آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری به روش سرآشپزهای رستورانی

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که تا پایتان به فست فودی می‌رسد، پیاز سوخاری سفارش می‌دهید. اما ممکن است دوست داشته باشید طعم بی‌نظیر این پیازهای سوخاری آن هم از نوع پنیری را در منزل و با دست پخت خودتون تجربه کنید. تصور کنید در منزل یک روز تعطیل پیتزا درست کرده اید، در کنار ان سیب زمینی گذاشته اید اما خبری از پیاز سوخاری پنیری نیست! پیشنهاد ‌می‌کنیم اگر علاقه دارید این نوع پیاز را در کنار هنرهای آشپزی دیگر خود داشته باشید، تا انتهای این طرز تهیه با ما همراه بمانید.

پیاز سوخاری پنیری به خوشمزه ترین روش

پیاز سوخاری پنیری و طرز تهیه‌ای تا این حد سریع و تند و تیز؟ شاید باورتان نشود اما این پیاز سوخاری پنیری را می‌توانید در عرض نیم ساعت با این دستور پخت درست کنید. درواقع با داشتن این دستور پخت دیگر نیازی نیست که لباس بپوشید و خود را برای صرف یک پیاز سوخاری به فست و فودی برسانید. شما می‌توانید به راحتی یم بشقاب پر از پیاز های سوخاری پنیری خوشمزه را آماده کرده و با سس فراوان دست به کار شوید و از خوردن آن ها لذت ببرید. این دستور پخت برای ۵ نفر است، درجه سختی آن متوسط است، زمان آماده سازی مواد ۳۰ دقیقه و زمان پخت ان ۱۵ دقیقه است.

مواد لازم برای طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

مواد لازم برای طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری ممکن است با شیوه‌های مختلفی انجام پذیرد. به عنوان مثال گاهی برخی از افراد به جای تخم مرغ از ماالشعیر استفاده می‌کنند. در ادامه مواد لازم برای تهیه یک پیاز سوخاری ساده و سریع آن هم از نوع پنیری را آورده‌ایم. توجه داشته باشید که این میزان مواد برای ۵ نفر است و شما با توجه به تعداد نفرات ‌می‌توانید این نسبت‌ها را تغییر دهید.

مواد اولیه مقدار لازم
پیاز ۴ عدد
آرد سفید ۲ پیمانه
تخم‌مرغ ۴ عدد
پودر سوخاری ۱.۵ پیمانه
پنیر موتزارلا ۲۵۰ گرم
پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری
روغن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان دلخواه
پودر اورگانو و پاپریکا به میزان دلخواه

مراحل طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

برای آماده کردن یک پیاز سوخاری خوشمزه و رستورانی، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • مرحله اول: در ابتدا لازم است تا پیازها را به صورت کامل شسته و به صورت حلقه حلقه برش دهید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پیازهایی را انتخاب کنید که دایره‌‌ای باشند و حلقه‌های یک شکل و مرتبی به شما بدهند. پس از انتخاب پیازها آن را حلقه حلقه کنید و در اندازه های متفاوت روی یک دستمال پارچه‌ای بچینید.
  • مرحله دوم: حالا وقت آن است که به سراغ پنیر موتزارلا بروید و آن را با چاقو در اندازه و اشکال مختلفی برش دهید. به ضخامت پیازها توجه داشته باشید چرا که قرار است شما برش‌های پنیر را میان دو حلقه پیاز قرار دهید.
  • مرحله سوم: در این مرحله لازم است تا حلقه‌های پیاز در سایزهای مختلف را به صورت لایه‌ای داخل هم بچینید. در واقع به این شکل که لایه بیرونی حلقه پیاز بزرگ باشد، لایه وسطی پنیر موتزارلا گذاشته شود و لایه داخلی نیز حلقه پیاز کوچک‌تر قرار گیرد.
  • مرحله چهارم: اگر می‌خواهید پیازهای سوخاری شما فیکس کنار هم بمانند و از قوام خوبی برخوردار باشند، کافیست آن‌ها را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در فریزر بگذارید. اما زمانی ممکن است شما عجله داشته باشید که در این صورت ۱۵ دقیقه نیز برای فریزر کردن کافی است.
  • مرحله پنجم: حالا یک ظرف بزرگ را برداشته و تخم‌مرغ‌ها را درون آن بشکنید و به خوبی هم بزنید تا یک مایع رقیق و یک دست داشته باشید.
  • مرحله ششم: سپس به تخم مرغ همزده نمک و زردچوبه را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.
  • نکته: ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که از بوی تخم مرغ فراری هستند و نخواهید که در سوخاری کردن از تخم مرغ استفاده کنید. در این مورد می‌توانید از ماالشعیر به همراه آرد سفید استفاده کنید.
  • مرحله هفتم: حالا در این مرحله یک ظرف دیگر که سطح بزرگتری داشته باشد را بردارید و درون آن پودر فلفل سیاه، آرد و آویشن را مخلوط کنید. همچنین پودر سوخاری را نیز در ظرف دیگری بریزید.
  • مرحله هشتم: اکنون حلقه‌های پیازها را در ظرفی که آرد و ادویه ها را مخلوط کرده بودید بزنید و پس آن به ظرف تخم مرغ همزده منتقل کنید. در مرحله آخر پیازهای خیس شده را در ظرف پودر سوخاری بغلتانید. این کار را تا جایی که ضخامت پیازها به حد مطلوب برسد انجام دهید.
  • مرحله نهم: شما می‌توانید مجدد آنها را برای به قوام رسیدن داخل یخچال به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و اگر هم عجله داشتید نیازی به این کار نیست.
  • مرحله دهم: حالا وقت سرخ شدن پیازهای سوخاری رسیده است. شما می‌توانید آن‌ها را هم در فر و هم در تابه با روغن سرخ کردنی درست کنید. در فر لازم است تا سینی فر چرب شود و در ماهی تابه نیز باید روغن سرخ کردنی بریزید و پس از داغ شدن روغن پیازهای سوخاری را داخل ماهی تابه بریزید.
  • مرحله هشتم: زمان تقریبی برای سرخ شدن پیازها در روغن ۳ دقیقه است پس کنار ماهی تابه بمانید و با یم انبر آن‌ها را زیرو رو کنید تا پیازهایی طلایی به جای پیازهایی زغالی داشته باشید.
  • مرحله دهم: پس از سرخ شدن پیازها آن‌ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و در آخر به همراه سس کچاپ نوش جان کنید.

وعده ای جذاب با پیاز سوخاری

مراحل طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

حالا که طرز تهیه پیاز سوخاری را یاد گرفتید، می‌توانید آن را در مهمانی‌های خود نیز سرو کنید. همچنین شما می‌توانید آن را به عنوان شام در کنار هر نوع سالادی صرف کنید و از خوردن آن لذت ببرید. پیاز سوخاری به عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی سوخاری ها توانسته جای خود را در دل خیلی از افراد باز کند و به عنوان حتی یک عصرانه خستگی را از تن طرفدارانش دور بریزد. امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید و بتوانید به راحتی در منزل پیاز سوخاری را درست کرده و از صرف آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن