رپورتاژ اگهی

منابع زبان دکتری وزارت بهداشت

با توجه به افزایش اهمیت درس زبان انگلیسی در دکتری وزارت بهداشت و اهمیت کسب درصد بالا در این درس، داوطلبان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. برای رتبه برتر در این درس، بهترین کتاب‌های زبان دکتری وزارت بهداشت را معرفی می‌کنیم که با مطالعه آنها می‌توانید به کسب درصدهای بالا در این درس دست پیدا کنید.

ساختار درس زبان انگلیسی کنکور دکتری وزارت بهداشت

ابتدا در مورد ساختار کلی سوالات بخش زبان دکتری وزارت بهداشت صحبت خواهیم کرد؛ سوالات این بخش شامل ۴۰ تست چهار گزینه‌ای از مباحث درک مطلب، واژگان و گرامر است و موضوع متون ریدینگ اغلب در حوزه پزشکی است، اما برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ نیازی به آشنایی با لغات تخصصی رشته خود یا سایر رشته های پزشکی نیست؛ چرا که لغات تخخصی متن های آزمون معمولا در مفهوم اصلی سوالات و حتی پاسخ ها تاثیری ندارد.

معمولا ساختار آزمون به این صورت است که:
درک متن زبان انگلیسی: ۱۵ سوال که شامل ۳ متن می باشد
واژگان زبان انگلیسی: ۱۵ تست
گرامر زبان انگلیسی: ۱۰ سوال

سطح سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت مشابه آزمون MHLE است و برای کسب درصد بالا در این بخش، سطح زبان کاربردی شما باید حداقل معادل تافل باشد؛ درصورتی که برای یادگیری لغات و مطالب گرامری، به صورت هوشمندانه و با تمرکز بر مطالبی که در آزمون مورد نیاز است عمل کنید، نیازی به یادگیری همه مطالب انگلیسی به صورت پیشرفته نیست.

ویژگی یک منبع مناسب زبان آزمون دکتری وزارت بهداشت چیست؟

در ادامه، بهترین و جامع‌ترین کتاب زبان برای هر بخش آزمون دکتری وزارت بهداشت را به شما معرفی خواهیم کرد. منابعی که در اینجا معرفی می‌شوند، ویژگی‌های متعددی دارند که در ادامه چند مورد را بیان خواهیم کرد:

  • جامع بودن: این منابع به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما نیازی به هیچ منبع دیگری نداشته باشید.
  • حجم مناسب: برای مطالعه این منابع، زمان زیادی لازم نیست و با اختصاص چند هفته می‌توانید به راحتی نتیجه قابل قبولی در آزمون کسب کنید.
  • هر منبع مختص یک مبحث آزمون: هر منبع به تنهایی قابل استفاده است و شما می‌توانید برای مثال فقط روی واژگان کار کنید یا به گرامر متمرکز شوید.
  • قیمت مناسب: در هر سطح مالی، قیمت کتاب بسیار مهم است. قیمت این منابع بسیار مناسب است و تقریبا هزینه یک کتاب زبان اصلی می‌باشد.

با مطالعه کتاب‌های پیشنهادی، می‌توانید بهترین نتیجه را در درس زبان انگلیسی کنکور دکتری وزارت بهداشت بدست آورید.

معرفی جامع ترین منابع زبان دکتری وزرات بهداشت

منالع دکترا

توجه داشته باشید که آزمون زبان دکتری به چند بخش گرامر، لغات و ریدینگ تقسیم شده است. در ادامه به معرفی کتاب هایی می پردازیم که در هر یک از بخش های این آزمون به شما کمک خواهند کرد:

  • کتاب Fast Grammar

بخش گرامر زبان انگلیسی معمولاً برای بسیاری از زبان آموزان خسته کننده و شاید سخت است. اما اگر یک منبع مناسب برای داشته باشید، ممکن است نظرتان تغییر کند. مسأله اصلی در اینجا، پیدا کردن یک کتاب جامع و جمع و جور برای گرامر است. کتاب “Fast Grammar”، که شامل ۱۶ بخش است، تمامی مباحث گرامری آزمون دکتری را با توجه به مطالب کاملاً حرفه‌ای و در عین حال مناسب پوشش می دهد. این کتاب به زبان فارسی نوشته شده و به همراه آموزش تست‌ها و مثال‌های مختلف از آزمون‌های مختلف ارائه شده است تا داوطلب بتواند با نحوه تست دادن هر مبحث آشنا شود.

حجم مطالب کتاب “Fast Grammar” به حدی است که شما می توانید با مطالعه روزانه ۱ ساعت، در مدت ۵ هفته، تمام مطالب را فرابگیرید. این کتاب از بیش از ۵۰۰ تست با پاسخ تشریحی برخوردار است. جالب است بدانید که این کتاب، از سال ۱۳۹۵ تاکنون، پرفروش‌ترین منبع گرامر آزمون‌های زبان در کشور بوده است.

  • کتاب Fast Vocab MA-Ph.D

یکی دیگر از منابعی که برای موفقیت در این آزمون باید در نظر بگیرید، یادگیری لغات است. به طور قطع می توان گفت که بخش لغات، بخشی اساسی در آزمون دکتری است. با داشتن دامنه وسیعی از واژگان، می توانید به درصد بالایی در این آزمون دست یابید. ۱۵ تست مستقیم و ۱۵ تست درک مطلب غیر مستقیم با دانش لغت شما مرتبط هستند. با داشتن دامنه وسیعی از واژگان، می توانید بدون حتی نیاز به بخش گرامر، درصد بالایی را در آزمون زبان کنکور دکتری وزارت بهداشت کسب کنید.

کتاب Fast Vocab MA-Ph.D، منبعی کامل و کاربردی برای یادگیری لغات انگلیسی است که شامل ۲۲۰۰ لغت ضروری و کاربردی از ده ها منبع اصلی واژگان مختلف است. این کتاب به صورت کاملا هوشمندانه گردآوری شده است و شامل ویژگی هایی مانند لغات کتاب‌های ۵۰۴، لغات ضروری تافل، ۱۱۰۰ واژه بارونز، کتاب Sharp Vocab، کتاب SAT، کتاب GRE و چند کتاب مرجع دیگر می باشد. همچنین، بیش از ۲۲۰۰ جمله با ترجمه فارسی، بیش از ۲۲۰۰ لغت مهم کنکورهای ارشد و دکتری و آزمون‌های تافل و آیلتس، تلفظ IPA لغات به همراه آموزش، خودآزمایی و تست‌های کنکورهای ارشد و دکتری ۹۵ تا ۹۹، حروف اضافه خاص هر لغت، نقش دستوری (Part of Speech) لغات و … را داراست.

  • کتاب فست ریدینگ ارشد – دکتری

بخش ریدینگ زبان کنکور دکتری شامل چند متن با سوالات مرتبط با مفهوم و واژگان آن است. برای پاسخگویی به سوالات این بخش، نیاز به دامنه واژگان مناسب و مهارت در پاسخگویی به سوالات درک مطلب است. کتاب “فست ریدینگ ارشد – دکتری” که شامل ۷ بخش، ۲۳۲ صفحه، ۷۰ صفحه توضیحات و بقیه تست و پاسخ تشریحی و کلیدی است، مهارت های لازم برای پاسخگویی سریع و دقیق به سوالات ریدینگ را آموزش می دهد. در کنار آموزش ها، متن های زیادی نیز در کتاب آورده شده است که با استفاده از مهارت های شما می توانید به سوالات آنها پاسخ دهید.

  • کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت

زبان دکتری خیرآبادی

کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت یک منبع کامل برای تمامی بخش های این آزمون از جمله گرامر، واژگان و درک مطلب است. این کتاب در سه فصل نوشته شده است و هر فصل یکی از بخش های آزمون را دربر میگیرد. این کتاب شامب شرح درسنامه، تست نامه، گلچین تست های دکتری وزرات علوم، گلپین تست های وزارت بهداشت کارشناسی ارشد و تست های آزمون MHLE است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *