آشپزیوبلاگ

طرز تهیه براونی مخصوص

یکی از بهترین و پرطرفدارترین دسر‌هایی که در منو کافه‌ها از وجود دارد، کیک براونی است که ما در این محتوا قصد داریم کامل‌ترین روش و کلیدی‌ترین نکات را برای طرز تهیه براونی به شما آموزش دهیم تا با بهره‌گیری از آن، دسری خوشمزه و جذاب داشته باشید، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درست کردن این دسر خوشمزه دو مرحله دارد؛ یکی آماده کردن براونی و دیگری درست کردن سس آن، که جزو لذت‌بخش‌ترین کارها محسوب می‌شود. اگر کمی علاقه‌مند به درست کردن شیرینی و کیک باشید، می‌توانید براونی را با طعمی خاص و متفاوت آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه: ۲۵ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز برای درست کردن براونی: ۴۰ دقیقه
  • کالری موجود در براونی: ۴۵۰ کیلوکالری
  • کربوهیدرات این دسر لذیذ: ۵۰.۱ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه براونی دلچسب

این دسر پرطرفدار در تمام دستورالعمل‌ها مواد اولیه ثابتی دارد و تنها با تغییر تعداد افراد، میزان استفاده از مواد نیز تغییر خواهد کرد. در این بخش از محتوا، مواد لازم برای درست کردن براونی و سس مخصوص آن را برای شما بیان خواهیم کرد، در انتخاب مواد آن دقت داشته باشید.

مواد لازم براونی مقدار موردنیاز برای براونی
آرد سفید قنادی ۱ لیوان
شیر، شکر و روغن مایع ۱ لیوان
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۴ عدد
وانیل ۱.۵ قاشق چایخوری
بکینگ‌پودر ۲ قاشق چایخوری
مواد موردنیاز برای سس براونی مقدار لازم برای سس
شکلات تلخ ۲۵ گرم
پودر کاکائو ۳.۵ قاشق غذاخوری
شیر ۱.۵ لیوان
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۲/۱ لیوان

مراحل طرز تهیه براونی ویژه

درست کردن این دسر خوشمزه مانند طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بسیار راحت است و سختی چندانی ندارد. در این بخش روش پخت این دسر و نحوه درست کردن سس براونی را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد. با اجرای دقیق و مرحله‌به‌مرحله آن، براونی خوشمزه و خاص را به اعضای خانواده هدیه دهید.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از نحوه درست کردن براونی لذیذ، باید ۴ عدد تخم‌مرغ را در ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی بزرگی بشکنید و با دور تند همزن به مدت ۳ یا ۴ دقیقه آن را هم بزنید تا پف کند. سپس یک لیوان شکر را به همراه یک و نیم قاشق چایخوری وانیل به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: پس از اضافه کردن وانیل، مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی باهم مخلوط کنید. پس از آن شیر و روغن مایع را هرکدام به میزان ۱ لیوان به ظرف مواد اضافه و به مدت ۲ دقیقه با باقی مواد مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه براونی باید یک لیوان آرد را به همراه ۲ قاشق چایخوری بکینگ‌پودر و ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو در ظرفی جداگانه، ۲ مرتبه الک کنید و به باقی مواد اضافه و به طور کامل مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: اکنون کف و دیواره‌های قالبی که قصد دارید مواد را در آن بریزید را با مقداری روغن چرب کنید و مواد آماده شده را به آن اضافه کنید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود.
  • مرحله پنجم: در این فاصله زمانی به سراغ درست کردن سس مخصوص این دسر جذاب بروید. ابتدا یک و نیم لیوان شیر را در ظرفی بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و بلافاصله ۱ لیوان شکر به آن اضافه و مخلوط کنید تا به طور کامل در شیر حل شود.
  • مرحله ششم: در ادامه نصف لیوان روغن مایع را به همراه سه و نیم قاشق غذاخوری پودر کاکائو به باقی مواد سس اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس به جوش بیاید و کاملا یکدست شود و پس از آن حرارت را خاموش کنید.
  • مرحله هفتم: اکنون پس از گذشت زمان لازم برای پخت براونی، آن را از فر خارج کنید و به وسیله سیخ چوبی سوراخ‌هایی روی کیک ایجاد کنید. پس از آن نصف سس آماده شده را روی براونی بریزید و زمان بدهید تا به بافت آن نفوذ کند.
  • مرحله هشتم: پس از ریختن سس روی کیک، ۲۵ گرم شکلات تلخ خرد شده را به سس باقی‌مانده اضافه و مخلوط کنید تا شکلات در سس حل شود و بعد آن، به طور کامل روی براونی بریزید و آن را در یخچال بگذارید تا سرد شود سپس روی آن را با پودر پسته یا هرچیز دیگر تزئین کنید.

نکات کلیدی در طرز تهیه براونی لذیذ

پخت هر چیزی نیازمند به رعایت نکاتی است که برای بهتر شدن طعم و ظاهر آن، باید رعایت شود. در ادامه نکات لازم برای درست کردن براونی را نیز برای شما بیان خواهیم کرد. برای بهتر شدن طعم این دسر لذیذ تا پایان این مطالب همراه ما بمانید.

  • برای آماده کردن این دسر مخصوص می‌توانید در ترکیب مواد اولیه کره ذوب شده را جایگزین روغن کنید.
  • برای از بین بردن حباب و سوراخ‌هایی که در این دسر ایجاد می‌شود، بعد از ریختن مواد در قالب، قالب را چند مرتبه بر روی پیشخوان آشپزخانه بکوبید.
  • برای تزئین و بهتر شدن ظاهر براونی پس از برش زدن آن، روی هر تکه ترافل رنگی یا چیپس شکلاتی بپاشید.
  • دقت داشته باشید مایع براونی نسبت به مایع بقیه کیک‌ها غلیظ‌تر است و نیازی به اضافه کردن مایع رقیق کننده‌ای نیست.
  • بافت این دسر هوس‌برانگیز به دلیل وجود کاکائو در آن سنگین می‌باشد و پف زیادی نمی‌کند، پس جای نگرانی نیست.
  • شما می‌توانید براونی را بدون سس سرو کنید. اما به شما این اطمینان را می‌دهیم که طعم براونی با سس شکلاتی طعمی فراتر از خوشمزگی دارد.

صحبت پایانی

همان طور که آموختید درست کردن براونی بسیار راحت است و نیاز به صرف انرژی چندانی ندارد، همچنین باید بدانید که روش پخت آن فرق چندانی با طرز تهیه تارت شکلاتی ندارد. این دسر لذیذ، گزینه مناسبی برای یک میان‌وعده خوشمزه در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی می‌باشد.

این شیرینی خوشمزه گزینه پرطرفداری برای هر رده سنی است که به دلیل وجود کاکائو، بیشتر مورد علاقه کودکان است. در این محتوا تلاش ما بر این بود که بهترین و آسان‌ترین روش برای طرز تهیه براونی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن، دسری فوق خوشمزه و خوش‌بافت آماده کنید. امیدواریم این محتوا برای شما مناسب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *