آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیتزا مخلوط هیجان‌ انگیز فست فودی + به صورت مرحله به مرحله

همان‌طور که می‌دانید، امروزه غذاهای فست فودی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند زیرا هم طعم فوق‌العاده‌ای دارند و هم از تنوع زیادی برخوردارند. این غذاهای لذیذ به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: پیتزاها، ساندویج‌ها، پاستاها و انواع فینگر فودها که شما می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را به راحتی در خانه آماده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم درمورد نحوه درست کردن یکی از انواع پیتزا که در دسته محبوب‌ترین‌ها قرار دارد، به نام پیتزا مخلوط، با شما صحبت کنیم و تمام مراحل و نکات لازم برای طرز تهیه پیتزا مخلوط را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: ۷۵ دقیقه
  • زمان مورد نیاز برای پخت نهایی پیتزا مخلوط خانگی: ۳۰ دقیقه
  • کالری موجود در ۱۰۰ گرم از این پیتزا: ۲۴۰ کیلوکالری
  • کربوهیدرات ۱۰۰ گرم از این غذای لذیذ: ۲۶.۹۱ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه پیتزا مخلوط دل‌چسب

در این قسمت از محتوا می‌خواهیم مواد اولیه لازم برای درست کردن این پیتزا که به دو بخش مواد لازم برای خمیر پیتزا و مواد موردنیاز برای پیتزا مخلوط خانگی تقسیم می‌شود را برای شما بیان کنیم و با تهیه و آماده کردن این مواد، پیتزایی دل‌انگیز و خوش‌طعم درست کنید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا مقدار موردنیاز
آرد ۳ پیمانه
شیر ۱ لیوان
تخم‌مرغ ۱ عدد
خمیرمایه و نمک ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری
مواد موردنیاز برای پیتزا مخلوط مقدار لازم
گوشت چرخ شده ۲۵۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
فلفل‌دلمه‌ای رنگی ۳ قاشق غذاخوری
ذرت پخته شده ۲ قاشق غذاخوری
ژامبون ۳۰۰ گرم
سوسیس ۳ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
آویشن، پاپریکا، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن و سس کچاپ به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مخلوط

مراحل طرز تهیه پیتزا مخلوط هوس برانگیز

درست کردن این پیتزای لذیذ و خوشمزه، دو بخش عمده دارد که یکی را به آماده کردن خمیر پیتزا و بخش دیگر را به درست کردن پیتزا اختصاص داده‌ایم. تا پایان این محتوا همراه ما باشید تا مراحل طرز تهیه پیتزا مخلوط را به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما بیان کنیم.

  • مرحله اول: ابتدا باید به سراغ درست کردن خمیر پیتزا بروید؛ در اولین مرحله یک لیوان شیر ولرم را در ظرف شیشه‌ای بزرگی بریزید و یک قاشق غذاخوری شکر و خمیر مایه را به آن اضافه و به طور کامل مخلوط کنید و با سلفون روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا روی آن کف کند.
  • مرحله دوم: پس از کف کردن، یک عدد تخم‌مرغ، ۶ قاشق غذاخوری روغن مایع و باقی مانده شکر( ۳ قاشق غذاخوری) را به ظرف اضافه و مخلوط کنید. سپس ۳ پیمانه آرد را ۳ یا ۴ مرتبه الک کنید و به آرامی به باقی مواد خمیر اضافه و کاملا باهم ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه خمیر پیتزا، خمیر را به خوبی ورز دهید تا یکدست شود و در ظرفی قرار دهید و روی ظرف را سلفون بکشید و با یک حوله سطح و اطراف آن را کاملا بپوشانید و یک ساعت زمان بدهید تا خمیر پف کند و بالا بیاید.
  • مرحله چهارم: در مدت زمانی که طول می‌کشد تا خمیر آماده شود، به سراغ آماده کردن مواد اصلی پیتزا مخلوط بروید. ابتدا تابه‌ای را روی حرارت متوسط بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید و ۳۰۰ گرم ژامبون را به صورت نواری و ۳ عدد سوسیس را به شکل مکعب‌های ریز برش دهید.
  • مرحله پنجم: پس از برش، آن‌ها را در روغن تفت دهید و بعد از روغن خارج کنید. سپس یک عدد پیاز متوسط را به شکل نگینی خیلی ریز خرد و نیمه سرخ کنید و بعد ۲۵۰ گرم گوشت چرخ شده را به پیازها اضافه و تفت دهید و مقداری نمک، پاپریکا، آویشن و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.
  • مرحله ششم: دقت داشته باشید در طرز تهیه پیتزا مخلوط، گوشت‌ها را تا حدی در روغن تفت دهید که تغییر رنگ دهند. پس از آن یک قاشق غذاخوری رب گوجه به آن اضافه کنید و بعد ۲۰۰ گرم قارچ را تمیز بشویید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید و به گوشت‌ها اضافه کنید تا کمی سرخ شوند.
  • مرحله هفتم: حال در این مرحله باید ۳ قاشق غذاخوری فلفل‌دلمه‌ای رنگی( زرد، سبز و قرمز) را به آن اضافه و کمی تفت دهید و در آخر ژامبون و سوسیس‌های سرخ شده را به باقی مواد در حال آماده شدن اضافه و باهم مخلوط کنید و اجازه دهید ۲ تا ۴ دقیقه باهم سرخ شوند.
  • مرحله هشتم: اکنون پس از گذشت یک ساعت، به سراغ خمیر بروید و آن را ورز دهید تا کاملا یکدست شود و بعد سطحی را آردپاشی کنید و خمیر را روی آن قرار دهید و کاملا صاف کنید و با استفاده از چنگال، روی سطح خمیر شیارهایی ایجاد کنید.
  • مرحله نهم: برای درست کردن پیتزا مخلوط خانگی، مقداری سس کچاپ را روی خمیر بریزید و سطح آن را کاملا با سس بپوشانید و مقداری پنیر پیتزا روی آن پخش کنید و مواد آماده شده پیتزا مخلوط را به طور یکدست روی خمیر پخش کنید.
  • مرحله دهم: پس از آن یک‌بار دیگر پنیر پیتزا روی مواد بریزد و روی آن‌ها ۲ قاشق غذاخوری ذرت پخته شده بریزید و در فر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه( تا زمانی که پنیر ذوب و مقداری برشته شود) بگذارید و بعد از آماده شدن مقداری آویشن روی آن بپاشید.

نکات لازم در طرز تهیه پیتزا مخلوط ویژه

برای درست کردن این وعده خوشمزه باید نکاتی را رعایت کنید و با اضافه یا کم کردن برخی مواد به آن، به خوشمزگی این غذای محبوب بیفزایید. در ادامه با ما بمانید تا این نکات و پیشنهادها را برای شما آشپزهای گرامی، بازگو کنیم.

  • برای درست کردن این غذای پرطرفدار و لذیذ، می‌توانید از هرنوع سوسیس یا کالباس برای اضافه کردن مواد پیتزا مخلوط استفاده کنید.
  • در صورتی که به طعم پاپریکا علاقه‌مند نیستید می‌توانید آن را از دستور پخت حذف کنید، زیرا هیچ آسیبی به طعم آن نمیزند.
  • اگر فر در دسترس شما نبود می‌توانید از ماهیتابه استفاده کنید به این صورت که کمی کف آن را چرب کنید و بعد پیتزا را در آن قرار دهید تا آماده شود.
  • شما می‌توانید با اضافه کردن سینه مرغ پخته شده به مواد اولیه این پیتزای لذیذ، به بهتر شدن طعم آن کمک کنید.

پیتزا مخلوط خانگی برای هر سلیقه‌ای

در این محتوا بهترین دستور پخت در درست کردن پیتزا مخلوط را برای شما بیان کردیم تا با استفاده از آن بتوانید یک وعده لذیذ و دل‌انگیز را برای خود و خانواده آماده کنید. اگر نکته یا نظری در رابطه با مواد اولیه یا طرز تهیه این غذای پرطرفدار به ذهنتان رسید، در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *