آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا فست فودی + به صورت مرحله به مرحله

امروزه انواع فست فودها نقش پررنگی در وعده‌های غذایی همه ما به خود گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع پیتزا را به شما معرفی کنیم تا با درست کردن آن وعده‌ای سالم و لذیذ برای خود و خانواده داشته باشید.

این پیتزای جذاب، پیتزا مارگاریتا است که در گذشته آشپزان مناطق فقیرنشین ایتالیا به یمن ورود ملکه به  آن‌جا، این پیتزا را با مواد اولیه ساده و محدود درست کردند و به افتخار ملکه، آن را مارگاریتا نام‌گذاری کردند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه درست کردن این پیتزای لذیذ را به شما آموزش دهیم.

  • تعداد نفرات: ۲ نفر
  • زمان لازم برای درست کردن پیتزا مارگاریتا: ۷۵ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز برای پخت نهایی: ۲۵ دقیقه
  • کالری موجود در این پیتزا: ۲۱۰ کیلوکالری
  • کربوهیدرات این غذای محبوب: ۱۹.۲ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه پیتزا مارگاریتا هوس‌برانگیز

مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن پیتزا مارگاریتا به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی مواد لازم برای خمیر پیتزا و دیگری مواد اولیه موردنیاز در طرز تهیه پیتزا مارگاریتا. در ادامه همراه ما باشید تا مواد لازم برای این غذای خوشمزه را برای شما بیان کنیم.

مواد لازم خمیر پیتزا مقدار موردنیاز
آرد ۳۰۰ گرم
خمیرمایه و شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیوان
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
مواد موردنیاز پیتزا مارگاریتا مقدار لازم
ریحان ۱۰۰ گرم
گوجه ۴ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
نمک، آویشن و فلفل سیاه به میزان دلخواه
روغن زیتون و روغن مایع  به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا فست فودی

 مراحل طرز تهیه پیتزا مارگاریتا مخصوص

برای درست کردن پیتزا مارگاریتا خانگی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و تنها با موادی ساده و در دسترس می‌شود آن را آماده کرد. تا انتهای این محتوا با ما بمانید تا مراحل طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را به طور دقیق و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

  • مرحله اول: در مرحله اول برای درست کردن خمیر پیتزا باید نصف لیوان آب را در ظرفی بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری خمیرمایه و شکر اضافه و به طور کامل مخلوط کنید تا مواد کاملا باهم ترکیب و یکدست شوند.
  • مرحله دوم: پس از ترکیب شدن، ۲ قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه و مخلوط کنید و در ادامه ۳۰۰ گرم آرد را پیوسته و به آرامی به آن اضافه و تا حدی ترکیب کنید که کاملا باهم یکدست شوند.
  • مرحله سوم: حال بعد از اضافه کردن آرد به مواد، اگر بافت خمیر سفت بود با دقت زیاد مقداری آب به آن اضافه کنید تا کمی نرم شود و دوباره آن را ورز دهید تا یکدست شود. پس از آن خمیر را در ظرفی بگذارید و روی آن سلفون بکشید و در دمای محیط قرار دهید تا زمانی که حجم خمیر دو برابر شود.
  • مرحله چهارم: اکنون باید به سراغ آماده کردن مواد دیگر برای درست کردن پیتزا مارگاریتا خانگی بروید. ابتدا باید تابه‌ای روی حرارت متوسط بگذارید و در آن روغن بریزید، سپس ۲ حبه سیر را با رنده ریز کنید و در تابه تفت دهید و کمی سرخ کنید.
  • مرحله پنجم: پس از نیمه سرخ شدن سیرها، به آن مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه و تا حدی تفت دهید که سیرها طعم بگیرند و در ادامه ۵۰ گرم ریحان را به سیرهای نیمه سرخ، اضافه و تا جایی تفت دهید که آب بیندازند و بعد از آن منتظر بمانید تا آب اضافی تبخیر شود.
  • مرحله ششم: بعد از آماده شدن مواد روی پیتزا مارگاریتا خانگی به سراغ آماده کردن سس روی آن بروید. ابتدا ۲ عدد گوجه را در میکسر بریزید تا کاملا پوره شوند و بعد در تابه‌ای روی حرارت ملایم بریزید و مقداری روغن زیتون و نمک به آن اضافه کنید و زمان دهید تا روی حرارت ملایم غلیظ شود.
  • مرحله هفتم: اکنون پس از گذشت زمان گفته شده به سراغ خمیر بروید و آن را ورز دهید و روی سطحی پهن کنید. سپس سس آماده شده را روی خمیر بریزید و تمام سطح آن را به سس آغشته کنید و ترکیب سیر و ریحان را به صورت یکدست روی آن بریزید.
  • مرحله هشتم: در ادامه باید پنیر پیتزا را به طور کامل روی مواد بریزید و ۲ عدد گوجه باقی‌مانده را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و روی پیتزا قرار دهید و ۲۰ گرم برگ ریحان باقی‌مانده را روی پیتزا قرار دهید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ذوب و خمیر پخته شود.

  ترفند و نکاتی در طرز تهیه پیتزا مارگاریتا دلچسب

می‌توان گفت درست کردن این پیتزای خوشمزه به سه بخش تقسیم می‌شود. اول آماده کردن خمیر، دوم درست کردن مواد اصلی و مرحله آخر آماده کردن سس روی خمیر که برای بهتر شدن هرکدام از این مراحل لازم است نکاتی را رعایت کنید. در ادامه با ما باشید تا آن‌ها را به همراه جایگزین‌هایی برای شما بیان کنیم.

  • در صورتی که مواد موردنیاز در دسترس شما نبود و وقت لازم برای آماده کردن خمیر پیتزا مارگاریتا خانگی را ندارید، این امکان را دارید که از نان تست و یا خمیر آماده استفاده کنید.
  • برای این که خمیر پیتزا کاملا پخته شود و خام نباشد باید فر را از قبل روشن کنید تا داغ شود و بعد پیتزا را در آن قرار دهید تا آماده شود.
  • برای درست کردن سس پیتزا، می‌توانید از سس کچاپ آماده استفاده کنید. اما درست کردن سس مخصوص، طعم بهتری به پیتزای شما می‌دهد.
  • برای تزیین پیتزا مارگاریتا خانگی، می‌توانید زیتون سیاه را حلقه‌ای برش بزنید و به طور پراکنده روی پیتزا قرار دهید.

پیتزا مارگاریتا با ظاهری دلنشین و زیبا

در این مقاله نحوه درست کردن پیتزایی سالم و مقوی به نام پیتزا مارگاریتا را به شما آموزش دادیم تا با آماده کردن آن طعمی دل‌انگیز و لذیذ داشته باشید. درست کردن این پیتزای محبوب نیاز به صرف انرژی زیادی ندارد پس در اولین فرصت این غذا را درست کنید.

در این محتوا تلاش کردیم از تمام تجربه‌های خود و سرآشپزهای توانا استفاده کنیم تا شما این غذای لذیذ را به بهترین نحو ممکن درست کنید. امیدواریم این محتوا برای شما مفید باشد و اگر در حین آماده کردن این پیتزای محبوب، نکته‌ای به ذهنتان رسید با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *