رپورتاژ اگهی

نوشیدنی گرم دلخواه تو خودت بساز

نوشیدنی گرم دلخواه برای زمستان و روزهای سرد سال چیست؟ با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین دمنوش‌هایی که می توانید در فصل سرما از آنها لذت ببرید، به شما معرفی کنیم. همچنین شما می توانید طرز تهیه برخی از این نوشیدنی ها را نیز در این مقاله مطالعه کنید.

معرفی بهترین نوشیدنی های گرم

تهیه نوشیدنی گرم، یکی از بهترین پذیرایی هایی است که می توانید در فصل سرما برای مهمانان خود داشته باشید. در این خصوص می خواهیم ابتدا بهترین انتخاب ها را در مورد تهیه نوشیدنی گرم دلخواه به شما معرفی کنیم. سپس نحوه آماده سازی چند مورد از آنها را برای شما تشریح خواهیم کرد.

  • قهوه یزدی: این نوع نوشیدنی که مشابه قهوه ترک یا عربی است، به نام قهوه ایرانی نیز شناخته شده و ثبت ملی کشور ایران می باشد. به طور معمول از این نوشیدنی در مراسم های مذهبی مانند محرم به همراه کیک استفاده می شود و مردم از آن با عنوان قهوه عزاداری نیز یاد می کنند. مواد مهم تشکیل دهنده این قهوه عبارتند از: پودر قهوه تفت داده شده، آب و طعم دهنده، گلاب و هل.
  • کیشر: این نوشیدنی در یمن با عنوان قهوه زنجبیلی یمنی شناخته می شود و عموما از خود قهوه پرطرفدارتر است. اگر یکبار آن را مصرف کرده باشید، درک می کنید که بافت سبک تر و کافئین کمتری دارد که شبیه چای می باشد. شما می توانید این نوشیدنی را همراه با موادی همچون زنجبیل، شکر، دارچین و هل تهیه نمایید.
  • ساچلاو: در بین کشورهای خاورمیانه، ساچلاو از جمله نوشیدنی هایی است که می توانید آن را در فصل پاییز و زمستان تهیه کنید. .این نوع نوشیدنی طبع گرمی داشته و خاصیت ضد سرماخوردگی دارد. بنابراین یک نوشیدنی گرم دلخواه و عالی برای فصل های سرما خواهد بود. شما می توانید آن را با موادی همچون شیر نارگیل، شیر جوش، شکر یا شربت افرا، آرد نشاسته، پودر دارچین تهیه کنید. همچنین از گردو، بادام، پودر نارگیل یا پسته برای تزئین آن استفاده نمایید.

اگر قصد دارید چنین نوشیدنی هایی را با خرید دستگاه های آن آماده کنید، می توانید به سراغ کتری های برقی یا اسپرسو سازها بروید. مثلا با پرداخت قیمت کتری برقی، می توانید همیشه چای آماده داشته باشید.

آشنایی با بهترین نوشیدنی های گرم

نحوه درست کردن نوشیدنی گرم دلخواه

به طور معمول بیشتر نوشیدنی گرم دلخواه در فصل های سرد سال، قهوه ها هستند که به اشکال مختلفی تهیه می شوند. در مورد طرز تهیه نوشیدنی گرم دلخواه در فصل سرد سال می توان گفت:

  • طرز تهیه موکا: برای تهیه این نوع وسیله، به یک اسپرسو ساز احتیاج خواهید داشت. شما می توانید برای مشاهده قیمت اسپرسو ساز خانگی از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر اقدام کنید. با تهیه این وسیله، یک شات اسپرسو را از این دستگاه در یک فنجان ریخته و شیر بخار داده شده را به آن بیفزایید. حال باید ۲-۳ سانتی روی آن کف بریزید. در نهایت مقداری پودر شکلات نیز به آن اضافه کنید.
  • هات چاکلت سفید: ابتدا شکر و خامه را آماده کرده و آن را با مقدار ۲۰۰ گرم شکلات ترکیب کنید. سپس باید اجازه دهید تا شکلات روی شعله ذوب شده و سپس به آن یک قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم فنجان پودر بادام اضافه کنید. ترکیب را هم زده و آن را سرو کنید. شما می توانید برای تزئین نیز روی آن شکلات رنده شده و دارچین اضافه نمایید.
  • دمنوش اسطوخودوس: دمنوش ها به عنوان بهترین نوشیدنی گرم دلخواه در فصل های سرد سال شناخته می شوند که می توانید آنها را به راحتی با چای ساز آماده کنید. در این حالت ابتدا یک قاشق از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و به آن نصف برگ از به لیمو اضافه نمایید. شما می توانید به همین تناسب در یک چای ساز، نوشیدنی را با حجم بیشتر به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا کامل دم بکشد.

چگونگی تهیه بهترین نوشیدنی گرم

خرید نوشیدنی ساز

امروزه تهیه انواع نوشیدنی گرم دلخواه مانند دمنوش ها، قهوه ها و یا چای ها با کمک دستگاه های آن به راحتی امکان پذیر هستند. در نتیجه شما می توانید به راحتی این نوع نوشیدنی ها را در فصل سرد و گرم سال آماده کنید. اگر زمان کمی دارید و می خواهید سریع تر نوشیدنی خود را تهیه کنید، اگر محل کاری دارید و بدون قهوه نمی توانید روز خود را بگذرانید، حتما باید یک نوشیدنی ساز تهیه نمایید. امروزه مدل های مختلفی از این نوع دستگاه ها وجود دارند که عبارتند از:

  • آبمیوه گیری برای تهیه شربت های میوه.
  • آب مرکبات گیر که مخصوص تهیه آب مرکبات و استفاده کامل از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی آن استفاده می شوند.
  • چای سازها که می توانند به سرعت چای شما را آماده کرده و همیشه آن را گرم نگه دارند. شما می توانید قیمت چای ساز ها را در فروشگاه ما مشاهده کنید.
  • کتری های برقی برای تامین آب جوش آماده یا چای ها و دمنوش ها.
  • قهوه سازها که می توانند برای هر محل کار، رستوران، کافی شاپ یا خانه ای موردنیاز باشند.
  • اسپرسو سازها که یک دستگاه برای تهیه اسپرسوها با طعم های قوی تر و جذاب تر می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *