتوزهای اکتینیک و به طور کلی رنگ و بافت پوست ضعیف، عالی است. همچنین می توان از این لیزر برای درمان اسکارها و جای جوش استفاده نمود.


شماره تماس کلینیک: ۹۱۰۰۲۵۵۵ – ۰۲۱


نشانی : تهران ، بلوار دریا، بین شفق و مطهری جنوبی، ساختمان ساحل، پلاک ۱۰۴، واحد ۲


<<
کاربرد لیزر اربیوم
>>


جمع بندی

لیزر اربیوم علاوه بر از بین بردن لایه‌های بیرونی پوست، تولید کلاژن و الاستین را نیز تحریک می‌کند که به پوست جوانی می‌دهد. این روش مشابه روش هایی مانند لایه برداری شیمیایی یا درم ابریژن است که برای کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک، هیپو یا هایپرپیگمانتاسیون و جای زخم استفاده می شود. برای درمان جای زخم و اسکار ما عمقی را تعیین می کنیم که لیزر اربیوم به طور ایمن لایه ای از پوست را از بین می برد. عمق درمان به وضعیت پوست، نتیجه دلخواه شما و نوع و عمق اسکار بستگی دارد. درمان پوست با لیزر باعث تحریک رشد کلاژن جدید می شود که ضخامت و انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد. سطح پوست نیز با سلول‌های تازه و سالم دوباره رشد می‌کند و ظاهری جوان‌تر به پوست شما می‌دهد. البته باید بدانید که اسکارهای خیلی عمیق به طور کامل از بین نمی روند بلکه کمرنگ تر و محو تر می شوند و نتایج حاصل از این درمان به نوع پوست شما و نوع اسکار بستگی دارد. اگر به فکر درمان اسکار با لیزر اربیوم هستید، بهترین راه برای یافتن اینکه آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر، ملاقات با یک متخصص پوست است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن