وبلاگ

چگونه تعداد قطرات یک ماده مایع را به سی سی تبدیل کنیم؟

گاهی اوقات، پزشک یک دارو مانند شربت را برای بیمار خود تجویز می‌کند و در دستور مصرف آن توصیه می‌کنند از این شربت به تعداد چند قطره یا سی سی استفاده شود! در این مواقع، ممکن است شخص دچار سردرگمی شود و نداند که هر سی سی چند قطره است! یا هر قطره چند سی سی است! یا طرز استفاده درست از قطره چکان یا سرنگ را نمی‌داند؛ بنابراین اگر شما تا پایان این مقاله با ما همراه شوید دیگر با مشکل تبدیل سی سی به قطره یا بالعکس آن را نخواهید داشت.

یک سی سی چند قطره است؟

یک سی سی چند قطره است؟

کوچکترین بخش یک مایع، قطره است که ممکن است در زمان اندازه‌گیری حجم یک مایع در این حد با مشکل روبه‌رو شوید؛ مثلا ممکن است در یک موقعیتی قرار بگیرید که از شما می‌خواهند از یک ماده مایع مقدار یک سی سی را با یک قطره چکان بردارید؛ احتمالا اولین سوالی که در ذهن شما پدیدار می‌شود این است که یک سی سی چند قطره است؟

پس بهتر است به شما بگوییم که پاسخ این سوال بسیار آسان است؛ زیرا مقدار یک سی سی برابر با یک میلی لیتر حجم از مایع است؛ در نتیجه با یک قطره چکان پر، حدودا ۲۰ قطره می‌توان از مایع جدا کرد.

نیم سی سی چند قطره است؟

برای برداشتن نیم سی سی از ماده مایع، به‌وسیله قطره چکان باید ۱۰ قطره از آن را برداشت.

یک ونیم سی سی چند قطره است؟

یک و نیم سی سی معادل یک ونیم میلی لیتر است که این مقدار برابر با ۱۵ قطره است.

دو سی سی چند قطره است؟

۲ سی سی برابر با ۲ میلی لیتر است؛ در نتیجه معادل ۴۰ قطره از ماده مایع است که باید دو بار با قطره چکان پر، برداشته شود.

سه سی سی چند قطره است؟

در صورتی که از این به بعد شما با این سوال سه سی سی چند قطره است؟ مواجه شوید بدون معطلی می‌دانید که پاسخ این سوال ۶۰ قطره است؛ زیراکه هر سی سی برابر با ۲۰ قطره است و ۳ سی سی سه برابر آن خواهد بود.

۲۵ قطره چند سی سی است؟

۲۵ قطره چند سی سی است؟

در یکسری مواقع ممکن است که شما با یک قطره چکان ۲۵ قطره از مقدار حجم یک ماده مایع مانند شربت را جدا کرده‌اید؛ حالا این سوال برای شما به وجود می‌آید که این ۲۵ قطره چند سی سی است؟ باید چند سی سی از این ماده برداریم که معادل ۲۵ قطره شود؟

در پاسخ این سوال باید بدانید که از آنجایی که هر ۲۰ قطره معادل یک سی سی یا یک میلی لیتر است، نیم سی سی هم معادل ۱۰ قطره می شود پس برای ۲۵ قطره باید به یک سی سی از ماده حدودا ۲۵/۰ سی سی از ماده که معادل ۵ قطره است اضافه شود؛ بنابراین هر ۲۵ قطره برابر با ۲۵/۱ سی سی است.

کلام آخر

توصیه ما، برای اندازه‌گیری‌های کوچک و حساس مانند داروهای مایع، استفاده از قطره چکان و سرنگ‌های مدرج است. سرنگ‌ها و قطره چکان‌های مدرج بر اساس سی سی یا میلی لیتر شماره گذاری شده‌اند که آشنایی با مطالبی که در این مقاله ارائه شده است، استفاده از آن‌ها را برایتان راحت و آسان کرده است. در پایان ما همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *