وبلاگ

سرد مزاجی در زنان

کمکدون : طبق آمار از هر سه زن یک نفر دچار بی میلی جنسی است، در علم پزشکی به بی میلی جنسی یا عدم تمایل جنسی، Hypoactive sexual desire disorder  گفته می شود. در صورتی که نشانه های زیر را در خود می بینید احتمالا دچار این بیماری شده اید.

  • نداشتن تمایل به رابطه جنسی، حتی خودارضایی
  • نداشتن فانتزی جنسی یا افکار خاص در این خصوص
  • احساس ناراحتی و استرس به علت پائین بودن تمایل به رابطه جنسی
  • عدم تحریک ناحیه تناسلی
  • نداشتن حس لذت و رضایت حین رابطه جنسی

بی میلی جنسی را می توان یکی از بزرگترین مشکلاتی که می تواند برای زوجین اتفاق بیفتد دانست، این بیماری عواقب بسیار زیان آور و جبران ناپذیری نظیر خیانت، سردی روابط عاطفی، طلاق و… به همراه دارد.

اگر شما نیز دچار علائم فوق هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی دلایل این اختلال، بتوانید علت سردی رابطه خود را ریشه یابی کنید و هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام کنید تا از عواقب این بیماری در امان باشید.

بی میلی جنسی در زنان

بی میلی جنسی یک مشکل جدی در بین زنان است و اگر جدی گرفته نشود باعث بروز مشکلات بسیاری زیادی بین زوجین می شود، در برخی موارد زنان مبتلا به این مشکل بعضا تا ماه ها تمایل به برقراری ارتباط جنسی ندارند و به هیچ صورت تحریک نمی شوند. این بی میلی می تواند تحت عوامل زیادی ایجاد شود که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

تاثیر مشکلات جنسی مردان بر زنان

مشکلاتی مانند زودانزالی، اختلال نعوظ، عدم شناخت نیاز زنان و… که در برخی از مردان شایع است، یکی از دلایل مهم سردی و بی میلی بانوان است.

مردانی که از این مشکلات رنج می برد توانایی ایجاد رابطه سالم و لذت بخش برای شریک جنسی خود ندارد و معمولا نمی توانند همسر خود را به ارگاسم برسانند و باعث زدگی و سردی زن از رابطه می شوند و در صورت عدم درمان این مشکلات، مرد می تواند مشکلات زیادی را در رابطه ایجاد کند و آسیب های جدی و جبران ناپذیری به همسر خود وارد کند.

روابط سردی عاطفی بین زن و مرد

از دیگر علت های سردی زنان می توان به سردی روابط عاطفی و روابط غیر صمیمانه بین زن و شوهر اشاره کرد، در زوج هایی که روابط گرم و صمیمی ندارند معمولاً زنان دچار سردی جنسی می شوند چرا که خود را به عنوان یک وسیله برای رفع نیاز جنسی مرد می بینند.

در این موارد زن دیرتر از مرد ارضا می شود و زن ارگاسم را در رابطه تجربه نمی کند و با مرور زمان زن خود را فقط وسیله برای رفع نیاز همسر خود می بیند و دیگر تمایلی به رابطه جنسی نشان نمی دهند.

عدم اعتماد به نفس

عدم اعتماد به نفس یکی دیگر از دلایل ایجاد سردی در رابطه است، برخی از زنان بدن خود را زیبا نمی بیند و فکر و برداشت بدی نسبت به اندام خود دارند و خیال می کنند که توانایی رفع نیاز جنسی همسر خود را ندارند و به همین علت تمایل به برقراری رابطه جنسی نشان نمی دهند و ترجیح می دهند که بدنشان را از چشم همسر خود پنهان کنند.

مشکلات و بیماری های روانی

مواردی ماننده سوء استفاده جنسی، ترس، افسردگی، اضطراب، تجربه ناخوشایندو… از عوامل سردی جنسی به حساب می آید، لازمه برقراری رابطه جنسی سالم و درست، ایجاد حس امنیت و آرامش و اعتماد در شریک جنسی است، برای برقراری رابطه جنسی حتما محیطی امن و بدون استرس داشته باشید و شریک خود را هرگز وادار به برقراری رابطه نکنید.

بسیاری از بیماری های روانی با مراجعه به پزشک متخصص و همکاری و همیاری مرد قابل حل و درمان است و تنها کافی است که برخورد مناسبی با این مشکلات داشته باشید و هرچه سریعتر برای درمان آن اقدام کنید.

دید منفی به مسائل جنسی

برخی از زنان به علت فرهنگ و تربیتی که تحت تاثیر آن بودند، دید منفی نسبت به روابط جنسی دارند و مسائل جنسی را کاری ناپسند می دانند و به دلیل شرم و حیا از بسیاری از نیاز های خود دست می کشند یا آنها را مطرح نمی کنند.

این تفکرات و عقاید باعث می شود که زن به مسائل جنسی حتی فکر هم نکند و هیچگونه خیال پردازی و فانتزی ای در ذهن خود نداشته و ذهن خود را به گونه ای عادت می می دهد که در طولانی مدت باعث سردی و بی میلی زن می شود.

عوامل فیزیولوژیکی

سردی و بی میلی جنسی را نمی توان فقط به عوامل ذهنی و بیماری های روانی خلاصه کرد علت سردی برخی از زنان را می تواند منشا فیزیولوژیکی داشته باشد؛ عواملی مانند دیابت، تنگی عروق، تیرویید، سوءتغذیه، مصرف قرص های ضدبارداری و… می تواند باعث ایجاد سردی و بی میلی در زنان بشود.

درمان سردی و بی میلی جنسی

در روابط جنسی حتما زن باید به ارگاسم برسد تا از رابطه جنسی با شریک خود زده نشود، به ارگاسم رساندن زنانی که دچار بی میلی جنسی هستند کار بسیار سخت و دشواری است، استفاده از نکات زیر می تواند به ارگاسم رساندن زنان را آسان تر کند؛

  • ایجاد فضای مناسب و بدون استرس
  • استفاده از پوزیشن های جدید و متنوع
  • انتخاب فضا های جدید و متنوع
  • قبل از برقراری رابطه حتما استحمام کنید، این کار باعث تمدد اعصاب شده و همچنین رعایت بهداشت و خوشبویی می تواند عامل بسیار کمک کننده ای برای شما باشد.

 

مزاج ها و رابطه جنسی

مزاج افراد تاثیر به سزایی بر روی میل جنسی آنها دارد، افرادی با مزاج گرم و تر میل جنسی بیشتری نسبت به افراد با مزاج سرد و خشک دارند.

اگر علت بی میلی خود را در مزاج خود می بینید، می توانید با به کار گیری راهکار های زیر مزاج خود را اصلاح کنید .

مصرف سنجد

سنجد را می توان یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان سرد مزاجی دانست، دمنوش سنجد بر روی اختلالات جنسی زنان بسیار اثر گذار است و می تواند اضطراب هنگام ارتباط زناشویی را تا حد زیادی کم کند.

خواص بسیار زیاد این گیاه باعث شده تا برخی از شرکت های دارویی اقدام به ساخت کپسول هایی از از این گیاه سنجد بکنند.

سایز موادغذایی و گیاهان تقویت کننده قوای جنسی زنان

  • فلفل سبز
  • پیاز
  • نارگین
  • چغندر
  • شاهی
  • ترب
  • مصرف عسل برای صبحانه
  • مخلوط خرما، گردو و دارچین
  • گل سرخ به صورت خوراکی یا موضعی می تواند باعث افزایش توان جنسی مردان و زنان بشود.(در صورت استفاده به صورت موضعی، این روغن را به ناحیه شکم بمالید)
  • جنسینگ در درمان ناتوانی و کم توانی جسمی و جنسی بسیار موثر است، این گیاه بقدری مقوی است که در برنامه غذایی تمام چینی ها یافت می شود.
  • همچنین می توان از عصاره ویتاگنوس برای درمان اختلالات قاعدگی و یائسیگی، کیست های رحم و تخمدان، جلوگیری از تنبلی تخمدان و دیگر اختلالات هورمونی استفاده کرد.
  • دارچین گیاهی گرم است و می توان در درمان سرد مزاجی موثر باشد، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.(می توانید دارچین را به صورت چای و دمنوش میل کنید ویا آن را به غذایتان اضافه کنید.

در صورتی که این مقاله از کمکدون برای شما مفید بود لطفا آن را به اشتراک بگذارید و برای ما نظرات خود را پایین این مقاله بیان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *