وبلاگ

تفاوت آون توستر با مایکروفر در چیست؟

مایکروفر بهتر است یا آون توستر؟ آون توستر چه کاربردهایی دارد و مایکروفر چه ویژگی هایی؟ تفاوت اصلی این دو دستگاه در چیست؟ این ها سوالاتی است که ممکن است در هنگام خرید برایتان مطرح شود. بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از کاربردهای این دو دستگاه نداشته و بعد از خرید متوجه می شوند که محصول خریداری شده مناسب نیازهایشان نیست. به همین دلیل، بهتر است ابتدا با کاربرد و ویژگی های این دو دستگاه آشنا شده و سپس تصمیم به خرید محصول بگیرید. به دلیل اهمیت این موضوع، ما در این مقاله به تفاوت آون توستر با مایکروفر اشاره کرده و شما را با ویژگی های هریک آشنا خواهیم کرد.

مایکروفر چیست؟

مایکروفر نه تنها برای گرم کردن سریع غذا، بلکه برای پخت با سرعت انواع وعده های غذایی نیز کاربرد دارد. این دستگاه با استفاده از برق کارمی کند و برای سرعت بخشیدن به پخت غذا از المنت های تابشی و امواج مایکرو کمک می گیرد. در واقع، نحوه کار آن به این شکل است که امواج مایکرو بر مولکول های آب موجود در غذا تاثیر گذاشته و موجب گرم یا پخته شدن آن می شوند.

کاربرد مایکروفر

کاربرد مایکروفر

گرم کردن غذا، یخ زدایی، پخت انواع مواد غذایی و … از کاربردهای مایکروفر می باشد. همچنین، برخی از مدل های مایکروفر دارای اینورتر می باشند که به پخت سریع غذا و حفظ کیفیت آن کمک کرده و مصرف انرژی را کاهش می دهد. البته، این مدل مایکروفرها نسبت به مدل های معمولی تر قیمت بیشتری دارند.

آون توستر چیست؟

آون توستر(فر برقی رومیزی) از نظر کارکرد شبیه به فر و از نظر ظاهر شبیه به مایکروفر است. این محصول تمامی امکانات یک فر را دارا بوده و نبود فرهای برقی و گازی را در خانه ها جبران می کند. کارکرد مشابه فر و آون توستر نیز به این معنی است که پخت غذا در آن نیازمند زمان طولانی بوده و مانند مایکروفر با سرعت بالا پخته نمی شود. همچنین، باید گفت که این دستگاه با المنت های حرارتی و برق کار می کند و نیاز به گاز شهری ندارد.

کاربرد آون توستر

کاربرد آون توستر

از کاربردهای آون توستر می توان به یخ زدایی، سرخ کردن مواد غذایی، گریل کردن و کبابی کردن گوشت و مرغ، پخت انواع غذا و برشته کردن نان اشاره کرد. هچنین، بعضی از آون توسترها دارای فن کانوکشن هستند که حرارت را به شکل یکنواخت به غذا منتقل می کنند. انتقال یکنواخت حرارت به پخت کامل مواد غذایی کمک کرده و غذا را مغزپخت می کند.

مزیت های آون توستر و مایکروفر

حال که با این دو دستگاه و نحوه کار هر یک آشنا شدید، بهتر است به مزیت های آن ها اشاره کرده و شما را با تفاوت آون توستر با مایکروفر نیز آشنا کنیم:

مزیت های آون توستر

از مزیت های انواع آون توستر به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • برای گرم کردن و پخت غذا از امواج مایکرو و اشعه استفاده نکرده و سرطان زا نیست.
  • قیمت آن به نسبت مایکروفر ارزان تر است.
  • پخت غذا در آن به شکل یکنواخت و یکدست صورت می گیرد.
  • وزن آن به نسبت مایکروفر کمتر است.
  • به نسبت مایکروفر فضای کمتری را اشغال می کند.

مزیت های مایکروفر

بعد از مزایای آون توستر، نوبت به دستگاه پرطرفدار بعدی یعنی مایکروفر می رسد. از مزایای مایکروفر به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • مصرف انرژی آن کمتر از آون توستر است.
  • زمان کمتری صرف پختن یا گرم کردن غذا می شود.
  • حجم داخلی و فضای مایکروفر بزگ تر است.
  • غذا با سرعت پخته شده و ویتامین های موجود در آن حفظ می شوند.

مهم ترین تفاوت های مایکروفر با آون توستر

بررسی کلی و خلاصه وار مطالب بالا کمک می کند تا شما درباره خرید محصول بهتر تصمیم بگیرید و کالایی متناسب با نیازتان خریداری کنید. به همین منظور، تفاوت آون توستر با مایکروفر به صورت خلاصه در ادامه آمده است:

  • تفاوت از نظر پخت غذا: یکی از انواع تفاوت آون توستر با مایکروفر، تفاوت از نظر زمان و کیفیت پخت غذا است. بالاتر هم اشاره کردیم که غذا در مایکروفر بسیار سریع تر از فر و اجاق گاز پخته شده و اگر به دنبال راحتی و صرف زمان کمتر در آشپزخانه هستید، استفاده از آن گزینه بسیار خوبی برای شما است. البته، مایکروفر به دلیل پخت سریع غذا آن را به طور کامل پخته و برشته نکرده و ممکن است میکروب های موجود در غذا را از بین نبرد. به همین دلیل، مایکروفر از نظر پخت سریع غذا و آون توستر از نظر پخت کامل و برشته کردن غذا بر یکدیگر برتری دارند.
  • تفاوت از نظر حجم و فضای اشغال شده: آون توستر نسبت به مایکروفر وزن کمتری داشته و فضای کمتری را اشغال می کنند. از نظر فضا و حجم داخلی دستگاه نیز، مایکروفر فضای داخلی بزرگتری داشته و مواد غذایی بیشتری را در خود جای می دهد.
  • تفاوت از نظر میزان انرژی: از دیگر تفاوت آون توستر با مایکروفر میزان مصرف انرژی آن ها می باشد. آون توستر حدود ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات و مایکروفر در حدود ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ وات انرژی مصرف می کند. اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه های آن هستید، مایکروفر گزینه مناسبی برای شما است.
  • تفاوت از نظر سلامتی و بروز بیماری: احتمالا شنیده اید که می گویند اشعه های مایکروفر برای سلامتی مضر بوده و موجب بروز انواع بیماری ها از جمله سرطان می شود. باید گفت که آون توستر این ویژگی (اشعه های مایکرو) را نداشته و برای ایجاد گرما از المنته های حرارتی استفاده می کند. بنابراین، آون توستر برای سلامتی مضر نبوده و استفاده از آن به طور مکرر مانعی ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله به ویژگی ها و اطلاعات آون توستر و مایکروفر اشاره کرده و شما را با مهم ترین تفاوت های این دو دستگاه آشنا کردیم. امیدواریم که مطالب تهیه شده برای شما مفید باشد و در خرید یک محصول مناسب راهنمایی تان کند. راستی، با توجه به مطالب بالا انتخاب شما کدام است؟ مایکروفر یا آون توستر؟ دلیل تان برای این انتخاب چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن