آشپزیوبلاگ

طرز تهیه پیتزا کالزونه ایتالیایی + به صورت مرحله به مرحله

همه ما، ایتالیا را به عنوان مبدا انواع پیتزا و ساندویچ‌ها می‌دانیم. یکی از بهترین و معروف‌ترین غذاها در ایتالیا پیتزا کالزونه نام دارد که در ایران طرفداران زیادی دارد. این پیتزای محبوب در قرن ۱۸ میلادی در شهر ناپلی ایتالیا معرفی شد و با گذشت زمان، مواد میانی آن دستخوش تغییرات مثبتی قرار گرفت.

شما می‌توانید این پیتزای لذیذ را با مواد اولیه مختلفی درست کنید و از طعم متفاوت هرکدام از انواع آن لذت ببرید. در این محتوا قصد داریم یکی از کامل‌ترین روش‌ها در طرز تهیه پیتزا کالزونه خوش‌طعم را به شما آموزش دهیم، برای یادگیری آن تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

  • تعداد نفرات: ۲ نفر
  • مدت زمان موردنیاز برای آماده کردن مواد اولیه: ۷۰ دقیقه
  • زمان لازم برای پخت نهایی: ۳۰ دقیقه
  • کالری موجود در ۱۰۰ گرم پیتزا کالزونه: ۲۸۹ کیلوکالری
  • کربوهیدرات ۱۰۰ گرم از آن: ۲۹.۱۲ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد اولیه برای درست کردن پیتزا کالزونه پرطرفدار

مواد میانی این غذای لذیذ، با ذائقه و علاقه هر فرد ارتباط مستقیم دارد و باتوجه به سلیقه‌ها در طعم می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه مرسوم‌ترین مواد اولیه برای درست کردن پیتزا کالزونه خانگی را به شما معرفی می‌کنیم، این مواد عبارتند از:

مواد اولیه لازم مقدار موردنیاز
خمیرمایه ۲ قاشق غذاخوری
شیر گرم ۱ پیمانه
شکر ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
آرد ۱.۵ پیمانه
گوجه ۴ عدد
کره ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد متوسط
قارچ و گوشت چرخ‌شده ۲۰۰ گرم
کالباس و سوسیس ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
ذرت پخته شده ۵۰ گرم
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه و پودر نعنا ۱ قاشق مرباخوری
نمک و روغن به میزان کافی

مراحل درست کردن پیتزا کالزونه لذیذ و دلچسب

مراحل درست کردن پیتزا کالزونه لذیذ و دلچسب

این غذای خوشمزه، ظاهری شبیه به پیراشکی دارد و با انواع پیتزاها متفاوت است و درست کردن آن بسیار راحت است. در این بخش طرز تهیه پیتزا کالزونه خانگی را مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد؛ پس با اجرای دقیق مراحل زیر، این پیتزای محبوب را به بهترین روش آماده کنید.

  • مرحله اول: ابتدا مراحل اولیه درست کردن خمیر پیتزا را انجام دهید؛ ۲ قاشق غذاخوری خمیرمایه را به همراه نصف پیمانه شیر و یک قاشق چایخوری شکر و نمک به آن اضافه و مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا روی آن حباب ایجاد شود.
  • مرحله دوم: پس از گذشت زمان گفته شده، یک عدد تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و با همزن سفیده و زرده آن را مخلوط کنید. سپس خمیرمایه و تخم‌مرغ را باهم ترکیب کرده و ۱.۵ پیمانه آرد را ۳ مرتبه از الک عبور دهید و در ۳ مرحله به باقی مواد اضافه و مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: حال ورز دادن خمیر را شروع کرده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را ورز دهید تا کاملا یکدست شود. پس از آن، کف ظرف بزرگی را چرب کرده، خمیر را در آن بگذارید و روی آن را با پارچه بپوشانید و به مدت ۵۰ دقیقه در دمای محیط بگذارید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله برای درست کردن سس ویژه پیتزا کالزونه، ۴ عدد گوجه را رنده کرده و ۵۰ گرم کره را روی حرارت ذوب کنید. پس از گرم شدن کره، گوجه‌ها را در آن بریزید تا کمی سرخ شوند. سپس ۲ حبه سیر را رنده و به گوجه‌های درحال سرخ شدن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: اکنون مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر نعنا را به همراه یک قاشق غذاخوری رب گوجه به آن اضافه و مخلوط کنید و زمان دهید تا سس روی حرارت ملایم غلیظ شود. سپس به سراغ درست کردن مواد میانی پیتزا کالزونه خوشمزه بروید.
  • مرحله ششم: مقداری روغن در تابه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و در آن تفت دهید تا نیمه سرخ شوند. سپس ۲۰۰ گرم گوشت چرخ شده را به همراه مقداری نمک، زردچوبه و یک قاشق غذاخوری رب گوجه به آن اضافه و سرخ کنید.
  • مرحله هفتم: ۲۰۰ گرم قارچ را به شکل حلقه‌ای برش دهید و روی حرارت بگذارید تا سرخ شوند، سپس یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک را نگینی خرد کرده و به قارچ‌ها اضافه کنید. سپس ۱۵۰ گرم کالباس و سوسیس را به شکل نگینی خرد و به قارچ‌ها اضافه و کمی تفت دهید.
  • مرحله هشتم: پس از سرخ شدن همه مواد، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و به مدت ۲ دقیقه روی حرارت باهم تفت دهید. پس از گذشت زمان گفته شده برای خمیر، آن را از ظرف خارج کنید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه به‌خوبی ورز دهید.
  • مرحله نهم: حال خمیر را به طور یکدست پهن کنید و تمام سطح آن را به سس مخصوصی که آماده کردید، آغشته کرده و خط فرضی که آن را به دو نیمه مساوی تقسیم کند را در نظر بگیرید. پس از آن یک لایه پنیر پیتزا روی سس بریزید.
  • مرحله دهم: در این مرحله از طرز تهیه پیتزا کالزونه، مواد میانی را به طور مرتب روی آن پهن کنید و یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی مواد پخش کنید. سپس، خمیر را تا کنید و طرف خالی آن را روی مواد قرار دهید و اطراف لایه‌های خمیر را با دست یا چنگال به خوبی فیکس کنید.
  • مرحله یازدهم: اگر تمایل دارید مقدار کمی از مواد میانی را به همراه پنیر پیتزا و ۵۰ گرم ذرت پخته شده روی خمیر بریزید و در آخر آن را به فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد منتقل کنید و حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پیتزا آماده شود.

نکات لازم در طرز تهیه پیتزا کالزونه ویژه

شما می‌توانید این پیتزای لذیذ را با هر ماده دیگر که دوست دارید آماده کنید، اما باید بدانید که درست کردن هرکدام از آن‌ها نیازمند رعایت نکاتی است. در ادامه نکات و پیشنهاداتی در طرز تهیه پیتزا کالزونه محبوب را برای شما بیان کنیم پس با ما باشید.

  • در هنگام سرخ شدن یک قاشق غذاخوری آبلیمو به قارچ‌ها اضافه کنید تا تغییر رنگ ندهند.
  • یک ظرف کوچک آب را کنار پیتزا در فر قرار دهید تا پس از پخت، پیتزا نرم بماند.
  • برای تغییر مواد میانی پیتزا کالزونه، از مرغ در ترکیب مواد استفاده کنید تا طعم لذیذتری داشته باشد.
  • شما می‌توانید این پیتزای محبوب را با سس کچاپ، مارینارا، پستو و آیولی سرو کنید.

پیتزا کالزونه با طعم و ظاهری متفاوت

در بالا طرز تهیه پیتزا کالزونه مغذی را با کامل‌ترین نکات و جزئیات برای شما بیان کردیم تا با بهره‌گیری از آن وعده لذیذ و خوشمزه‌ای داشته باشید. امیدواریم این مقاله متناسب با ذائقه شما باشد و اگر نظری در رابطه با آن دارید برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن