آشپزیوبلاگ

طرز تهیه کیک پیتزا + به صورت مرحله به مرحله

امروزه انواع پیتزا و فست فودها در برنامه غذایی ایرانیان نقش عمده‌ای گرفته‌اند. در این محتوا می‌خواهیم یکی از بهترین و محبوب‌ترین پیتزاها به نام کیک پیتزا را به شما معرفی کنیم. این فست فود لذیذ، ریشه در کانادا دارد و در اواسط سال ۲۰۱۴ به طور رسمی معرفی شد.

این پیتزای خوشمزه ظاهری کیک مانند دارد و از چندین لایه تشکیل شده که پس از قرار گرفتن در فر، لایه‌ها به طور کامل به یکدیگر میچسبند. در این محتوا می‌خواهیم طرز تهیه کیک پیتزا خانگی را به صورت مرحله به مرحله و دقیق به شما آموزش دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

  • تعداد اشخاص: ۴ نفر
  • مدت زمان لازم برای درست کردن این غذای لذیذ: ۷۵ دقیقه
  • زمان موردنیاز برای پخت نهایی: ۴۰ دقیقه
  • کالری موجود در کیک پیتزا: ۶۴۰ کیلوکالری
  • کربوهیدرات این غذای محبوب: ۷۹ گرم
  • میزان سختی: متوسط

مواد موردنیاز در طرز تهیه کیک پیتزا خانگی هوس‌برانگیز

برای آماده کردن این وعده غذایی خوشمزه باید به یاد داشته باشید که حتما از مواد اولیه سالم و تازه استفاده کنید تا پیتزا به سلامت شما آسیبی نرساند و طعم بهتری داشته باشد. در ادامه مواد لازم برای درست کردن خمیر پیتزا، سس مخصوص و مواد موردنیاز برای آماده کردن کیک پیتزا را برای شما بیان خواهیم کرد.

مواد لازم مقدار موردنیاز
آرد ۳ پیمانه
خمیرمایه و روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
آب گرم ۲ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
رب گوجه ۶ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
سوسیس ۳ عدد
ژامبون و گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
ذرت پخته شده، نمک و روغن به مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم

مراحل درست کردن کیک پیتزا مخصوص

مراحل درست کردن کیک پیتزا مخصوص

اگر می‌خواهید پیتزای شما طعمی فوق‌العاده و بی‌نظیر داشته باشد، باید تمام مراحلی که در طرز تهیه کیک پیتزا خانگی برای شما بیان می‌کنیم را به طور کامل و با نهایت دقت اجرا کنید تا در پایان پخت، نتیجه دلخواه به دست آید و طعمی متفاوت از این پیتزا را تجربه کنید.

  • مرحله اول: برای آماده کردن خمیر پیتزا، ابتدا ۳ قاشق غذاخوری خمیرمایه را به همراه یک قاشق چایخوری شکر در ظرفی بریزید و به آن نصف پیمانه آب گرم اضافه و مخلوط کنید. سپس درب ظرف را ببندید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد را کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: اکنون یک عدد تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و به آن یک قاشق چایخوری دیگر شکر و نمک اضافه کنید، سپس نصف پیمانه آب در آن بریزید و پس از زمان گفته شده خمیرمایه را به آن اضافه و به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: حال ۳ پیمانه آرد سفید را ۲ مرتبه از الک عبور دهید و به آرامی و در چند مرحله به باقی مواد اضافه و به حدی مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد. سپس ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه و شروع به ورز دادن کنید تا حدی که هیچ هوایی در بافت خمیر باقی نماند.
  • مرحله چهارم: پس از یکدست شدن خمیر، کف ظرف مناسبی را چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید و روی ظرف را با پارچه تمیزی بپوشانید. سپس به مدت ۶۰ دقیقه در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا خمیر پف کند و بالا بیاید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه کیک پیتزا خانگی، به سراغ درست کردن سس مخصوص آن بروید؛ ابتدا ۱۰۰ گرم کره را در تابه‌ای روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود و به آن ۵ قاشق غذاخوری رب گوجه و یک قاشق غذاخوری آرد سفید اضافه و مخلوط کنید.
  • مرحله ششم: حال باید ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو و نمک و فلفل سیاه به هرمیزان که تمایل دارید به دیگر مواد سس اضافه و تفت دهید. پس از آن یک پیمانه آب ولرم به سس اضافه کنید و زمان دهید تا روی حرارت ملایم به غلظت موردنیاز برسد.
  • مرحله هفتم: اکنون نوبت به آماده سازی مواد میانی کیک پیتزا می‌رسد؛ ابتدا در تابه‌ای به میزان مناسب روغن بریزید و یک عدد پیاز بزرگ را به صورت خلالی نازک برش بزنید و در روغن بریزید تا کمی سبک و شیشه‌ای شوند سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: در این فاصله ۲۰۰ گرم ژامبون‌ را به صورت مستطیلی و ۳ عدد سوسیس را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در روغن تفت دهید. حال پس از نیمه سرخ شدن پیازها، ۲۰۰ گرم گوشت چرخ شده را به همراه یک قاشق غذاخوری رب گوجه به پیازها اضافه و پس از سرخ شدن کنار بگذارید.
  • مرحله نهم: بعد از نیمه سرخ شدن سوسیس‌ها، آن‌ها را از روغن خارج کنید و یک عدد فلفل دلمه‌ای را به شکل نگینی خرد کنید و در تابه تفت دهید. سپس ۲۵۰ گرم قارچ را به شکل نواری برش بزنید، در تابه سرخ کنید و زمان دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود.
  • مرحله دهم: در این مرحله از طرز تهیه کیک پیتزا خانگی به سراغ خمیر بروید و دوباره آن را ورز دهید تا یکدست شود. خمیر آماده شده را روی سطحی پهن کنید و در قالب کیک به گونه‌ای پهن کنید که دیواره‌ها را کاملا بپوشاند، سپس اضافه خمیر را از بالا برش بزنید.
  • مرحله یازدهم: حال به مراحل پایانی درست کردن این پیتزای جذاب نزدیک می‌شوید؛ کف و دیواره‌های خمیر را کاملا به سس مخصوص آغشته کنید و مقداری پنیر پیتزا در آن بریزید. سپس از مخلوط گوشت و پیاز روی آن بریزید و یک لایه پنیر اضافه کنید.
  • مرحله دوازدهم: یک لایه از قارچ و فلفل دلمه‌ای به همراه مقدار کمی ذرت روی آن قرار دهید و دوباره مقداری پنیر بپاشید. پس از آن، ژامبون و سوسیس سرخ شده را اضافه کنید و در آخر یک لایه پر پنیر پیتزا بریزید و روی آن را با فلفل دلمه‌ای و ذرت تزیین کنید.
  • مرحله سیزدهم: در آخرین مرحله از نحوه درست کردن کیک پیتزا، فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا داغ شود و پیتزا را به همراه یک کاسه آب در فر قرار دهید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا پخته و کاملا آماده شود.

نکات و پیشنهاداتی برای درست کردن کیک پیتزا پرطرفدار

در این بخش می‌خواهیم نکاتی برای بهتر شدن طعم این پیتزای محبوب به شما بگوییم و پیشنهاداتی در مورد جایگزین یا اضافه کردن مواد دیگر به ترکیب اصلی مواد اولیه کیک پیتزا بیان کنیم تا از طعم دل‌چسب و باورنکردنی آن لذت ببرید.

  • بعد از قرار دادن خمیر در قالب، با چنگال تمام آن را سوراخ کنید تا به خوبی پخته شود.
  • باتوجه به ذائقه خود، شما می‌توانید از هر نوع ماده دیگر در ترکیب مواد میانی کیک پیتزا استفاده کنید.
  • در هنگام درست کردن قارچ‌ها به آن مقداری آبلیمو اضافه کنید تا تغییر رنگ ندهند.
  • پس از اتمام پخت، به مدت ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح آن برشته شود.

کیک پیتزا با طعمی بی‌همتا

این محتوا، یکی از جامع و کامل‌ترین روش‌ها در طرز تهیه کیک پیتزا خانگی را به شما آموزش می‌دهد. پس با مطالعه مطالب بالا خود را برای آماده کردن پیتزایی وسوسه‌انگیز آماده کنید. نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن