رپورتاژ اگهی

صفر تا صد شرایط سفر به باکو

در کشور آذربایجان، شهری بنا شده که به خواهرخوانده‌ی تبریز معروف است. شهر باکو، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آذربایجان قدمتی دیرینه دارد. این شهر هر ساله میزبان مهمانان زیادی از سراسر دنیا مخصوصا ایران می‌شود. اگر شما هم قصد سفر به این شهر و رزرو هتل در باکو را دارید؛ لازم است با شرایط باکو بیشتر آشنا شوید. در ادامه، ابتدا درباره‌ی نکات مهم اخذ ویزا باکو، سپس شرایط آب ‌و هوایی و بعد مکان‌ها و غذاهای این شهر بیشتر می‌خوانید.

۶ نکته‌ی مهم درباره‌ی ویزای باکو که باید بدانید

در هنگام اخذ ویزای باکو حتما به نکاتی که در زیر گفته می‌شود؛ توجه کنید:

  • برای اخذ ویزای باکو می‌توانید از طریق اینترنت یا مراجعه به سفارت اقدام کنید.
  • ویزای اینترنتی و الکترونیکی شهر باکو به ۲ صورت عادی و فوری صادر می‌شود.
  • برای دریافت ویزای الکترونیکی باکو اسکن صفحه اول پاسپورت کافی است.
  • با در دست‌داشتن ویزا این شهر تنها ۳۰ روز می‌توانید در باکو بمانید. پس‌از گذشت این ۳۰ روز باید شهر باکو را ترک کنید.
  • درصورتی‌که پس‌از اتمام مدت زمان اقامت، باز هم در این شهر مستقر شوید؛ جریمه سنگینی باید بپردازید.
  • تا چند سال پیش یکی از شرایط مهم اخذ ویزای باکو، نداشتن مهر ارمنستان در پاسپورت بود؛ اما حالا تنها این‌که از منطقه‌ی ممنوعه قره‌باغ در ارمنستان بازدید نکرده باشید، کفایت می‌کند.

 

باکو را در فصل پاییز ببینید

یکی از شرایط مهمی که در هنگام سفر به باکو باید مدنظر قرار دهید؛ زمان سفر به این شهر بی‌نظیر است. آب‌ و هوای باکو، تفاوت زیادی با آب ‌و هوای شهرهای مرکزی ایران مثل تهران ندارد. در تابستان‌ها هوا گرم و در زمستان‌ها سرد و برفی است. اگر به دیدن بارش برف علاقه‌ای ندارید یا گرما برای شما آزاردهنده است؛ فصل پاییز را انتخاب کنید. در این فصل با هوای معتدل و خنکی مواجه می‌شوید که سفر را برای شما دلپذیرتر می‌کند.

 

مکان‌های دیدنی که در باکو باید از آن‌ها دیدن کنید

از آن‌جایی‌که شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان و بزرگ‌ترین شهر آن به‌حساب می‌آید؛ مکان‌ها گردشگری زیادی برای مسافران در این شهر ساخته شده است. ۳ مکانی را که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود؛ در برنامه‌ی خود قرار دهید.

 

ایچری شهر، شهر کوچکی در حاشیه‌ی شهر باکو

هنگام سفر به شهر زیبا باکو، در حاشیه‌ی این شهر، شهری محصور‌شده با دیوارهای بلند می‌بینید. زمانی این شهر کوچک، محل زندگی اقوام زیادی بود. مابین سال‌های ۱۱ تا ۱۹ میلادی ایچری شهر با ۲۳ محله، ۲ کاروانسرا و ۳ چشمه‌ی آب ساخته شد. در این شهر که قدم می‌زنید؛ انگار به دوران رنسانس سفر کرده‌اید. سبک‌وسیاق این مکان شگفت‌انگیز، شما را برای لحظه‌ای از زمان حال جدا خواهد کرد.

قلعه دختر، قدیمی‌ترین مکان دیدنی باکو

 

قلعه دختر، قدیمی‌ترین مکان دیدنی باکو

عده‌ی بی‌شماری معتقد هستند این قلعه زمانی محل نیایش زرتشتیان بوده است. وقتی از پایین به این قلعه می‌نگرید، انگار که دو قلعه کنار هم می‌بینید. یکی از قسمت‌های قلعه بلندتر از قسمت دیگر است. برخی تاریخ‌نویسان نوشته‌اند که از این قسمت بلندتر برای علم نجوم و دیدن ستارگان استفاده می‌کردند. قلعه دختر دوران سلطنت پادشاهان زیادی را به‌خود دیده است و حالا منتظر شماست تا تاریخ را برای شما به نمایش بگذارد.

 

کاخ شیروان شاهی باکو، نمونه‌ای از معماری ایرانی

پادشاهان ایرانی آثار زیادی را از خود در آذربایجان به‌جا گذاشته‌اند. یکی از آثار مشهور بزرگ‌ترین بنای تاریخی باکو، کاخ شیروان شاهی باکو است. از آن‌جایی که کتیبه‌های این مکان از بین رفته‌اند، نمی‌توان تاریخ دقیقی برای تولد این مکان در نظر گرفت؛ اما مورخان معتقدند این بنا در اوایل قرن پانزدهم و در زمان پادشاهی خلیل‌الله یکم ساخته شده است. باید بدانید که شما با یک کاخ با معماری ساده و معمولی طرف نیستید. بنای کاخ در مقایسه با زمانه خودش بسیار خلاقانه طراحی شده است. ۵۲ اتاق کاخ توسط ۳ پلکان مارپیچی به‌هم متصل می‌شوند و همه در یک طبقه قرار ندارند. از در ورودی که وارد می‌شوید، سالن غذاخوری بزرگی پیش روی شما قرار می‌گیرید. پشت این سالن، راهرویی هشت ضلعی شما را به سمت اتاق‌ها و پلکان هدایت می‌کند. تمام قسمت‌های این معماری و وسعت کاخ، هنر دست معماران ایرانی را به زیباترین شکل ممکن نشان می‌دهند.

 

غذاهایی که در باکو باید امتحان کنید

غذاهای این شهر بسیار با ذائقه‌ی ایرانی همخوانی دارند و نزدیک به غذاهای ایرانی هستند. پس بدون دغدغه‌ی اینکه ممکن است از غذا لذت نبرید؛ غذاهای محلی باکو را امتحان کنید.

 

پیلاف یا شاه پیلاف، غذایی ساده یا شاهانه

پلو از غذاهای اصلی آذربایجان به‎حساب می‌آید و برای مردم این کشور بسیار پراهمیت است. پیلاف، پلو آذری است که با استفاده از برنج، آجیل و میوه‌های خشک پخته می‌شود. اگر این پلو آذری ساده و خوشمزه را همراه با گوشت بخورید؛ آن را تبدیل به غذای شاهانه‌ی شاه پیلاف کرده‌اید!

 

ساج کباب، یک سینی خوشمزه

پایه‌ی تهیه‌ی ساج معمولا گوشت گوسفند است. بااین‌حال شما می‌توانید این غذا را با گوشت گوساله یا حتی ماهی پیدا کنید. ساج را در یک سینی بزرگ همراه با مختلفات فراوان و نان لواش سرو می‌کنند. هنگام نوش‌ جان ‌کردن این غذا، به میزان کالری بالای آن توجه زیادی داشته باشید.

با فلای تودی در بهترین هتل های باکو مستقر شوید

با فلای تودی در بهترین هتل های باکو مستقر شوید

به دلیل محدودیت زمانی در هنگام سفر به باکو بهتر است وقت خود را برای پیداکردن هتل در این شهر تلف نکنید. پیشنهاد می‌شود بعد از گرفتن ویزا حتما برای رزرو هتل به یکی از سایت‌ها معتبر مراجعه کنید. یکی از این سایت‌ها، سایت فلای تودی است. در این سایت شما به‌راحتی می‌توانید بهترین هتل ‌های باکو را رزرو کنید. تفاوتی نمی‌کند انتخاب شما هیلتون باکو یا هتل پارک رادیسون باشد؛ به این دلیل ‌که رزرو تمام این هتل‌ها در سایت فلای‌ تودی امکان‌پذیر است. همچنین اگر بلیط هواپیمای باکو با بهترین شرایط را می‌خواهید؛ در این سایت می‌توانید مطابق با زمان سفر خود، بلیط هواپیما بخرید. با فلای تودی در کمترین زمان ممکن و با بهترین شرایط از شهر شگفت‌آور باکو دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *