سبک زندگیوبلاگ

راهنمای خرید کاپشن و انواع آن

باتوجه به اینکه فصل زمستان در حال آمدن است، هوای سردتر و شب‌های طولانی‌تری را در پیش‌رو خواهیم داشت و به این علت باید به دنبال خرید یک کاپشن مناسب و گرم باشیم. امروزه به علت گرانی زیاد و تنوع‌ محصولات خرید‌کردن برای ما بسیار سخت‌تر شده ‌است. ما در این مقاله قصد داریم با توضیح جامعی از راهنمای خرید کاپشن برای شما عزیزان به خرید‌کردن بهتر شما کمک کنیم.

کاپشن ها انواع مختلفی دارند که بسته به دمای هوای هر منطقه و موارد استفاده مانند کاپشن‌های ورزشی و..مورد استفاده قرارمی‌گیرند. اگر بخواهیم به زبان‌ ساده بگوییم کاپشن نوعی از لباس‌ زمستانی است که از گذشته تا به امروز به‌گونه های متفاوتی مورد استفاده قرار‌می‌گیرد که مهم‌ترین ویژگی آن گرم نگه‌داشتن بدن به‌ویژه در فصول سرد سال است. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید کاپشن با ما همراه باشید.

از میان انواع مدل های کاپشن کدام مورد برای شما مناسب‌تر است؟

از میان انواع مدل های کاپشن کدام مورد برای شما مناسب‌تر است؟

قبل از خرید کاپشن سوال‌هایی برای شما پیش می‌آید از جمله: چه کاپشنی برای ما مناسب است، چقدر باید هزینه کنیم و مدل های محتلف کاپشن چگونه است، به‌همین علت چند نمونه از انواع کاپشن را به‌طور خلاصه برای شما معرفی خواهیم کرد تا انتخاب سنجیده‌تری داشته باشید.

  • کاپشن‌های ورزشی: کاپشن های ورزشی بیشتر برای کوهنوردان و طبیعت‌گردانی که در معرض سرمای زیاد قرار می‌گیرند استفاده می‌شود، به‌این علت که عایق بسیار عالی در برابر نفوذ سرما هستند. این کاپشن ها معمولا در رنگ‌های خاص مثل قرمز، فسفری و سایر رنگ‌های روشن تولید می‌شوند. بنابراین اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که در معرض سرمای زیاد قراردارید یا اهل ورزش هستید این کاپشن‌ها بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند. توجه داشته باشید که این کاپشن‌ها به‌دلیل ویژگی های خاصی که برای افراد ورزشکار در نظر گرفته شده از جمله وجود جیب های متفاوت، استفاده از الیاف مصنوعی و پر پرندگان همچون غاز و اردک کمی گران‌تر از کاپشن‌های معمولی هستند.
  • کاپشن‌های روزمره: در ادامه راهنمای خرید کاپشن می‌خواهیم نوع روزمره آن‌را به شما معرفی کنیم. این نوع کاپشن همانطورکه از نامش مشخص است به‌شکلی طراحی شده که مورد استفاده روزمره قرار می‌گیرد که برای  استفاده ورزشی مناسب نیست و نسبت به کاپشن ورزشی قیمت مناسب‌تری دارد.
  • کاپشن‌های ضدآب: این کاپشن به‌صورتی طراحی شده است که از نفوذ آب جلوگیری می‌کند و در مناطقی که بارندگی زیادی را تجربه می‌کنند بسیار مورد نیاز است. خوب است بدانید که این کاپشن‌ها از سرمای زیاد محافظت نمی‌کنند و اغلب در فصل‌های بهار و پاییز به‌دلیل بارندگی بیشتر استفاده می‌شوند.

کاپشن‌های ضدآب

  • کاپشن‌های چند لایه: این نمونه از کاپشن جزو پر‌طرفدار‌ترین آن‌هاست که از دو لایه تشکیل شده و برای مناطقی که دمای هوای متغیری دارند بسیار عالی است. لایه‌های این کاپشن از هم جدا می‌شوند، به طور مثال در سرمای زیادتر می‌توان دولایه از کاپشن را باهم پوشید و در هوای معتدل تر می‌توان به‌صورت جداگانه استفاده کرد.
  • کاپشن‌های عایق پشمی: این نوع از کاپشن برای روزهایی که دمای هوا خیلی سرد است، طراحی شده که به بهترین شکل در برابر سرما از شما محافظت می‌کند. داخل این کاپشن ها نیز از کرک، پشم، پر اردک و غاز پر شده است.
  • ژیله: این نوع از لباس برای مناطقی استفاده می‌شود که سرمای کم‌تری را تجربه می‌کنند، ژیله ها بسیار سبک و بدون آستین هستند و به‌همین علت تحرک را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.
  • پارکا: این‌ نوع کاپشن‌ها بسیار ضخیم و سنگین هستند که وجود یکی از آن‌ها در کمد هر انسانی ضروری بوده و عایق بسیار‌قوی در برابر سرما است.

در هنگام خرید کاپشن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید کاپشن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام خرید کاپشن به نکات متعددی باید توجه کنیم، راهنمای خرید کاپشن در چنین مواقعی به کمک شما می‌آید تا هیچگونه تردیدی در خرید خود نداشته باشید. باید بدانید که وظیفه اصلی کاپشن گرم نگه‌داشتن شماست، پس باید اولویت شما کیفیت باشد نه ظاهر زیبا. ممکن است گاهی گول ظاهر زیبای بعضی از کاپشن‌ها را بخورید که اصلا در برابر سرما مقاوم نیستند، پس برای جلوگیری از این اشتباهات حتما به نکات زیر توجه کنید.

  1. نوع عایق: عایق کاپشن و جنس عایق استفاده شده در گرم نگه‌داشتن شما نقش بسیار مهمی دارد پس حتما بررسی کنید که چه نوع عایقی برای شما بهتراست.
  2. جنس پارچه و نوع دوخت: کاپشن‌ها در دراز مدت مورداستفاده قرارمی‌گیرند، پس جنس آن ها باید از پارچه های باکیفیتی باشد که به زودی فرسوده نشوند وچندین سال مهمان کمد های ما باشند. حتما در هنگام خرید به کیفیت دوخت و درزهای کاپشن توجه کنید چرا که هرچه کیفیت دوخت بهتر باشد عمر کاپشن نیز بیشتر خواهد بود.
  3. کیفیت پارچه رویه کاپشن: رویه کاپشن باید کیفیت خیلی‌خوبی داشته باشد که در برابر سرما، آتش، نور و بارش مقاومت بالایی نشان دهد. بهتر است رویه کاپشن‌ها در مناطقی که بارندگی بالا دارند ضدآب طراحی شده باشد.
  4. کاپشن کلاه دار یا بدون کلاه؟ حتما خرید کاپشن‌های کلاه‌دار را در اولویت قرار‌دهید چرا‌که دیگر نیاز به پرداخت مبلغ جداگانه برای خرید کلاه ننخواهید داشت و همچنین در برابر بارش های ناگهانی از سر شما محافظت خواهد کرد.
  5. نوع زیپ کاپشن: زیپ کاپشن باید با کیفیت بالایی طراحی شده باشد که در استفاده دراز مدت از آن دچار مشکل و خرابی نشوید.
  6. در هنگام خرید کاپشن به دوخت سرآستین توجه ویژه‌ای داشته باشید: سرآستین باید طوری دوخته‌شده باشد که مانع ورود سرما از آن‌ ناحیه شود.

کاپشن مردانه و زنانه و تفاوت های آن

کاپشن مردانه و زنانه و تفاوت های آن

  • راهنمای خرید کاپشن مردانه: برای خرید کاپشن مردانه قبل از هرچیز باید به جنس پارچه توجه کنید. کاپشن‌های چرمی برای مردان بسیار زیبا با ظاهری جذاب طراحی شده اند که مدت های زیادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برای آقایان رنگ پارچه نیز بسیار مهم بوده و رنگ های تیره و گرم ظاهر آراسته تری را برای آن ها می‌سازد.
  • راهنمای خرید کاپشن زنانه: زنان از گذشته تا به امروز به آراستگی و زیبایی توجه ویژه ای داشتند، مهم‌ترین نکته ای که باید به آن‌توجه کنید این است که زیبایی را فدای کیفیت نکنید، تا بتوانید کاپشن گرم و مناسب‌تری بخرید.

نتیجه گیری

در این مقاله یک راهنمای خرید کاپشن جامع و کامل را دراختیار شما قرار دادیم و نکات مهم در هنگام خرید کاپشن را به صورت جداگانه توضیح دادیم. به طور کلی باید بدانید که بازار لباس های زمستانی به‌خصوص کاپشن ها متنوع بوده و شما انتخاب های زیادی خواهید داشت. توجه کنید که کاپشن را یک الی دو سایز بزرگتر خریداری کنید که قابلیت پوشیدن چند لایه لباس گرم زیر کاپشن را داشته باشید. تمام تلاش تیم ما بر این بود که بهترین انتخاب را داشته باشید و با خواندن این مقاله به سوالات شما پاسخ داده باشیم.

از این که  نظرات خود را با ما به اشراک می‌گذارید، بسیار خوشحال می‌شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *