رپورتاژ اگهی

واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان

واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان با توجه به اهمیت آن میزان دقت زیادی می‌خواهد تا بتوانید تمام مراحل انجام واردات را به‌صورت صحیح پشت ‌سر بگذارید. به‌طور کلی این مراحل عبارتند از؛ خرید لوازم آشپزخانه از کشور مبدا، ترخیص لوازم خریداری شده از گمرک کشور مبدا و ارسال کالاها به ایران.

هر مرحله دارای نکات و جزئیات بسیاری است که در ادامه مقاله به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. با رعایت این نکات، شما می‌توانید تمام مراحل واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان و به شکل صحیح به‌اتمام برسانید و همچنین سود مناسبی از این تجارت کسب کنید.

مزایای واردات لوازم‌ خانگی از کشور چین

واردات از چین برای اغلب افراد مزایای زیادی به‌همراه دارد. یکی از مزیت‌های واردات کالاهای مختلف از چین وجود راه‌های مختلفی مانند؛ خرید و واردات به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر برای صرفه‌جویی در وقت و ممکن ساختن واردات به‌صورت مستقیم از چین است. اما اصلی‌ترین ویژگی‌های واردات از این کشور، دور زدن تحریم‌ها و تامین نیاز بازار در شرایط تحریمی است. زیرا به دلیل وجود تحریم‌ها، تاجران قادر به واردات بسیاری از کالاها از برخی از کشورها نیستند. در نتیجه واردات آن‌ کالاها از کشور چین می‌تواند نیاز بازارهای ایران را برطرف کند.

به‌عنوان مثال این نوع کالاها تنوع بالایی دارند و می‌توانند جواب‌گوی تمام سلیقه‌های مختلف بازار باشند. از طرفی به علت داشتن کیفیت و مرغوبیت بالای کالاهای چینی، به‌ راحتی می‌توان آن‌ها را جایگزین سایر محصولات مشابه کرد.

تمام این ویژگی‌ها در کنار قیمت‌‌های پایین و مقرون به‌صرفه کالاهای چینی و حمل‌و‌نقل آسان آن‌ها تا ورود به کشور، واردات لوازم‌ خانگی از چین را برای ما ممکن و به‌صرفه می‌سازد.

نکاتی که برای خرید لوازم آشپزخانه در سریع‌ترین زمان ممکن بایستی بدانید. برای یک خرید سریع و راحت، گلوگاه‌هایی در مسیر خرید وجود دارد که ممکن است برای شما چالش‌هایی ایجاد کنند. در ادامه به معرفی آنان می‌پردازیم.

ترخیص کالاهای خریداری شده از گمرک چین

پس از خرید کالاها به‌صورت حضوری یا پروفرما (نامه رسمی اطلاعات معامله)، شما باید این لوازم آشپزخانه را از گمرک چین ترخیص کنید. برای ترخیص این لوازم لازم است که شما یک‌‌سری مدارک و البته فرم درخواست ترخیص کالای تکمیل‌شده را تحویل گمرک چین دهید.

این مدارک شامل کارت بازرگانی، بارنامه و پروفرمای خرید لوازم آشپزخانه است. بازرسان گمرک کشور چین بعد از دریافت این مدارک اقدام به بررسی لوازم خریداری شده کرده و در صورت عدم منع قانونی، برگه ترخیص کالاها را برای شما صادر می‌کنند.

برای واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان اطمینان حاصل کنید که مشخصات کالاهای خریداری شده، با دقت بالایی موردبررسی قرار گرفته‌ شده‌است. همچنین توجه داشته باشید که تمام مشخصات محصول همراه با قیمت آن‌ها باید در اظهارنامه گمرکی به ثبت برسند. در این اظهارنامه گمرکی علاوه بر مشخصات کامل و دقیق محصول و همین‌طور قیمت آن، همه هزینه‌ها هم‌چون هزینه‌های مرتبط با گمرک نیز باید ثبت باشند.

نکته بسیار مهم این است که اگر این امر را نادیده بگیرید، در هنگام ترخیص و همین‌طور تحویل محصول خود از چین با اختلالات و مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهید شد که در بعضی از اوقات این مشکلات جبران‌ناپذیر هستند. لذا توصیه می‌کنیم تمام مراحل ذکر شده را جدی گرفته و آنها را به صورت کامل و قانونی انجام دهید.

پس از طی مراحل گفته‌شده با در دست داشتن برگه ترخیص به انبار گمرک کشور چین رفته و لوازم آشپزخانه خود را تحویل بگیرید. سپس از طریق باربری گمرک آن‌ها را به جایی که قصد دارید از آن‌جا لوازم را به ایران انتقال دهید، ارسال کنید. در این مرحله و قبل از تحویل گرفتن کالاها، شما باید حق گمرکی کشور چین را پرداخت کنید.

حمل و نقل کالاها تا کشور ایران

پس از ترخیص کالاها از گمرک، گام بعدی برای واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان، حمل کالا به ایران است. این مرحله را عموما با یکی از این ۳ روش انجام می‌دهند. روش اول اینکه می‌توانید کالاهای خریداری‌شده خود را به کارگوی زمینی واگذار کنید که درآن از قطار باری برای ارسال کالاها استفاده می‌شود.

روش دوم هم این است که با کارگو دریایی اقدام به انجام این‌کار کنید. در این روش از کشتی باری استفاده می‌شود. آخرین روش نیز این است که لوازم آشپزخانه خود را با هواپیمای باری به ایران ارسال کنید که کارگو هوایی نام دارد. متداول‌ترین روش از میان ۳ روش توضیح داده شده، روش کارگو دریایی است.

علاوه بر این‌ها، شما نیازمند هماهنگی با یک ارائه‌دهنده تدارکات برای رسیدگی به محموله نیز هستید. انتخاب یک ارائه‌دهنده لجستیک قابل اعتماد و با‌تجربه در حمل‌و‌نقل کالا از چین تا ایران به شما این اطمینان را می‌دهد که کالاها بدون اتلاف وقت و به‌موقع به دست شما برسند.

واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان

ترخیص کالا از گمرک ایران

قبل از واردات لوازم خانگی به ایران، واردکنندگان باید هرگونه جواز لازم را دریافت کنند. این امر شامل اخذ مجوز واردات از سازمان دولتی مربوطه و ثبت محصول در مراجع مربوطه است. ضروری است که محصولات انتخاب شده باید مطابق با استانداردها و مقررات ایران باشند. زیرا واردات لوازم خانگی از چین به ایران مستلزم رعایت رویه‌ها و مقررات مختلف ترخیص کالا از گمرک است.

این فرآیند می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد که واردکنندگان باید برای مواجهه با آن، با مقررات مربوطه آشنا باشند. مقامات ایرانی مقررات سختگیرانه‌ای در مورد واردات لوازم خانگی دارند. واردکنندگان باید محصولاتی وارد کنند که مطابق با استانداردها و مقررات ایران است تا از هر گونه مشکل قانونی که فرآیند واردات شما را زمان‌بر و کند می‌کند، جلوگیری شود.

جمع‌بندی

به‌عنوان یک واردکننده می‌توانید از چین لوازم خانگی‌ را وارد ایران کنید که سود خوبی هم داشته باشد؛ مانند لوازم آشپزخانه. اما باید نسبت به مقررات و آداب تجارت با چین دانش کافی را به دست آورید تا از هدر رفت زمان و سرمایه خود جلوگیری کنید. از این‌‌رو باید برای تجارت با چین از مشاوره بازرگانی و راهنمایی مشاورین در امور واردات و صادرات بهره گرفت تا بازدهی فعالیت شما به حداکثر خود برسد. شرکت وانیکس می‌تواند شما را در زمینه واردات لوازم آشپزخانه از چین در کمترین زمان توسط کارشناسان خود راهنمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *