وبلاگ

طرز تهیه آش شلغم معجزه درمان سرماخوردگی

شلغم طعمی دوست داشتنی دارد که وقتی به صورت خام خورده می‌شود می‌تواند تلخ باشد، اما وقتی پخته شود طعم ملایم و کمی شیرین خواهد داشت. در این محتوا می‌خواهیم درباره طرز تهیه آش شلغم با شما صحبت کنیم تا با درست کردن این آش خوشمزه لحظات خوش‌طعمی داشته باشید.

شلغم یک سبزی مغذی و خوشمزه است که تهیه آن آسان و مقرون‌به‌صرفه است همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌باشد. شلغم‌ها سبزی‌های ریشه‌ای هستند که شبیه به چغندر می‌باشند و در زیر زمین رشد می‌کنند و در تمام طول سال یافت می‌شوند و خواص درمانی دارند.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • مدت زمان آماده‌سازی مواد در طرز تهیه آش شلغم برای کرونا: ۲۰ دقیقه
  • مدت زمان لازم برای پخت نهایی: ۴۰ دقیقه
  • میزان کالری موجود در آن: ۱۹۰ کیوکالری
  • مقدار کربوهیدارت آش شلغم: ۲۷.۹ گرم

مواد اولیه لازم در طرز تهیه آش شلغم لذیذ

مواد اولیه لازم در طرز تهیه آش شلغم

اگر می‌خواهید آش شما تازه‌تر و طعم ملایم‌تری داشته باشد از شلغم‌های بدون لکه و ریز استفاده کنند زیرا تلخی کمتری دارند. توجه داشته باشید این آش خواص بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آش شلغم، کمک به درمان بیماری کرونا و سرماخوردگی است، پس با ما باشید تا مواد لازم در طرز تهیه شلغم برای سرماخوردگی و کرونا را برای شما بیان کنیم.

مواد موردنیاز مقدار لازم
شلغم ۵ عدد
پیاز و هویج ۱ عدد متوسط
اسفناج و پیازچه ۲۰۰ گرم
آب مرغ ۴ فنجان
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
رزماری خشک‌شده و نمک نصف قاشق چایخورری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
فلفل‌ سیاه نصف قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه آش شلغم مقوی

مراحل طرز تهیه آش شلغم مقوی

در این قسمت از طرز تهیه آش شلغم، شلغم ساده به یک سوپ مخملی تبدیل می‌شود که فقط با اضافه کردن بعضی از مواد به شکل خامه‌ای در می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این بخش از محتوا طرز تهیه آش شلغم را به کامل‌ترین روش برای شما بیان کنیم.

  • مرحله اول: ابتدا ۵ عدد شلغم را پوست بگیرید، خرد کنید و کنار بگذارید. سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱۰۰ گرم کره را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود و بعد ۱ عدد پیاز متوسط را خلالی باریک برش بزنید و به ترکیب کره و روغن زیتون اضافه کنید.
  • مرحله دوم: اکنون پیازها را به مدت ۵ دقیقه در روغن تفت دهید تا سرخ و طلایی شوند. سپس شلغم‌های خرد شده به همراه نصف قاشق چایخوری رزماری و نمک و همچنین نصف قاشق مرباخوری فلفل‌سیاه را به پیازهای شیشه‌ای اضافه کنید.
  • مرحله سوم: پس از اضافه کردن مواد، آن‌ها را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند سپس درب قابلمه را ببندید و به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دهید تا پخته شوند (در حین پخت نیازی به هم زدن زیاد نیست و تنها یک یا دو مرتبه برای این کار کافی می‌باشد).
  • مرحله چهارم: حال در طرز تهیه آش شلغم، ۴ فنجان آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید و شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید. پس از جوشیدن، حرارت را کم کنید و دوباره روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا آش به طور کامل پخته شود.
  • مرحله پنجم: در زمانی که آش در حال پختن است، اسفناج و پیازچه را هر کدام ۲۰۰ گرم، به شکل خیلی ریز خرد کنید و با ۱ عدد هویج رنده شده و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی نمک و فلفل‌سیاه در قابلمه بریزید و هم بزنید. پس از گذشت ۴ تا ۶ دقیقه شعله را خاموش کنید.
  • مرحله ششم: پس از پخته شدن آش، آن را در تابه‌ای بریزید و با استفاده از مخلوط‌کن غوطه‌وری، پوره کنید یا به مخلوط‌کن معمولی منتقل کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند (در هنگام پوره کردن مایعات داغ احتیاط کنید) و در آخر در ظرفی بریزید. اکنون آش شلغم شما آماده است.

نکات و ترفندهایی در طرز تهیه آش شلغم خانگی

شلغم طعم بسیار ملایم و ابریشمی دارد که برای سوپ ایده‌آل است و پس از پخت حالت خامه‌ای و کمی غلیظ به خود می‌گیرد. در ادامه نکات تکمیلی و برخی از خواص آش شلغم را برای شما بیان خواهیم کرد تا با بهره‌گیری از این نکات، آش خوش‌طعم‌تری داشته باشید.

  • می‌خواهید که بافت سوپ شما خیلی نرم و غلیظ باشد، پس از سیب‌زمینی در ترکیب مواد اولیه استفاده کنید.
  • اگر شما در درست کردن این آش از شلغم‌های ریز و جوان استفاده می‌کنید نیازی نیست که حتما پوست آن‌ها را بگیرید.
  • شما می‌خواهید آشی که درست کردید ظاهر خامه‌ای‌تری به خود بگیرد پس در پایان پخت، کمی خامه غلیظ به آن اضافه کنید.
  • یکی از خواص آش شلغم، کمک به رفع یبوست است؛ زیرا این آش لذیذ سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها است.
  • شلغم به دلیل وجود مقدار مناسب ویتامین K و به دلیل خواص ضدالتهابی، از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند. در نتیجه یکی دیگر از خواص شلغم، جلوگیری از سکته و حمله قلبی می‌باشد.
  • در صورت تمایل می‌توانید قارچ‌های ورقه شده، مرغ خردشده، مکعب‌های ژامبون یا حتی ماکارونی را برای ایجاد طعم متفاوت آش شلغم به آن اضافه کنید.
  • شما می‌توانید در طرزتهیه آش شلغم، آب سبزیجات را جایگزین آب مرغ کنید.
  • به‌جای استفاده از روغن زیتون، می‌توانید از روغن آووکادو استفاده کنید.
  • از برخی حبوبات مانند عدس می‌توان در طرز تهیه آش شلغم استفاده کرد، که هم طعم خوبی دارد و هم مقوی‌تر خواهد بود.

آش شلغم آماده است؛ نوش جان

آش شلغم آماده است

این غذا را به راحتی می‌توان در آرام‌پز درست کرد. مطمئن شوید که با پختن پیاز شروع کنید تا عطر و طعم آن مشخص شود. سپس پیازها را با شلغم، نمک، فلفل‌سیاه و آب مرغ یا آبگوشت به آرام‌پز اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۴ ساعت بپزید تا شلغم ‌ها نرم شوند.

در این محتوا تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش و نکات طرز تهیه آش شلغم برای کرونا و خواص آن آشنا کنیم. امیدواریم این مطالب نیز مانند مطلب انواع آش برای شما مفید باشد و در زمان درست کردن این آش، با استفاده از دستور پخت گفته شده در بالا آن را درست کنید. نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *