وبلاگسبک زندگی

چه رنگ لباس هایی به هم می آیند

چه رنگ لباس هایی به هم می آیند

حتما برای شما هم پیش آمده است که پیش از رفتن به یک مهمانی، جلسه کاری یا قرار ملاقات، برای ست کردن لباس‌های مختلف با هم دچار سردرگمی شده باشید. در نهایت برای این‌که نمی‌دانستید چه رنگ لباس‌هایی به هم می‌آیند، از پوشیدن لباس‌های رنگی صرفنظر کرده‌اید و لباس‌هایی با رنگ خنثی؛ مشکی، خاکستری و … را ترجیح داده‌اید، یعنی همان همیشگی. در صورتی‌که با دانستن اصول ست کردن رنگ لباس به راحتی می‌توانید علاوه بر استفاده از رنگ‌های خاص و زیبا در پوشش خود، ظاهری جذاب و تاثیرگذار پیدا کنید. برای آشنایی با ترکیب رنگ لباس، جدول ست رنگ لباس و رنگ‌های مکمل در لباس تا پایان این مقاله همراه باشید.

ترکیب رنگ لباس

اصول ترکیب رنگ لباس بر اساس هماهنگی رنگ های مختلف است که در چرخه رنگ یا دایره رنگ نشان داده شده است. این چرخه که اولین بار توسط نیوتون طراحی شده شامل توناژهای ۷ رنگ رنگین کمان است. رنگ‌های این چرخه را بر اساس موارد متفاوتی دسته‌بندی می‌کنند. اما در رابطه با ترکیب رنگ لباس، دو گروه رنگ در این چرخه در نظر گرفته می‌شود:

  • رنگ‌های گرم و سرد: رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای رنگ‌های گرم و رنگ‌های بنفش، آبی و سبز رنگ‌های سرد هستند.
  • رنگ‌های خنثی: این رنگ‌ها شامل سیاه، خاکستری و سفید هستند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در ترکیب رنگ لباس باید به آن توجه کنید، هماهنگی رنگ‌هاست. رنگ‌هایی که در لباس با هم به خوبی ست می‌شوند، رنگ‌هایی هستند که در این چرخه روبه‌روی هم یا در کنار هم قرار می‌گیرند. به این ترتیب می‌توانید از ترکیب رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های متوالی در این چرخه برای ست کردن رنگ لباس استفاده کنید.

خرید لباس توسط خانوم

جدول ست رنگ لباس

با دانستن اولین قانون ترکیب رنگ لباس، می‌توان تعداد زیادی از رنگ‌های هماهنگ برای ست کردن لباس را به صورت جدولی به نام جدول ست رنگ لباس نشان داد. با نگاهی به این جدول در کمترین زمان ممکن می‌توانید لباس‌های خود را با هم ست کنید.

رنگ های مکمل در لباس

یکی از مهم‌ترین اصول ست کردن لباس، استفاده از رنگ‌های مکمل است. رنگ‌های مکل رنگ‌هایی هستند که خاصیت گرمی، سردی یا خنثی بودن یکدیگر را در کنار هم تعدیل می‌کنند. این رنگ‌ها در چرخه رنگ روبه‌روی هم قرار دارند. در ادامه رنگ‌های مکمل  در لباس را برای چند رنگ خاص توضیح می‌دهیم تا بیشتر با اصول ترکیب رنگ در لباس آشنا شوید:

ست کردن رنگ مسی در لباس

مسی رنگ گرمی با درخشش متالیک است که از ترکیب رنگ‌های قرمز و طلایی تشکیل می‌شود. این رنگ با رنگ‌های زیادی قابلیت هماهنگی دارد.

  • سبز سدری: سبز رنگ سردی است که با قرار گرفتن در کنار مسی، کامل می‌شود. شدت و حرارت رنگ مسی در کنار رنگ سبز تعدیل می‌شود و هارمونی زیبایی ایجاد می‌شود.
  • زرد: هرچند رنگ زرد مانند رنگ مسی دارای خاصیت گرما و انرژی بالا است اما به دلیل همین شباهت خواص می‌توان این دو رنگ را در کنار هم قرار داد و ترکیب رنگ زیبایی به وجود آورد.
  • سفید: سفید رنگی خنثی است که تقریبا در کنار هر رنگی به زیبایی آن اضافه می‌کند. به دلیل این‌که سفید نمادی از معصومیت و آرامی است، تضاد آن با جذابیت پرشور رنگ مسی، ترکیب زیبایی برای لباس به وجود می‌آورد.
  • مشکی: مشکی هم رنگی خنثی است. اما این رنگ دارای رمز و رازها و جذابیت‌های خاص خودش است. می‌توانید از تضاد مشکی و مسی در کنار هم ترکیبی جذاب بسازید و ظاهری قدرتمند به خود بگیرید.

انتخاب رنگ لباس توسط دختر

ست کردن رنگ نارنجی در لباس

رنگ نارنجی یادآور زیباترین لحظات روز است. این رنگ همیشه  انرژی و شادمانی زیادی را تداعی می‌کند. اگرچه پوشیدن لباس‌هایی به رنگ نارنجی جسارت می‌خواهد،اما اگر بدانیم با چه رنگ‌هایی ست می‌شود، خودبه‌خود جسارت پوشیدن آن را هم پیدا می‌کنیم:

  • آبی: بله شاید تصور می‌کنید این دو رنگ هیچ همخوانی با هم ندارند. اما کافی است یک کت آبی خوشرنگ را با یک شلوار نارنجی درخشان بپوشید و از ظاهر هیجان انگیز خود به وجد بیایید.
  • سفید: درخشش رنگ سفید در کنار شادابی رنگ نارنجی، ترکیبی به‌وجود می‌آورد که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشید. رنگ سفید خنثی است و قرار گرفتن آن در کنار رنگ گرمی مانند نارنجی باعث بیشتر شدن جذابیت هر دو رنگ می‌شود.
  • مشکی: مشکی یار جدا نشدنی رنگ‌های روشن است. هرچند مشکی از شور و حرارت رنگ نارنجی کم نمی‌کند اما می‌تواند به آن حالت موقرتری بدهد.
  • سبز: سبز و نارنجی در چرخه رنگ در مقابل هم قرار می‌گیرند. این دو رنگ به خوبی همدیگر را کامل می‌کنند. می‌توانید با اطمینان این دو را با هم بپوشید.

ست کردن رنگ گلبهی در لباس

رنگ گلبهی رنگی روشن، گرم و پاستیلی است که در طیف گسترده‌ای بین نارنجی و صورتی قرار دارد. این رنگ به دلیل حس شادابی و آرامشی که تداعی می‌کند، طرفداران زیادی دارد. رنگ گلبهی را می‌توان با این رنگ‌ها ست کرد:

  • خاکستری: ترکیب خاکساری و گلبهی ترکیب روشن و لطیف ایجاد می‌کند. این ست می‌تواند برای جلسات رسمی که تمایل به پوشیدن لباس‌های روشن دارید مناسب باشد.
  • آبی: ترکیب رنگ لطیف گلبهی با رنگ آبی روشن، ترگیب زیبایی است. می‌توانید یک شلوار جین آبی را با یک کت گلبهی ست کنید.
  • سفید: روشن و خنثی بودن رنگ سفید به آن این امکام را می‌دهد که تقریبا کنار هر رنگی زیبا باشد و زیبایی رنگ‌های کنار خود را افزایش بدهد. ترکیب لباس‌های سفید و گلبهی برای روزهای گرم تابستان گزینه مناسبی هستند.
  • شتری: گر می‌خواهید انرژی بیشتری به ظاهر خود بدهید، گلبهی را با شتری ست کنید. ترکیب گلبهی با قهوه‌ای متمایل به نارنجی ترکیب موقر و زیبایی است.
  • سبز نعنایی: همانطور که سبز و نارنجی مکمل خوبی برای هم هستند، توناز‌های متفاوت این دو رنگ هم قابلیت ست شدن با هم را دارند. در میان توالیته رنگ سبز، سیز نعنایی و فیروزه‌ای ترکیب خوبی با رنگ گلبهی تشکیل می‌دهند.
  • مشکی: مشکی با رنگ‌های زیادی قابلیت ست شدن دارد. گلبهی جذابیت رنگ مشکی را بیشتر نشان می‌دهد و خودش هم بیشتر به چشم می‌آید.

دوخت لباس

سخن آخر

برای داشتن پوششی زیبا و برازنده‌، علاوه بر آگاهی از این‌که چه مدل و چه رنگ لباسی به ما می‌آید و یا اینکه طراحی چه برندهایی با استایل پوشش ما هماهنگ است، آگاهی از اصول ست کردن لباس هم اهمیت زیادی دارد. این‌که بدانیم رنگ‌ های مکمل در لباس چه رنگ‌هایی هستند و یا ترکیب رنگ در لباس چه اصولی دارد. برای این‌کار کافی است یک جدول ست رنگ را در گوشی موبایل یا لپتاپ خود ذخیره کنید و برای انتخاب ترکیب رنگ لباس خود به آن نگاهی بیندازید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *