رپورتاژ اگهی

ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است؟

زمان بر بودن روند درمان ایمپلنت یکی از معایب آن محسوب می شود. ایمپلنت فوری این زمان را کمتر کرده است. ممکن است بخواهید این مطلب را بدانید که ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است و شرایط باید چگونه باشد تا بتوان از این روش استفاده کرد. قطعاً دندان از دست رفته نگرانی هایی را برای فرد به همراه دارد و ترجیح می دهد هر چه سریع تر آن را جایگزین کند. ایمپلنت فوری یک روش بهتر نسبت به ایمپلنت معمولی است. در این مقاله می خواهیم ایمپلنت فوری را بررسی کنیم و ببینیم چه افراد واجد شرایط دریافت این نوع درمان هستند.

ایمپلنت فوری چیست و چگونه انجام می گیرد؟

اگر می خواهید بدانید شرایط ایمپلنت فوری چگونه است باید اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید. ایمپلنت های معمولی ماه ها زمان می برد. گاهی ممکن است یک سال هم این زمان طول بکشد و روند بسیار خسته کننده شود. خستگی از روند ایمپلنت باعث شده بود تا افراد زیادی آن را به عنوان یک روش سخت برای درمان در نظر بگیرند. به مرور زمان ایمپلنت فوری هم برای درمان در نظر گرفته شد تا در صورتی که شرایط مناسب این نوع درمان باشد، از آن استفاده شود.

برای کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان و دریافت مشاوره رایگان می توانید از صفحه ( https://markazimplant.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa/ ) دیدن فرمایید.

در روش ایمپلنت فوری، همزمان با کشیدن ریشه دندان، ایمپلنت درون فک جایگزین می شود. حتی در برخی موارد که پزشک تشخیص دهد، قالب گیری برای تهیه بریج یا روکش دندان نیز در همان مرحله یا با فاصله چند روزه انجام می شود. بدین صورت تا چند هفته بعد، بریج هم آماده شده و بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. به خصوص برای کسانی که دندان های جلویی خود را از دست داده اند، این روش ایمپلنت بسیار مفید و مناسب خواهد بود.

ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است و شرایط آن چیست؟

هر چند افراد زیادی دوست دارند از گزینه ایمپلنت فوری استفاده کنند؛ اما باید ابتدا ببینیم ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است؟ هر کسی نمی تواند از این روش درمانی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود استفاده کند. پزشک ابتدا باید تمام شرایط بیمار را بررسی کرده و در نهایت نتیجه گیری کند که این روش درمانی مناسب است یا خیر! شرایط ایمپلنت فوری باید به گونه ای باشد که بهترین درمان و بدون ریسک انجام گیرد. برخی از مواردی که برای ایمپلنت فوری در بیمار بررسی می شوند، شامل موارد زیر هستند.

ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است

مدت زمانی که فرد دندان خود را از دست داده است

شرایط ایمپلنت فوری که باید برای استفاده از این روش بررسی شود، زمانی است که فرد دندان خود را از دست داده است. ممکن است فرد هنوز ریشه دندان خود را درون لثه داشته باشد. این حالت، بهترین شرایطی است که فرد متقاضی دندان ایمپلنت فوری دارد. پس از کشیدن دندان همان موقع، ایمپلنت در جای دندان قرار می گیرد و نیازی نیست اجازه داده شود لثه و استخوان ترمیم شود. اگر فرد دندان خود را مدت هاست از دست داده است، شرایط استخوان و فک بررسی می شود و در صورتی که نیاز به عمل های ترمیمی نباشد، ایمپلنت در فک جای داده می شود.

شرایط لثه بیمار در حین انجام ایمپلنت

در جواب این که ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است، باید لثه بیمار هم بررسی شود. هنگامی که فرد دارای لثه ای سالم است، ایمپلنت فوری قابل انجام است. لثه نباید هیچ گونه عفونتی داشته باشد. اگر لثه عفونت کرده باشد بیمار باید ابتدا دارو مصرف کند تا لثه سلامت خود را بازیابد.

اگر مدت زمان زیادی است که فرد دندان خود را از دست داده است یا دندان های اطراف به لثه فشار وارد کرده باشند، ممکن است لثه از حالت عادی خود خارج شود. گاهی اوقات لثه برآمده و رشد کرده است. همچنین ممکن است شکل طبیعی خود را از دست داده باشد و به سمت طرفین رشد کرده باشد. حتی لثه ممکن است تحلیل رود. در این صورت باید ابتدا جراحی لثه انجام شود و پس از مدتی ایمپلنت در فک و لثه جای داده شود.

استخوان فک و شرایط ایمپلنت فوری

شرایط ایمپلنت فوری به مقدار زیادی به شرایط فک و استخوان زیر لثه بستگی دارد. اگر استخوان مدتی خالی مانده باشد ممکن است رشد اضافه داشته باشد یا تحلیل رود. در این مواقع نیز باید استخوان ابتدا درمان شود و نمی توان از روش ایمپلنت فوری استفاده کرد. البته در برخی مواقع که استخوان خیلی تغییر نکرده است می توان همزمان با گذاشتن ایمپلنت فوری، پودر استخوان را هم در روی استخوان قرار داد تا ایمپلنت به خوبی جای خود را ثابت کند.

سبک زندگی بیمار و سلامت عمومی

اگر می خواهید بدانید ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است باید سبک زندگی فرد هم بررسی شود. هنگامی که برای درمان ایمپلنت نزد دندانپزشک می روید، توصیه ای که به شما می کند این است که محافظت از دندان ایمپلنت به مراتب باید بهتر از دندان طبیعی باشد. اگر فرد سبک زندگی سالمی نداشته باشد، ایمپلنت برای او مناسب نیست. به خصوص درمان ایمپلنت فوری دارای حساسیت های بیشتری است. فردی که سبک زندگی سالمی دارد، از تغذیه مناسبی برخوردار است و از نظر سلامت عمومی بدن وضعیت مناسبی داشته، بهترین شرایط را برای درمان ایمپلنت فوری دارد.

شرایط ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب نیست؟

در این مقاله بررسی شد که ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است. حال به طور خلاصه می توان گفت که ایمپلنت فوری برای کسانی که لثه های تحلیل رفته یا دفرمه دارند، لثه آن ها عفونت کرده است، استخوان فک نیاز به بازسازی و ترمیم دارد و در کل شرایط فک و لثه آن ها برای ایمپلنت فوری استاندارد نیست، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مصرف سیگار، قلیان، مواد مخدر، الکل و… همگی روی روند طبیعی درمان و ترمیم بدن تأثیر می گذارند. در روش ایمپلنت فوری ترمیم باید سریع و به موقع انجام گیرد. معمولاً افرادی که سبک زندگی سالمی ندارند، نمی توانند درمان موفقیت آمیزی داشته باشند.

این نکته را هم باید به خاطر بسپارید که نتیجه نهایی را دندانپزشک شما می گیرد. وی با در کنار هم قرار دادن شرایط شما، تصمیم می گیرد که از روش ایمپلنت فوری برایتان استفاده کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *