آشپزیوبلاگ

طرز تهیه سالاد اندونزی دلپذیر

یکی از بهترین و خوش‌طعم‌ترین سالادهایی که بسیار مقوی و پرطرفدار است، سالاد اندونزی می‌باشد و به واسطه ترکیبات سالمی که دارد برای تمامی رده‌های سنی پیشنهاد می‌شود. این سالاد همه‌پسند به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های قوی، خطر ابتلا به سرطان را در شما از بین میبرد.

اگر می‌خواهید در دورهمی‌ها سالادی تدارک ببینید که به ذائقه مهمانان خوش آید، حتما این سالاد لذیذ را انتخاب کنید. در این آموزش می‌خواهیم شما را با طرز تهیه سالاد اندونزی وسوسه‌انگیز آشنا کنیم پس تا پایان این آموزش ما را همراهی کنید.

  • تعداد نفرات: ۶ نفر
  • زمان مورد نیاز برای آماده کردن این سالاد: ۳۵ دقیقه
  • مدت زمان لازم برای تهیه سس سالاد اندونزی: ۷ دقیقه
  • کربوهیدرات موجود در آن: ۹.۶۸ گرم
  • کالری سالاد اندونزی: ۹۶ کیلوکالری
  • درجه سختی: کم

مواد اولیه لازم برای درست کردن سالاد اندونزی مخصوص

برای این که سفره‌تان را از حالت یکنواختی خارج کنید، انتخاب سالاد اندونزی بی‌شک نشانی از خوش‌فکر بودن شما است. اگر می‌خواهید طعم این سالاد دلچسب متفاوت و خاص‌تر باشد به یاد داشته باشید که از مواد اولیه تازه و سالم استفاده کنید. همراه ما بمانید تا در ادامه، مواد اولیه این سالاد شگفت‌انگیز را برای شما بیان کنیم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کلم سفید ۱ عدد متوسط
کلم قرمز ۱ عدد کوچک
کنسرو ذرت ۱.۵ پیمانه
کنسرو نخود فرنگی ۱ پیمانه
کالباس ۲ پیمانه
هویچ ۳ عدد
خیارشور ۴ عدد بزرگ
سس مایونز ۵ قاشق غذاخوری
ماست ۴ قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

مراحل آماده سازی سالاد اندونزی وسوسه انگیز

سالادها ترکیبی از سبزیجات متنوع را در دل خود جای داده‌اند، بنابراین اگر به دنبال این هستید که وعده سالم و مقوی داشته باشید که حاوی سبزیجات مغذی باشد، سالادها بهترین گزینه‌ها هستند. سالاد اندونزی مانند سالاد ماکارونی و سالاد اولویه طعم دلپذیر و خوبی دارد که در همه رده‌های سنی خواهان زیادی دارد.

  • مرحله اول: ابتدا ۱ عدد کلم سفید متوسط، سالم و بدون زدگی را به صورت نواری برش بزنید( البته این برش‌های نواری نباید خیلی بلند باشند و قطر آنها ترجیحا حدود ۱ الی۲ سانتی متر باشد) و سعی کنید این مدل در برش زدن کلم را تا آخر کار حفظ کنید چون در زیبا شدن ظاهر آن تاثیر دارد.
  • مرحله دوم: حال برای درست کردن سالاد اندونزی، ۱ عدد کلم قرمز کوچک را همانند کلم سفید برش بزنید و از حالت فشرده بودن خارج کنید و آن‌ها را داخل ظرف بزرگی بریزید و به سراغ خرد کردن کالباس بروید.
  • مرحله سوم: اکنون کالباس را به صورت نگینی خیلی ریز برش بزنید به طوری که قطعات مربعی، نیم سانتی باشند( شما می‌توانید برای راحتی کار از رنده درشت استفاده کنید تا برش‌های کالباس یک اندازه باشند و سالاد شما ظاهر بهتری به خود بگیرد) و پس از خرد کردن، آن‌ها را به ظرف اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از درست کردن سالاد اندونزی، نوبت به اضافه کردن ذرت و نخود فرنگی می‌رسد. یک و نیم پیمانه ذرت کنسروی را به همراه ۱ پیمانه کنسرو نخودفرنگی، روی صافی بریزید و آبکش کنید و به باقی مواد سالاد اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حال ۳ عدد هویج سالم و تازه را پوست بگیرید و با استفاده از قسمت درشت رنده آن را رنده کنید و به مواد اضافه کنید.( در صورتیکه از هویچ آب‌پز استفاده می‌کنید بهتر است آن را به شکل نگینی برش بزنید تا آب کمتری را به سالاد بدهد).
  • مرحله ششم: اکنون ۴ عدد خیارشور را به‌صورت نگینی خرد کنید و ابتدا روی پارچه‌ایی تمیز در ظرفی مجزا قرار دهید و با دست فشار ملایمی به تکه‌های خیارشور بدهید. بعد از گذشت دقایقی، آب خیارشور گرفته می‌شود و می‌توانید آن‌ها را به ظرف سالاد اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: حالا نوبت به درست کردن سس مخصوص این سالاد می‌رسد. ابتدا ۵ قاشق غذاخوری سس مایونز به همراه ۴ قاشق غذاخوری ماست را در کاسه‌ایی بریزید و به هر میزان که تمایل داشتید نمک و فلفل‌سیاه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • مرحله هشتم: پس از مخلوط کردن، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه را به سس اضافه و باهم میکس کنید. سپس سس را روی سالاد بریزید و به‌طور کامل و پیوسته تمام مواد را با هم مخلوط کنید و ظرف را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا علاوه بر سرد شدن، سس به خورد تمام محتویات برود.

نکات تکمیلی در طریقه درست کردن سالاد اندونزی پرطرفدار

آموزش درست کردن این سالاد بی‌نظیر را در بخش‌های بالایی خدمت شما ارائه دادیم، با این وجود در این بخش نکات تکمیلی بیان می‌شود تا بتوانید سالاد اندونزی خود را بهتر درست کنید. پس تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

  • اگر می‌خواهید این سالاد رژیمی باشد، سس مایونز را حذف کنید و از آبلیمو و ماست بیشتری استفاده کنید.
  • اضافه کردن فلفل‌دلمه‌های رنگی انتخاب خوبی برای خوش‌طعم کردن سالاد اندونزی است. همچنین در بهتر شدن ظاهر سالاد نیز تاثیر می‌گذارند.
  • برای اینکه سالاد اندونزی سالم‌تر و طبیعی‌تر باشد، سینه مرغ ریش‌ریش شده جایگزین خیلی خوبی برای کالباس است.
  • اگر به دنبال طعم جدیدی برای سس هستید می‌توانید از جعفری تازه یا شوید در ترکیب مواد سس استفاده کنید.
  • اگر جزو افرادی هستید که به مزه کشمش علاقه‌مند هستند، می‌توانید کشمش پلویی را به ترکیب مواد اولیه اضافه کنید. به یاد داشته باشید کشمش‌ها را قبل از مصرف ۱۵ دقیقه در آب سرد بخیسانید.
  • شما این امکان را دارید که به‌جای استفاده از کنسرو ذرت و نخودفرنگی، آن‌ها را آبپز کنید و به سالاد اضافه کنید.

سخن پایانی

سالاد اندونزی یک ترکیب خوشمزه خوراکی است که مورد قبول مردم قرار گرفته است. این سالاد به‌ دلیل وجود نخودفرنگی در آن، حاوی فیبر بالایی بوده که به رژیم لاغری کمک می‌کند. همچنین ذرت موجود در این سالاد برای رفع یبوست بسیار مفید می‌باشد.

در این محتوا تلاش ما بر این بود که شما را با بهترین روش و کامل‌ترین نکات، برای درست کردن سالاد اندونزی آشنا سازیم تا با بهره‌گیری از این مطالب پیش‌غذای فوق‌العاده‌ای که مورد پسند همه باشد، داشته باشید. امیدواریم این محتوا برای شما مفید باشد و اگر پیشنهاد یا نظری دارید در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *