آشپزیوبلاگ

طرز تهیه فاهیتا مرغ ویژه

امروزه غذاهای ساندویچی با تنوع بالا در برنامه غذایی همه افراد به‌طور منظم وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین ساندویچ‌هایی که مطرح است و ما میخواهیم در این محتوا به شما آموزش دهیم، نحوه درست کردن فاهیتا مرغ ویژه می‌باشد که این غذای لذیذ تاریخچه مکزیکی دارد و اولین‌بار در اواخر دهه ۱۹۶۰ توسط یک رستوران‌دار ابداع شد.

او میخواست در منو غذا تنوعی ایجاد کند که برای همه‌ سنین( کوچک و بزرگ) جذاب و دلپذیر باشد و این سرآشپزماهر توانست در این کار موفقیت چشمگیری کسب کند. در ادامه باهم به شیوه درست کردن فاهیتا مرغ دل‌انگیز می‌پردازیم.

  • تعداد ساندویچ‌ها: ۲ عدد
  • زمان آماده سازی مواد اولیه: ۱۵ دقیقه
  • زمان مورد نیاز برای پخت کامل: ۴۵ دقیقه
  • میزان پروتئین موجود در این غذا: ۲۵ گرم
  • میزان کالری موجود در فاهیتا مرغ: ۲۶۰ کیلوکالری

مواد لازم برای درست کردن فاهیتا مرغ مکزیکی

در اینجا مواد اولیه در طرز تهیه فاهیتا مرغ معروف را برایتان بازگو خواهیم کرد؛ جهت آماده‌سازی این غذای محبوب باید از سبزیجات تازه و مرغوب برای خوش‌عطرتر شدن آن استفاده کنید.

طرز تهیه فاهیتا مرغ ویژه

مواد موردنیاز میزان استفاده
فیله مرغ ۲ عدد
نان ترتیلا ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی ۳ عدد
پیاز سفید ۱ عدد متوسط
گوجه‌ فرنگی ۱ عدد بزرگ
پرتقال ۱ عدد
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر، پودر زیره، فلفل‌چیلی، فلفل‌سیاه ۲/۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا، اورگانو ۱ قاشق غذاخوری
روغن و نمک به میزان دلخواه
کاهو به میزان دلخواه
سس کچاپ( در صورت تمایل) به میزان دلخواه

مراحل نحوه درست کردن فاهیتا مرغ مقوی

برای صحیح درست کردن فاهیتا مرغ محبوب باید دقت زیادی در برش‌زدن فیله و سبزیجات داشته باشید و همه مواد باید به‌صورت یک‌دست و نازک برش داده شوند تا غذای شما ظاهر زیباتری داشته باشد.

  • مرحله اول: ابتدا ترکیب طعم‌دهنده مخصوص فاهیتا مرغ را درست کنید؛ این طعم‌دهنده‌ها شامل پودر سیر، پودر زیره، فلفل‌چیلی و فلفل‌سیاه که هرکدام به میزان ۲/۱ قاشق چایخوری هستند را مخلوط کنید سپس یک قاشق غذا خوری پودر پاپریکا و اورگانو، ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقدار کمی نمک را به آن‌ها اضافه و مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: حال فیله‌ها را از وسط برش بزنید تا به دو لایه نازک تبدیل شوند و بعد لایه‌های نازک را به‌شکل نواری ریز کنید. فیله‌های نواری را در ظرفی بریزید و مقداری از سس ادویه را با آن‌ها مخلوط کنید و روی آن سلفون بکشید و به‌مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا عطر سس ادویه به خورد فیله‌ها برود و خوش‌طعم‌تر شود.
  • مرحله سوم: در فاصله طعم‌گیری فیله‌ها به سراغ آماده کردن بقیه مواد در طرز تهیه فاهیتا مرغ محبوب بروید؛ حال پیاز سفید و فلفل‌دلمه‌های رنگی که شامل سه رنگ سبز، زرد و قرمز هستند را با دقت به‌شکل فیله‌های نواری برش بزنید( سعی کنید پیاز و فلفل‌ها به یک اندازه و مرتب ریزشده باشند تا در نتیجه ظاهر پسندیده‌تری داشته باشند).
  • مرحله چهارم: در طرز تهیه فاهیتا مرغ معروف، باید یک ظرف چدن را روی شعله بگذارید و در آن مقداری روغن بریزید، سپس فیله‌های طعم‌دار شده را در روغن داغ بریزید و با حرارت بالا تفت بدهید. پس از ۳ دقیقه آب یک عدد پرتقال را بگیرید و به آن اضافه و مخلوط کنید و منتظر بمانید تا فیله‌ها گریل شوند و بعد از حدودا ۱۰ دقیقه آن‌ها را از روغن خارج کنید و جدا بگذارید.
  • مرحله پنجم: اکنون پیازهای نواری را در همان روغن فیله‌ها بریزید و بعد از چند دقیقه، کمی که سرخ شد و از حالت خام بودن خارج شد به آن فلفل‌دلمه ها را اضافه کنید و کمی تفت بدهید و بعد از ۲ دقیقه باقیمانده سس ادویه را به سبزیجات اضافه و مخلوط کنید و در ظرف را ببندید تا بخار کند و بیشتر پخته شوند.

طرز تهیه فاهیتا مرغ ویژه

  • مرحله ششم: بعد از پخته‌شدن سبزیجات، مرغ گریل‌ شده را به آن‌ها اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت تفت بدهید تا همه به‌طور یک‌دست سرخ شوند. بعد از آن کاهوها را به شکل خیلی ریز برش بزنید و گوجه‌ فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و به شکل نوارهای نازک برش بزنید و در ظرف‌های جداگانه بریزید و کنار بگذارید.
  • مرحله هفتم: اکنون یک عدد نان ترتیلا را روی یک بشقاب بگذارید و در قسمت وسطی آن یک لایه از کاهوهای خوردشده را بریزید، سپس از ترکیب مرغ و سبزیجات گریل شده که درست کردید روی کاهوها بریزید و در لایه آخر گوجه‌ها را بچینید ( در صورت تمایل میتوانید مقداری سس قرمز روی آن‌ها بریزید) و نان را دور مواد بپیچید، اکنون غذا آماده سرو است.

نکاتی که در طرز تهیه فاهیتا مرغ مخصوص وجود دارد

برای خلق طعمی متفاوت و وسوسه انگیز در نحوه درست کردن فاهیتا مرغ می‌توانید نکات زیر را رعایت و از ترفندهایی که وجود دارد استفاده کنید.

  • اگر پرتقالی که آب گرفتید شیرین بود، کمی سرکه سفید یا آبغوره به مواد اضافه کنید.
  • درصورتی که نان ترتیلا در دسترس نبود شما می‌توانید از نان ذرت، نان پیتا و یا نان لواش استفاده کنید.
  • در درست کردن فاهیتا مرغ دلپذیر، باتوجه به ذائقه‌تان میتوانید تخم گشنیز را در قسمت ادویه‌ها اضافه کنید.
  • اگر میخواهید این غذا کم‌کالری باشد، مرغ و سبزیجات را در فر با دمایی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه گریل کنید.
  • در نحوه درست کردن فاهیتا مرغ محبوب، حتما از ظروف چدن استفاده کنید تا هم غذا خوشمزه‌تر شود و هم از روغن کمتری استفاده شود.

طرز تهیه فاهیتا مرغ ویژه

سخن پایانی در نحوه درست کردن فاهیتا مرغ خانگی

به‌طور کلی ساندویچ‌ها در دسته غذاهایی قرار میگیرند که تنوع بسیار بالایی دارند و هرکدام طعم لذیذ و به‌خصوصی به خود اختصاص داده‌اند. هر ساندویچ طرفداران پروپاقرص زیادی دارد ک حداقل یک وعده در روز آن را سرو میکند. یکی از بهترین ساندویچ‌های سالم و مقوی که وجود دارد، فاهیتا مرغ دلپذیر میباشد.

تمام تلاش ما در این مقاله این بود که با توجه به تجربیات خود و سرآشپزهای ماهر، دستور درست کردن فاهیتا مرغ خانگی را به روش اصل مکزیکی در اختیارتان قرار بدهیم و شما با رعایت همه نکات متنوع و اصولی که گفته شد، این غذای بین‌المللی را به بهترین شیوه آماده کنید و لحظات خوش‌طعمی را با سروکردن این غذا در کنار عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *