تکنولوژیوبلاگ

نحوه مخفي كردن پیام در واتساپ

تا به حال برای شما پیش آمده است که قصد مخفی کردن چت در واتساپ را داشته باشید؟ یا این‌که به دنبال ارسال پیام مخفی در واتساپ باشید؟

گاهی اوقات دوست ندارید که چت یک فرد در صفحه واتساپ شما قرار گیرد و از طرفی اطلاعات مهمی در چت شخص دارید که قصد ندارید صفحه چت فرد را پاک کنید. در این مطلب راه و روش انجام این‌کار را در اندروید و IOS بیان می‌کنیم. پس در این آموزش با ما همراه باشید.

نحوه مخفی کردن چت‌ها در واتساپ برای گوشی اندروید

حتما برای شما هم پیش آمده است که نمی‌خواهید یک چت را پاک کنید و قصد مخفی کردن آن را دارید. واتساپ یک راه‌حل مناسب برای این کار ایجاد کرده است که شما می‌توانید در گوشی اندروید یا IOS خود از این روش استفاده کنید. برای این‌کار باید چت‌های خود را به قسمت Archived chats منتقل کنید تا بدون پاک کردن، آن را از دید مخفی کنید.

آرشیو یکی از ویژگی‌های جالبی است که در بسیاری از پیام رسان‌ها از جمله واتساپ وجود دارد. این قسمت در حقیقت مانند یک پوشه جداگانه است که شما می‌توانید برخی از چت‌های خود را در آن بایگانی کنید. این به آن معنی نیست که شما دیگر نتوانید از افرادی که چت آن‌ها را آرشیو کرده‌اید، پیام دریافت کنید؛ بلکه شما می‌توانید هر زمان که پیامی دریافت کردید مجدداً صفحه چت را مشاهده کنید.

بهتر است بدانید که چیزی تحت عنوان برنامه چت مخفی واتساپ وجود ندارد و شما تنها می‌توانید چت‌هایی که نمی‌خواهید دیده شوند را به  قسمت دیگری منتقل کنید. بنابراین شاید بپرسید این چت مخفی واتساپ کجاست؟ در ادامه مسیر یافتن آن را به شما آموزش می‌دهیم.

در قدم اول باید نرم افزار واتساپ را بر روی گوشی خود اجرا کنید. پس از باز شدن نرم افزار با سه گزینه در بالای صفحه خود روبه رو می‌شوید که به ترتیب از راست به چپ شامل چت ها، استاتوس یا وضعیت و تماس‌ها می‌شود. معمولا با باز کردن واتساپ شما در قسمت چت وارد می‌شوید اما در صورتی که در صفحه‌ای غیر از آن بودید، بر روی آیکون اولین ردیف از سمت راست کلیک کنید تا وارد صفحه چت‌ها شوید.

مخفی کردن چت در واتس آپ

در این قسمت باید از لیست چت خود، صفحه چت فرد موردنظر را پیدا کرده و روی آن یک کلیک طولانی کنید تا چت شما تغییر رنگ پیدا کرده و کنار آن یک تیک ظاهر شود. در این حالت شما می‌توانید چندین چت دیگر را نیز به گزینه‌های خود اضافه کنید و یا در صورت نیاز تنها همان صفحه چت را مخفی کنید.

مخفی کردن چت در واتس آپ

پس از این که تغییر رنگ ایجاد شد، در بالای صفحه تعدادی گزینه مختلف ظاهر می‌شود. در بالا و سمت چپ صفحه پس از علامت سه نقطه، یک آیکون قرار دارد که همان آرشیو شما است. در صورتی که شما بر روی این گزینه کلیک کنید، با پیغامی مشابه تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. بنابراین صفحه چت شما کاملا مخفی شده و دیگر در لیست چت‌های شما دیده نخواهد شد. در صورتی که در همان لحظه قصد کنسل کردن این کار را داشته باشید می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Undo این کار را انجام دهید در غیر این صورت این گزینه پس از چند ثانیه محو می‌شود.

مخفی کردن چت در واتس آپ

دسترسی به چت‌های مخفی شده در واتساپ

در صورتی که قصد دارید چت‌های مخفی شده خود را بازگردانده یا مشاهده کنید، یک راه بسیار آسان پیش روی شماست. برای این‌کار کافیست که به صفحه اصلی واتساپ خود رفته و در قسمت چت‌ها قرار بگیرید. پس از این‌که برخی از چت‌های خود را آرشیو کردید، یک گزینه جدید در بالای صفحه شما نمایان شده است که در تصویر زیر نیز آن را مشاهده می‌کنید.

مخفی کردن چت در واتس آپ

برای مشاهده چت‌های مخفی کافیست روی این گزینه کلیک کنید تا وارد صفحه دیگری شوید. در این صفحه تمامی چت‌هایی که تا به حال به لیست آرشیو خود اضافه کرده‌اید، قابل مشاهده هستند.

مخفی کردن چت در واتس آپ

نحوه مخفی کردن چت‌ها در واتساپ برای گوشی IOS

بسیاری از امکانات همواره برای گوشی‌های اندرویدی وجود دارد در حالی که بسیاری از کاربران IOS از آن‌ها محروم‌اند. اما ارسال پیام مخفی در واتساپ جزء آن دسته از امکاناتی است که هم در گوشی اندروی و عم در گوشی‌های IOS وجود دارد. مخفی کردن چت در واتساپ برای گوشی‌های IOS به روش زیر است:

ابتدا نرم افزار واتساپ را بر روی گوشی خود اجرا کنید. چت‌های خود را با استفاده از انگشت و یا امکاناتی که د گوشی Iphone وجود دارد به سمت چپ بکشید. با این حرکت دو گزینه با نام‌های More و Acrhive برای شما در کنار نام افرادی که با آن‌ها چت کرده‌اید، نمایش داده می‌شود. در این قسمت گزینه Archive را انتخاب کنید تا به‌راحتی چت شما مخفی شود.

مخفی کردن چت در واتس آپ

برای این‌که در گوشی IOS به چت‌های آرشیو شده خود دسترسی داشته باشید کافیست همانند روش ذکر شده برای گوشی اندروید بر روی آیکون جدیدی که با نام Archive ظاهر شده است کلیک کنید. به این وسیله می‌توانید تمامی چت‌های مخفی شده خود را مشاهده کنید.

چه کسانی متوجه مخفی شدن چت می‌شوند؟

در برخی از مواقع شما قصد دارید چت فردی را مخفی کنید در حالی که نمی‌خواهید فرد از این موضوع آگاه شود. بهتر است بدانید برخلاف پاک کردن پیام در واتساپ که پس از آن یک پیام به عنوان «این پیام حذف شده است» به جای پیام شما قرار می‌گیرد، هنگامی که شما صفحه چت یک فرد را مخفی می‌کنید، فرد متوجه این کار نخواهد شد. بنابراین تنها کسی که این موضوع را متوجه می‌شود خود شما هستید.

کلام آخر

در این مطلب از وب سایت کمکدون به نحوه مخفی کردن چت در واتساپ پرداختیم. با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد، شما می‌توانید به راحتی هر یک از چت‌هایی که نمی‌خواهید در لیست گفتگوهای شما باشند را هاید یا مخفی کنید و هر زمان که خودتان بخواهید به راحتی آن را مشاهده کرده یا به صفحه لیست گفتگوهای خود بازگردانید. در صورتی که هر سوالی درباره نحوه کار با پیام رسان واتساپ یا نحوه مخفی کردن چت‌های خود دارید می‌توانید از طریق کامنت پرسش‌های خود را مطرح کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن