آشپزیوبلاگ

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش ساده

کیک خیس شکلاتی یکی از انواع کیک هایی است که به دلیل بافت نرم و منسجم طرفداران زیادی دارد. کیک خیس شکلاتی را هم می توان در فر و هم در قابلمه تهیه کرد. در ادامه می خواهیم طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

در این بخش از مقاله می خواهیم مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی را که به شرح ذیل است بیان کنیم.

  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پودر کاکائو ۴ قاشق غذا خوری
  • شیر ۵/۱ پیمانه
  • مواد لازم برای خامه شکلاتی
  • خامه صبحانه ۱ بسته
  • شکلات تلخ ۸۰ گرم

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

حال که مواد لازم را آماده کردید به سراغ طرز تهیه کیک خیس شکلاتی می رویم.

مرحله اول: در ابتدا باید فر را روشن کنید و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود. سپس یک قالب مناسب برای تهیه کیک انتخاب کرده و چند قطره روغن داخل آن بریزید و با یک برس آشپزی قالب را چرب کنید و مقدار کمی آرد به کف و دیواره های قالب بزنید.

مرحله دوم: در این مرحله باید درون ظرفی مناسب شکر و پودر کاکائو را بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید تا پودر کاکائو حل شود.

مرحله سوم:  سپس شیری که به دمای محیط رسیده را به ترکیب بالا اضافه کنید و هم بزنید. می توانید از همزن برقی استفاده کنید تا مواد به خوبی با یک دیگر مخلوط شوند.

مرحله چهارم: حدود سه دقیقه ترکیب بالا را با همزن بزنید و سپس روغن مایع را اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر نیز این مواد را با همزن بزنید تا غلظت پیدا کند، بعد از این که مواد شما به غلظت مناسب رسید یک لیوان از آن را بردارید تا در انتهای پخت روی کیک بریزید.

مرحله پنجم: تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید تا مطمئن شوید که سالم هستند و بعد تخم مرغ ها را به مواد اضافه کرده و با همزن بزنید.

مرحله ششم: آرد، بکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کم کم آن را به مواد اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی مخلوط کنید.

مرحله هفتم: مواد را درون قالبی که در ابتدا با روغن و آرد چرب کرده اید بریزید و در طبقه وسط فر حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید اگر مواد به خلال دندان نچسبید یعنی کیک پخته است.

مرحله هشتم: بعد از این که کیک را از فر خارج کردید آن را به صورت دلخواه برش بزنید، با کمک خلال دندان می توانید سوراخ های ریزی را روی سطح کیک ایجاد کنید و سپس یک لیوان از مواد شکلاتی که کنار گذاشته بودید را روی کیک بریزید و چند دقیقه اجازه دهید تا شکلات به خورد کیک برود.

مرحله نهم: خامه را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا روان شود و به خوبی گرم شود سپس شکلات را به آن اضافه کرده و آن را از روی حرارت بردارید. خامه و شکلات را به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید و این ترکیب را به صورت داغ روی کیک بریزید تا جذب کیک شود. در نهایت تکه های کیک را در ظرف مورد نظر بچینید و با پودر پسته یا شکلات های رنگی تزئین کنید.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

نکته: هم چنین شما می توانید این کیک را درون قابلمه تهیه کنید، برای این کار بایدکف قابلمه را چرب کنید و کاغذ روغنی را در کف قابلمه قرار دهید. سپس مواد را درون قابلمه بریزید و روی شعله پخش کن با حرارت متوسط قرار دهید و روی قابلمه دم کنی بزارید و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا بپزد و در پایان سس شکلاتی را روی آن بریزید.

نکات مهم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

در این بخش از مقاله می خواهیم به نکات مهمی اشاره کنیم، این مطلب را از دست ندهید.

  • حتما فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود.
  • تا ۲۰ دقیقه اصلا درب فر را باز نکنید زیرا پف کیک شما از بین می رود.
  • اگر بتوانید از عصاره وانیل استفاده کنید عطر و طعم بی نظیری به کیک شما می دهد.
  • در زمان اضافه کردن آرد به مواد، آن را زیاد هم نزنید زیرا موجب از بین رفتن پف کیک می شود.
  • در اندازه کردن آرد دقت کنید زیرا اگر میزان آرد بیشتر باشد موجب ترک خوردن سطح کیک خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را به شما آموزش دادیم، امیدواریم که با طرز تهیه ای که در این مقاله بیان شد، کیک خیس را تهیه کنید و نوش جان کنید. اگر کیک های خیس یا ذائقه شما جور باشد حتما چیز کیک هم دوست خواهید داشت بنابراین پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه چیز کیک را نیز مطالعه کنید. در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *