آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پنینی مرغ به روش ایتالیایی

یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که در سراسر جهان وجود دارد، انواع ساندویچ‌ها هستند که در درست کردن و سرو وقت زیادی نمیگیرند. در این محتوا می‌خواهیم طرز تهیه پنینی مرغ که یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها است را در کمترین زمان برایتان توضیح دهیم.

دستور تهیه پنینی مرغ، اولین‌بار در قرن ۱۶ میلادی و در کشور ایتالیا ثبت شد و بعدها با اضافه کردن ترکیبات دیگر به مواد اصلی آن، خوشمزگی این غذای دل‌انگیز چند برابر شد. این غذا نه تنها فرم ساندویچی دارد و سرو را راحت‌تر می‌کند، بلکه به دلیل وجود خامه و پنیر پارمسان در ترکیب اصلی مواد اولیه، نتیجه آن طعمی فراتر از خوشمزگی خواهد بود.

  • تعداد اشخاص: ۴ نفر
  • میزان سختی: کم
  • مدت زمان پخت این غذا: ۷۰ دقیقه
  • میزان کالری موجود در هر ۱۰۰ گرم پنینی مرغ: ۶۷۳ کیلوکالری

مواد اولیه برای درست کردن پنینی مرغ ویژه

این غذای مخصوص با مواد اولیه ساده‌ای که دسترسی به ‌آن‌ها بسیار آسان است درست می‌شود. هرچه در تهیه مواد اولیه دقت بیشتری داشته باشیم، غذا لذیذتر خواهد بود.

طرز تهیه پنینی مرغ

حال در دستور تهیه پنینی مرغ ویژه برای ۴ نفر به مواد زیر نیازمندیم.

مواد لازم میزان استفاده
فیله و ژامبون مرغ ۸ عدد
نان همبر ۸ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
ریحان و جعفری ۱۵۰ گرم
خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
پنیر گودا ۸ عدد
سیر ۳ حبه
آبلیمو و زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
مغزگردو ۳/۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون و روغن مایع به میزان دلخواه
پنیر پارمسان، سس خردل به میزان دلخواه
نمک، فلفل‌سیاه، آویشن و پودر پاپریکا به میزان دلخواه

    مراحل طرز تهیه پنینی مرغ با سس پستو بی‌نظیر

برای درست کردن پنینی مرغ با سس پستو همراه ما باشید و مراحل را با دقت کامل پیگیری کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

  • مرحله اول: طرز تهیه این سس بسیار راحت است و در کمترین زمان آماده می‌‍‌شود و طعم وصف‌نشدنی به غذا می‌دهد. در ابتدا ریحان‌های تازه را در میکسر بیندازید و به آن‌ها ۲ حبه سیر، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۳/۱ پیمانه مغز گردو، پنیر پارمسان، روغن زیتون، نمک و فلفل‌سیاه هرکدام را به میزان دلخواه اضافه و میکس کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  • مرحله دوم: حال به سراغ دستور تهیه پنینی مرغ می‌رویم؛ ابتدا فیله‌ها را به‌صورت نواری برش بزنید و در پیاز و نمک بخوابانید و به‌مدت ۲ ساعت کنار بگذارید تا مرغ‌ها طعم بگیرند. پس از آنکه احساس کردید مرغ‌ها طعم گرفتند، یک تابه‌گریل را روی شعله بگذارید و در آن روغن بریزید سپس پیازها را از روی فیله‌ها جدا کنید و داخل روغن بیندازید و تفت بدهید تا کمی پخته شوند.

طرز تهیه پنینی مرغ

  • مرحله سوم: حال قارچ‌های خوردشده را به همراه ادویه‌های نمک، فلفل‌سیاه، آویشن و پودر پاپریکا که هرکدام را به هر اندازه دوست داشتید به فیله‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. اکنون در تابه را ببندید تا قارچ‌ها آب بیندازند و با آب آن‌ها مرغ‌ها هم پخته‌تر شوند. پس از چند دقیقه ۲ قاشق غذاخوری زعفران به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب آن گرفته شود.
  • مرحله چهارم: حال ۲ قاشق غذاخوری خامه صبحانه اضافه کنید و هم بزنید تا به‌ خوبی با مواد ترکیب شوند. سپس شعله را خاموش کنید و ۱۵۰ گرم جعفری خوردشده را به فیله‌ها اضافه کنید. اکنون برای درست کردن پنینی مرغ مخصوص به ۸ عدد نان همبر نیاز دارید؛ نان‌ها را از وسط برش بزنید و یک لایه سس خردل روی آن پخش کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله مقداری پنیر پارمسان را روی سس خردل بریزید و کمی فشار دهید تا خوب جا بگیرد، سپس مواد مرغی که درست کردید را به آن اضافه کنید و یک عدد ژامبون مرغ روی مواد قرار دهید و در آخر یک عدد پنیرگودا را روی همه مواد بگذارید و تکه دوم نانی که از قبل برش زده بودید را روی آن‌ها بگذارید.
  • مرحله ششم: اکنون که تمام مراحل آماده سازی را به دقت انجام دادید، آن‌ها را به‌مدت ۴ یا ۵ دقیقه در ساندویچ‌ساز بگذارید تا آماده شود و به همراه سس پستو بی‌نظیری که از قبل آماده کردید سرو کنید. در اینجا طرز تهیه پنینی مرغ با سس پستو به‌طور کامل به پایان میرسد و شما می‌توانید آن را نوش جان کنید.

ترفندهایی که در دستور تهیه پنینی مرغ خانگی به‌کار برده میشود

نکاتی که باتوجه به سلیقه و ذائقه هر فرد در طرز تهیه پنینی مرغ وجود دارد، به شرح زیر است.

  • در ادویه‌ها میتوانید به‌جای زعفران دم‌کرده از زردچوبه استفاده کنید.
  • میتوانید در مرحله آماده سازی مواد مرغی، فلفل‌دلمه هم اضافه کنید.
  • شما برای درست کردن پنینه مرغ این امکان را دارید که فیله‌ها را جداگانه آب‌پز و ریش‌ریش کنید و به بقیه مواد اضافه کنید.
  • باتوجه به ذائقه‌ها میتوانید سس‌های دیگری مثل سس پسته و سس قارچ را آماده کنید و به همراه این غذای دل‌انگیز میل کنید.
  • غیر از ساندویچ‌ساز میتوان هم با فر و هم با ماهیتابه این غذا را آماده کرد به‌گونه‌ای که آن‌ را در ماهیتابه می‌گذاریم و یک جسم سنگین دیگری روی ساندویچ قرار می‌دهیم تا فشرده شود.

طرز تهیه پنینی مرغ

  • اگر نان همبر در دسترس نبود از نان‌های دیگر مثل نان تست یا باگت استفاده کنید.
  • انتخاب سس ها کاملا سلیقه‌ای است و میتوان از سس قرمز یا سفید و یا هزارجزیره هم در درست کردن پنینه مرغ استفاده کرد.
  • اگر مایل بودید میتوانید کمی رب‌گوجه به مواد مرغی اضافه کنید.
  • در دستور تهیه پنینی مرغ به‎یاد داشته باشید که ساندویچ حتما باید پرس‌شده سرو شود.

طرز تهیه پنینه مرغ با سس پستو انتخاب خاص تو

زمانی که انواع ساندویچ‌ها به‌وجود آمدند مردم به‌دلیل خوشمزگی و وقت‌گیر نبودن از آن‌ها استقبال کردند و موردتوجه آشپزان حرفه‌ای قرار گرفتند. آن‌ها توانستند با اضافه و کم کردن انواع مواد، ساندویچ‌های متنوع و خوشمزه‌ای را خلق کنند. انواع ساندویچ‌ها از همان ابتدا به موردعلاقه‌ترین غذاها برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شدند و در برنامه غذایی همه افراد جا باز کنند.

در این محتوا، تلاش ما بر این بود که با درنظر گرفتن تمام تجربه‌ها، شما را با بهترین دستور تهیه پنینی مرغ آشنا کنیم و نکات ریزودرشت که در متفاوت شدن طعم این غذای همه‌پسند به‌کار میرود را بازگو کنیم تا شما و عزیزانتان لحظات خوش‌طعمی را در کنار یکدیگر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن