وبلاگ

نکاتی در مورد انتخاب و روش صحیح عطر زدن

کمکدون : استفاده از عطر از قدیم الایام رواج داشته و علاوه بر خوشبوی بدن فاید بسیار زیادی دارد ، همچنین پیامبر بزرگ اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز تاکید زیادی بر خوش بویی و استفاده از عطر داشتند و در احادیث خود به این موضوع تاکید داشتند.

استفاده از عطر، فواید بسیار زیادی مانند؛ افزایش اعتماد به نفس ، ایجاد حس خوب در دیگران، کاهش استرس ، جذاب‌تر شدن و… را برای شما به امغان خواهد آورد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انتخاب عطرمناسب و شیوه درست استفاده از آن آشنا کنیم.

انتخاب عطر مناسب

برخی گمان می کنند هرچه عطر گران قیمت تری بخرند، انتخاب بهتری داشته اند، درست است که عطر گران مرغوبیت و ماندگاری بیشتری دارد اما دلیل بر این نیست که انتخاب درستی کرده اید، عطر هرچقدر هم که گران قیمت باشد اگر با بدن شما سازگاری نداشته باشد نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

عطری که انتخاب می کنید بایستی با پوست شما سازگار باشد تا نتیجه خوبی دریافت کنید، شاید این سوال برای شما پیش آید عطر چه ربطی به پوست بدن دارد مگر عطر را به لباس نمی زنند؟ در پاسخ باید بگوئیم خیر! عطر را باید به بدن خود بزنید نه به لباستان، پوست افراد با یک دیگر تفاوت دارد و عطری که انتخاب می کنید بایستی حتما با پوست شما سازگار باشد.

عطر را به کدام قسمت های بدن بزنیم؟

عطر بایستی به نقاطی از بدن بزنید که دارای نبض است؛ مچ دست، مچ پا، قسمت زیری گوش ها، کناره های بینی و گردن نقاط مناسبی هستند البته پوست گردن  مقداری حساس است پس بهتر است عطر را به گردنتان نزنید.

این نقاط به علت وجود نبض باعث پخش شدن عطر در فضا می شود، البته اگر اگر پوستتان خشک است بعد از استفاده از عطر می توانید از کرم و لوسیون استفاده کنید تا ماندگاری عطر را افزایش دهد.

چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم ؟

  • با استفاده از محصولات زیبایی و آرایشی پوست خود را سالم نگهدارید همچنین قبل از استفاده از عطر پوست خود را شسته و تمیز کنید.
  • عطر را به جایی که از بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، نزنید.
  • عطر را در قسمتی که دچار زخم است استفاده نکنید چرا که ترشحات بدن هنگام تماس با عطر باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود، همچنین نفوذ عطر به بدن و خون ممکن است آسیب هایی را به بدن شما وارد کند.

 

مواد تشکیل دهنده عطر

عطر شامل الکل، روغن های اساسی، ترکیبات معطر و ثابت کننده است.

روغن های اساسی حاصل تقطیر گلها، علف ها و گیاهان است است. در برخی موارد که عصاره گیری با روش ذکر شده امکان پذیر نیست، از روغن های جذب کننده استفاده می کنند.از درخت گل حنا، عنبر سائل و شیره غدد آهوی مشک نیز به عنوان ثابت کنند در عطر های استفاده می شود که وظیفه پیوند دادن عطر ها را به عهده دارد.

تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟

در صورتی که مواد تشکیل دهنده عطر ۴۰ درصد عطر خالص باشد، جزء خالص ترین و گرانترین عطرهاست.

معیار بندی عطر ها:

۲۰ الی ۴۰ درصد: عطر مرغوب یا(perfun)

۱۰ الی ۲۰ درصد:عطر یا اودوپرفیوم(Eau de perfume)

۵ الی ۱۰ درصد: اودو توالت(Eau de toilette)

۲ الی ۵ درصد: اودکلن (Eau de cologne)

 

عطر مناسب برای شرایط مختلف

اگر ساکن مناطق سردسیر هستید و یا در فصول سرد سال، عطر های تلخ، شیرین و گرم را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر ساکن مناطق گرمیسر هستید و یا در فصول گرم سال، عطر های سرد، تلخ و ترش را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر قصد شرکت در میهمانی ها و مجالس دوستانه را دارید عطر های سرد، تلخ و ترش را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

نکاتی در مورد مصرف عطرها

  • استفاده چند لایه ای از عطر برای افزایش ماندگاری آن.
  • تجدید عطر پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت
  • هنگام خرید عطر اجازه دهید ۱۰ دقیقه عطر روی پوست شما بماند تا پس از آمیخته شدن با بوی طبیعی بدن، بوی نهایی عطر را روی پوست خود استشمام کنید و سپس اقدام به خرید کنید.
  • هنگام خرید بیش از ۳ عطر را به صورت همزمان امتحان نکنید زیرا حس بویایی شما قدرت تشخیص نخواهد داشت.
  • بهترین روش برای استشمام عطر این است که آن را بر روی یک دستمال یا دستمال کاغذی زده و روبروی صورت خود حرکت دهید.
  • بعد از استحمام از عطر استفاده زیرا منافذ پوست شما باز شده و عطر جذب پوست شما خواهد شد در نتیجه تاثیر و ماندگاری عطر بیشتر خواهد شد.
  • هنگام عصر و نزدیک غروب برای خرید عطر اقدام کنید زیرا این زمان بهترین زمان برای استشمام عطر است و انتخاب بهتری خواهید داشت.
  • از زدن عطر بر محلی که بیشتر عرق می کنید خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت های در پوست شما بشود و نیز به علت ترکیب عرق و عطر بوی نامطبوعی ایجاد شود.
  • عطر را بر روی پوست خود استفاده کنید و از استفاده عطر بر روی لباس های روشن خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه روی لباس شما خواهد شد.
  • درب شیشه عطر را ببندید.
  • هنگام خرید عطر به تاریخ انقضای آن توجه کنید.
  • اگر دوست دارید رایحه عطر ملایمی از شما پخش شود می توانید عطر را در هوا اسپری کنید و به سمت آن حرکت کنید تا عطر در سراسر بدن شما پخش شود و عطر رایحه تند و تیزی نداشته باشد.
  • پس از استفاده از عطر ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا عطر به صورت طبیعی بر روی پوست شما خشک شود و از مالش آن خودداری کنید.
  • قبل از استفاده از عطر محل مورد نظر را کاملا خشک و تمیز کنید تا عطر به داخل پوست شما نفوذ کند و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

محل نگهداری عطر

مکانی که عطر را در آن نگهداری میکنید بسیار مهم است و بر روی بوی عطر تاثیر می گذارد، عطر را در مکانی نگهداری کنید که تغییر ناگهانی دما نداشته باشد زیرا این تغییر می تواند باعث تجزیه عطر بشود همچنین نور خورشید نیز تاثیری مشابه تاثیر دما بر روی عطر دارد. پس عطرتان را در مکانی به دور از نور خورشید و تغییرات دمایی نگهداری کنید .

مقدارصحیح استفاده از عطر

برخی از افرار در مصرف عطر صرفه جویی می کنند و به یک پیس عطر کفایت می کنند در حالی که این مقدار کم است و شاید کسی متوجه بوی عطر آنها نشود.

در مقابل افرادی هستند که در مصرف عطر زیاده روی می کنند و به قدری از عطر استفاده می کنند که عطر دیگر بوی ملایمی نخواهد زد و باعث زدگی دیگران می شود .

میزان استفاده از عطر به نوع عطر بستگی دارد؛ برای عطر های سبک ۳ الی ۶ پیس و برای عطر های سنگین و تند ۲ الی ۳ پیس مناسب است.

در صورتی که این مقاله از کمکدون برای شما مفید بود لطفا آن را به اشتراک بگذارید و برای ما نظرات خود را پایین این مقاله بیان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *