وبلاگ

آشنایی با جاهای دیدنی کیش برای تجربه یک سفر لذت بخش

سفر به جزیره کیش، مراورید خلیج فارس، تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود. این جزیره با آب و هوای گرم و مرطوب، صخره‌های مرجانی، گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف و امکانات تفریحی متفاوت، سفری هیجان‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از قلعه وحشت تا پارک دلفین‌ها و تماشای آبی نیلگون خلیج فارس همه و همه در جزیره کیش در انتظار شماست. با ما همراه باشید تا همه امکانات و جاهای دیدنی کیش را در چند دسته‌بندی کلی به شما معرفی کنیم.

مکان‌های تاریخی و فرهنگی کیش

اگر قصد سفر به کیش را دارید، لازم است تا جاهای دیدنی و تاریخی آن را بشناسی. در ادامه شما را با لیستی هیجان انگیز از جاهای دیدنی این شهر آشنا می‌کنیم:

شهر زیرزمینی کاریز:

اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی بیشتر از هر چیز دیگری علاقه‌مند هستید، ابتدا از این شهر زیرزمینی دیدن کنید. کاریز کیش در گذشته‌های بسیار دور قنات بوده و به منظور تأمین آب جزیره استفاده می‌شده است، اما اکنون به یک شهر زیرزمینی با رستوران، کافی‌شاپ و موزه‌های مختلف تبدیل شده است و ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز: بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور

کشتی یونانی:

کشتی یونانی نامی است که بر بقایای به گل نشسته یک کشتی از سال ۱۹۹۶ گذاشته شده است. این کشتی در ساحل غربی کیش به عنوان نماد جزیره شناخته می‌شود. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، کشتی یونانی سوژه بسیار جذابی است! از تماشای غروب خورشید لذت ببرید و عکس‌هایی زیبا به یادگار بگیرید.

آدرس کشتی یونانی: جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

شهر باستانی حریره کیش:

مدت زیادی از کشف این شهر باستانی نمی‌گذرد. این شهر باستانی با قدمتی ۱۰۰۰ ساله، نشان‌دهنده تمدن‌های قدیم در جزیره کیش است. این مکان تاریخی با وسعت ۱۲۰ هکتار در بخش شمالی جزیره قرار دارد. کاوش‌های باستان‌شناسی اخیر موجب شده است تا سه بخش خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام قابل بازدید برای عموم باشد.

آدرس شهر باستانی حریره: کیش، بندر لنگه

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش:

خانه مردم‌شناسی کیش در اصل موزه مردم‌شناسی سبک زندگی بومیان جزیره است. این مکان در حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد که در ابتدا متعلق به یک تاجر بومی بوده است. مساحت تقریبی آن ۱۲۰۰ متر مربع است که دارای ۱۵ اتاق می‌باشد. شما می‌توانید از بخش‌های مختلف این خانه شامل مطبخ، ابزار آلات ماهیگیری، وسایل پخت و پز و محل نگهدای خرما دیدن کرده و لذت ببرید!

آدرس خانه مردم‌شناسی بومیان: محله سفین قدیم

انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش:

این بنای تاریخی شیوه معماری بادگیرهای یزد را به یاد شما خواهد آورد. در گذشته از این آب انبار برای ذخیره‌سازی آب آشامیدنی در طول سال استفاده می‌شده است و بادگیرهای اطراف آن خنک کردن هوا در بنا را بر عهده داشته‌اند. این مکان کمتر شناخته شده در جزیره کیش، جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد.

آدرس آب انبار کیش: خیابان درخت سبز، مجاور شهر حریره

مکان‌های تفریحی کیش

در جزیره کیش تفریحات ورزشی و آبی مختلف یافت می‌شود. اگه شما هم به فعالیت‌های هیجانی علاقه‌مند هستید، حتما به اسکله تفریحی کیش سری بزنید. در ساحل کیش تفریحات آبی مختلف در سطح و یا زیر آب مهیا هستند. همچنین تفریحات دیگری مانند اسب‌سواری و سافاری هم در انتظار شماست! در این بخش از توصیف جاهای دیدنی کیش برخی از این امکانات تفریحی را به شما معرفی می‌کنیم.

فلای بورد کیش:

فلای برد تجربه هیجان‌انگیز پرواز بر فراز آب است! در این ورزش یک شلنگ ۱۸ متری با کفش‌های مخصوص به شما متصل می‌شود که با فشار آب پرواز می‌کنید. برای استفاده از آن باید عضلات قوی داشته باشید تا از پس حرکات مختلف بربیایید. اگر بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن دارید، باید قید فلای برد را زده و دیگر ورزش‌های آبی را امتحان کنید.

برای تجربه فلای بورد به ساحل سیمرغ و ساحل دامون در جزیره کیش مراجعه کنید.

شاتل‌سواری در کیش:

شاتل‌سواری از جذاب‌ترین و ساده‌ترین ورزش‌های آبی است. در این ورزش یک یا چندین نفر بر روی یک تیوپ معلق بر سطح آب می‌نشینند. تیوپ توسط یک قایق تندرو کشیده می‌شود. باید تلاش کنید تا خود را حفظ کنید. اما نگران نباشید، اگر در آب سقوط کردید هیجان بیشتری را تجربه می‌کنید!

غواصی در کیش:

جزیره کیش با وجود صخره‌های مرجانی زیبا یکی از بهترین مناطق برای تجربه غواصی است. برای غواصی در کیش لازم نیست حرفه‌ای باشید؛ تنها با نیم ساعت آموزش می‌توانید تماشای شگفتنی‌های زیر آب را تجربه کنید. در کیش غواصی برای کودکان زیر ۱۰ سال ممنوع است.

در ساحل سیمرغ، ساحل دامون و اسکله تفریحی کیش می‌توانید غواصی کنید.

آکواریوم دریایی:

آکواریوم کیش یکی از بزرگترین آکورایوم‌های ایران است و از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش بزرگتر با حجم ۵۰ هزار لیتر، محل نگهداری ماهی‌های بزرگتر است. در بخش کوچکتر با حجم ۲۰ هزار لیتر ماهی‌های آب شیرین قرار دارند که می‌توانید ۷۰ گونه کمیاب ماهی را در آن مشاهده کنید. در بخش دیرینه‌شناسی، آبزیان تاکسیدرمی شده در معرض بازدید قرار دارند. در این آکواریوم علاوه بر ماهی، انواع خزندگان مانند مار و کروکودیل هم نگهداری می‌شوند. این آکواریوم از بهترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود.

آدرس: جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

کشتی‌های تفریحی:

کشتی‌های تفریحی کیش از جذابیت‌های این جزیره محسوب می‌شوند. این کشتی‌ها در شب حرکت می‌کنند. زمان آن‌ها ۲ ساعت یا بیشتر است. با حرکت کشتی بر فراز آب می‌توانید دریا را تماشا می‌کنید. همچنین برنامه‌های متنوعی مانند جنگ‌های شادی، استندآپ کمدی و سرو شام در عرشه کشتی انجام می‌شود.

اماکن مذهبی کیش

اگر علاقه‌مند به بازدید

مسجد ماشه کیش:

مسجد ماشه جزو بناهای تاریخی و مذهبی جزیره کیش است که به اندازه دیگر جاهای دیدنی کیش معروف نیست. این مسجد در دوره قاجار بنا شده است و در حدود ۱۱۴ سال قدمت دارد. مسجد ماشه یک طبقه و فاقد مناره است و از این حیث متفاوت از دیگر مساجد تاریخی است. بنای این مسجد استحکام بسیار زیادی دارد که با وجود نزدیکی به دریا و گذشت سالیان زیاد همچنان پابرجاست.

آدرس مسجد ماشه:  شمال شرقی جزیره کیش، خیابان سنایی، ساحل شهرزاد، نزدیک مسیر دوچرخه‌سواری

مسجد خاتم النبیا کیش:

این مسجد مهم‌ترین مکان مذهبی کیش است که نماز جمعه و سایر مراسم‌های مذهبی جزیره در آن برگزار می‌شود. بنای این مسجد با دو گلدسته زیبا جزو جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود. تماشای تلالو بنا بر آب‌های خلیج فارس خالی از لطف نیست.

آدرس: بلوار جاسک، بلوار لارک، بلوار پیامبر

مراکز خرید کیش

محال است به کیش سفر کنید و هوس پاساژگردی به سرتان نزدند. با توجه به اینکه جزیره کیش منطقه آزاد محسوب می‌شود می‌توانید از بسیاری برندهای معروف خرید کنید. بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را با قیمتی مناسب تهیه کنید! در این بخش برخی از پاساژها و مراکز خرید کیش را به همراه آدرس معرفی می‌کنیم.

  • مرکز خرید دامون: خیابان وصال
  • مرکز خرید رویا مال: بین خیابان رودکی و خلیج فارس، مجاور هتل کوروش
  • پانیذ مال کیش: خیابان فردوسی، روبروی هایپر مارکت کیش
  • مرکز تجاری و اداری سارینا: بلوار خیام، روبه‌روی هتل ارم
  • مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان: میدان مرجان، خیابان مرجان
  • مراکز خرید پردیس ۱: بین خیابان رودکی و فرودسی
  • مرکز خرید زیتون: بلوار ساحل
  • بازار مروارید: میدان امیرکبیر
  • بازار مریم کیش: میدان ساناز

رستوران‌های کیش

در رستوران‌های کیش می‌توانید انواع غذاهای محلی و غذاهای دریایی را نوش جان کنید. برخی رستوران‌ها اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های شبانه نیز دارند و به همین دلیل جزو جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شوند. اکنون برخی از بهترین رستوران‌های کیش را معرفی می‌کنیم.

  • رستوران میرمهنا: نوار ساحلی، خیابان پروین اعتصامی، جنب هتل تاپ رز
  • رستوران توتی فروتی: انتهای بلوار دریا، جنب اسکله بزرگ تفریحی
  • رستوران کوه نور: میدان امیر کبیر، بلوار دانش، جنب هتل صدف کیش
  • رستوران رویال استار: بلوار صدف، فاز یک، ساختمان بساک، طبقه سوم
  • رستوران فودکورت دامون: خیابان وصال، مرکز خرید دامون
  • رستوران فودلند: خیابان جهان، ضلع غربی بازار بین‌المللی مرجان
  • رستوران پایاب: میدان المپیک، بلوار المپیک

سخن پایانی

جزیره کیش با اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری بی‌شمار تجربه سفری فوق‌العاده را به دنبال دارد. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با سفر به این جزیره رویایی لحظاتی خوش را سپری کنید و از تماشای آبی نیلگون خلیج فارس لذت ببرید.

آیا شما تاکنون به این جزیره سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *