اخبار پزشکیوبلاگ

۱۱ علائم بارداری پسر که بسیار شایع است

۱۱ نشانه که جنین شما پسر است

پسر است یا دختر؟ این اولین سوالی است که مادران و اطرافیان تمایل دارند پاسخ آن را بدانند، هنگامیکه شما باردار می‌شوید! این موضوع بسیار طبیعی هست و شاید خود شما هم تجربه داشته باشید زمانیکه کمی شکم شما برجسته شد همه افراد چه غریبه چه فامیل دوست دارند بدانند که فرزند شما دختر است یا پسر. در واقع یکی از محبوب‌ترین موضوعات برای مردم این است که متوجه جنسیت فرزند شما شوند. ترفندهایی در ادامه‌ی این مقاله از کمکدون برای شما ارائه می‌دهیم تا با علائم بارداری پسر آشنا شوید و در یک مقاله‌ی جدا به علائم بارداری دختر می‌پردازیم.

علائم بارداری پسر (۱۱ نشانه)

همانطور که گفتیم در واقع مادر شدن علاوه بر هیجان و شادی، سوالات زیادی را به همراه دارد. اکثر والدین به شدت کنجکاو هستند که بدانند جنسیت نوزادشان چیست؟ چون می‌خواهند خرید کنند، نام فرزند خود را انتخاب کنند و همچنین دکوراسیون اتاق فرزند خود را بر اساس جنسیت فرزند خود بچینند.

علائمی که می‌توان پی برد که آیا جنین شما پسر است یا خیر!

  1. تهوع صبحگاهی سبک
  2. هوس‌های غذایی
  3. تغییر رنگ ادرار
  4. اضافه وزن در قسمت شکمی
  5. ضربان قلب آهسته
  6. علت سردی پا
  7. وضعیت پوست و مو
  8. تغییر نوع خوابیدن
  9. خطوط تیره روی شکم
  10. دیابت بارداری
  11. بزرگی سینه سمت راست

۱) تهوع صبحگاهی سبک

با اینکه هیچ تحقیق علمی ثابت شده‌ای در این زمینه وجود ندارد ولی محققان دریافته‌اند که زنان بارداری که در هنگام صبح حالت تهوع بیشتری دارند دختر حامله هستند و افرادی که تهوع سبک‌تر دارند پسر دار می‌شوند. در واقع اگرچه در هفته‌های اول بارداری تهوع صبحگاهی می‌تواند سخت باشد ولی اگر پسر حامله باشید تهوع شما قابل کنترل و سبک است و یا حتی حالت تهوع ندارید. البته هشتاد درصد زنان در بارداری بدون توجه به جنسیت نوزاد، کمی حالت تهوع دارند.

۲) هوس‌های غذایی

باز هم تحقیق قطعی در مورد میل شما به غذاها وجود ندارد ولی عموماً از جمله علائم بارداری پسر این است که شما گرایش به غذاهای شور و ترش دارید، ولی در دختر شیرینی و شکلات دوست دارید.

اشتهای زیاد

اگر همیشه گرسنه هستید بدانید که جنین شما پسر است. طبق تحقیقاتی که انجام شده نشان داده زمانی که مادران پسر باردار بودند حدود ۱۰ درصد کالری بیشتری دریافت کرده‌اند. همچنین اگر مدام هوس گوشت می‌کنید منتظر تولد یک پسر باشید.

۳) تغییر رنگ ادرار

اگر پسر حامله باشید ادرار شما تیره است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده ادرار تیره نشان دهنده نوزاد پسر است. ولی شما باید دقت داشته باشید که تغییر رنگ ادرار در دوران بارداری بسیار رایج است و ممکن است به دلیل تهوع و استفراغ، کم آبی بدن یا به دلیل غذاها و داروهای مصرفی باشد. بنابراین در اکثر مواقع از روی رنگ ادرار نمی‌شود تشخیص داد که نوزاد شما پسر است یا دختر.

۴) اضافه وزن در قسمت شکمی

بارداری

از جمله علائم بارداری پسر این است که شما فقط در اطراف شکم خود وزن اضافه می‌کنید. در واقع هنگامیکه جنین شما پسر است وزن شما بیشتر در شکم جمع می‌شود ولی در زمان بارداری دختر وزن در تمام بدن از جمله صورت پخش می‌شود.

۵) ضربان قلب آهسته

ضربان قلب جنین پسر ۱۴۰ ضربه در دقیقه و یا حتی کمتر است. ولی ضربان قلب دختران کمی سریع‌تر و ۱۴۰ ضربه در دقیقه و یا بالاتر است. در واقع اگر ضربان قلب جنین پایین است، نشانه‌های داشتن پسر است.

۶) علت سردی پا

اگر پاهای شما همیشه سرد است این نشانه سرماخوردگی نیست بلکه نشانه این است که نوزاد شما ممکن است پسر باشد. غیر از این مورد و همچنین علاوه بر اینکه ممکن است زمستان باشد، خانه شما سرد بوده و علت سردی پا به این دلیل باشد، دلایل دیگری نیز وجود دارد:

دلایل شایع سردی پا در بارداری:

  • گردش خون ضعیف
  • نوروپاتی
  • کمکاری تیروئید
  • کم خونی

اگر مبتلا به دیابت بارداری هستید خیلی مهم است که علائم گردش خون ضعیف را تحت نظر داشته باشید.

۷) وضعیت پوست و موی بدن

هرچند باز هم از طریق تغییر پوست نمی‌شود گفت شما پسر حامله هستید یا دختر ولی می‌شود حدس زد. اگر پوست دست خشکی دارید نشان دهنده این است که شما پسر باردار هستید. در این صورت باید مصرف آب روزانه را افزایش دهید، مثلا اگر تا الان ۸ لیوان مصرف می‌کردید به ۱۰ لیوان تغییر دهید. حتی شاید نیاز باشه پوست خود را آبرسانی کنید.

تغییر مدل موهای شما

به احتمال زیاد اگر شما پسر حامله باشید، موهای شما در دوران بارداری پر پشت‌تر و براق‌تر می‌شود.

۸) تغییر نوع خوابیدن شما

اگر عموما به سمت چپ دراز می‌کشید جنین شما پسر است و اگر به سمت راست دراز می‌کشید نوزاد شما دختر است.

۹) خطوط تیره روی شکم

یک احتمال داده‌‎اند که اگر خط سیاه و تیره به سمت پایین شکم و ناف شما برسد شاید شما دختر دار شوید ولی اگر این خط روی ناف شما کشیده شود نشانه این است که پسر دارید.

۱۰) دیابت بارداری

برخی از تحقیقات نشان داده که مادران باردار که جنین آنها پسر است، احتمال اینکه به دیابت بارداری مبتلا شوند بیشتر است. هرچند سنین بالای ۳۵ سال، اضافه وزن و یا سابقه خانوادگی باعث ایجاد دیابت بارداری می‌شود ولی برخی از تحقیقات نشان داده که جنین پسر نیز احتمال ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می‌دهد.

۱۱) بزرگی سینه سمت راست

این مورد را  قدیمی‌ها می‌گویند که در بارداری پسر سینه راست شما بزرگ‌تر از سینه چپ شماست. اختلاف نظر مادران باردار در این مورد زیاد است.

تغییر رنگ نوک پستان

هر چند هورمون‌های بارداری در زنان باعث می‌شود رنگ نوک پستان آن‌ها تیره شود ولی اگر نوک پستان شما بسیار تیره باشد نشان دهنده پسر است.

تشخیص از طریق سونوگرافی

بارداریهرچند روش‌‌های زیادی برای پیش بینی جنسیت نوزاد وجود دارد که با هم بررسی کردیم و البته از لحاظ علمی ثابت نشده هستند ولی برای تشخیص درست باید صبور باشید. جنسیت دقیق نوزاد در فاصله زمانی بین ۱۸ تا ۲۰ هفته از طریق سونوگرافی انجام خواهد شد.

گاهی در اولین سونوگرافی جنسیت نوزاد مشخص نمی‌شود. مثلا اگر جنین در وضعیت ایده‌آل نباشد در این صورت مجبور هستید برای سونوگرافی مجدد در یک زمان دیگر مراجعه کنید.

ولی به هرحال باید برای اینکه رنگ اتاق فرزندتان را آماده کنید که آبی کنید یا صورتی باید کمی صبر کنید. هر چند که جنسیت کودک شما به محض برخورد اسپرم با تخمک تعیین می‌شود ولی اندام تناسلی کودک حدود هفته ۱۱ بارداری شروع به رشد می‌کند. همانطور که ذکر شد پزشکان بین ۱۸ تا ۲۰ هفته سونوگرافی تجویز می‌کنندُ به همین دلیل نمی‌توانید زودتر از این زمان از طریق سونوگرافی جنسیت فرزند خود را متوجه شوید.

خلاصه

هرچند بسیاری از افرادی که دارای فرزند پسر شده‌اند‌ علائم مشابهی دارند ولی نمی‌شود به این نشانه‌ها استناد کرد. در واقع با توجه به اینکه هرکدام از مادران شرایط خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند به همین دلیل نمی‌شود به طور قطع و یقین روی این علائم حساب کرد. حتی موردهای زیادی وجود دارد که نشان داده بسیاری از افراد، تمام علائم پسر دار شدن را دارند ولی بعد از ۱۸ هفته و انجام سونوگرافی متوجه می‌شوند که جنین آنها دختر است و پی می‌‌برند که تمام حدسیات آنها اشتباه بوده است.

اگر تجربه یا سوالی در مورد تعیین جنسیت نوزاد خود دارید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات انتهای مقاله با ما در میان بگذارید. تیم پزشکی کمکدون حتما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

بهار علیزاده

عاشق سئو و تولید محتوای پزشکی... اطلاعات به‌روز، همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *