آشپزیوبلاگ

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی وسوسه‌انگیز و خوشمزه

همان‌طور که می‌دانید نوشیدنی‌ها انواع مختلفی دارند و به دو دسته سرد و گرم تبدیل می‌شوند. یکی از نوشیدنی‌هایی که در فصل تابستان مصرف می‌شود و طرفداران زیادی دارد انواع اسموتی‌ها هستند. ما می‌خواهیم در این مقاله طرز تهیه اسموتی توت فرنگی که یکی از خوشمزه‌ترین اسموتی‌ها است را به شما آموزش دهیم.

اسموتی توت فرنگی به تنهایی طرفداران زیادی دارد، اما برای متنوع بودن طعم آن، از مواد دیگری مثل موز، هندوانه و بستنی برای ترکیب با آن استفاده می‌کنند. همچنین برخی‌ها معتقدند که می‌توان اسموتی توت فرنگی را با برخی سبزیجات از قبیل: اسفناج و چغندر ترکیب کرد و خواص آن را ارتقا داد.

  • تعداد افراد: ۶ نفر
  • مدت زمان موردنیاز برای آماده کردن مواد اولیه: ۱۰ دقیقه
  • زمان لازم برای درست شدن اسموتی توت فرنگی دلچسب: ۱۰ دقیقه
  • کالری موجود در یک لیوان از این نوشیدنی لذیذ: ۱۰۲ کیلوکالری
  • کربوهیدرات دریافتی هر شخص: ۹.۱ گرم
  • میزان سختی برای درست کردن اسموتی توت فرنگی: کم

اسموتی توت فرنگی با طعمی لذیذ

توت فرنگی میوه‌ای با خواص بسیار از جمله تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کنترل قندخون است. اگر می‌خواهید در مهمانی‌ها بدرخشید حتما این اسموتی بی‌نظیر را در کنار دیگر اسموتی‌ها مانند اسموتی موز درست کنید، لازم به ذکر است که طرز تهیه اسموتی موز نیز به سادگی نحوه درست کردن اسموتی توت فرنگی می‌باشد.

مواد اولیه لازم در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی دلچسب

اسموتی توت فرنگی را می‌توان با ترکیب کردن با میوه‌های دیگر از جمله طالبی و تمشک درست کرد و طعم لذیذتری به‌وجود آورد. در این مقاله طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز با بستنی و نحوه درست کردن برخی دیگر از ترکیبات را برای شما بیان می‌کنیم. در ادامه مواد اولیه برای اسموتی توت فرنگی را به شما می‌گوییم.

مواد موردنیاز مقدار لازم
توت فرنگی ۷۰۰ گرم
شیر ۲ پیمانه
یخ ۱ پیمانه
عسل یا شکر ۲ قاشق غذاخوری

اسموتی توت فرنگی

مراحل طرز تهیه اسموتی توت فرنگی هیجان‌انگیز

این بخش از این مقاله را اختصاص داده‌ایم به نحوه درست کردن اسموتی توت فرنگی. اما قصد داریم با بیان برخی دیگر از ترکیبات، مانند طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و هندوانه، نحوه آماده سازی اسموتی توت فرنگی و بستنی و همچنین درست کردن اسموتی توت فرنگی با شیر و بستنی شما را آشنا کنیم، پس همراه ما بمانید.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از درست کردن این اسموتی جذاب و خواستنی، باید ۷۰۰ گرم توت فرنگی سالم و تازه را بشویید و برگ سبزرنگ آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را روی آبکش بگذارید تا آب اضافی خارج شود و توت فرنگی‌ها به طور کامل خشک شوند.
  • مرحله دوم: پس از خشک شدن توت فرنگی‌ها باید هریک از آن‌ها را از وسط برش بزنید و در میکسر بریزید. پس از آن ۲ پیمانه شیر را به همراه یک پیمانه یخ و ۲ قاشق غذاخوری عسل به توت فرنگی‌ها اضافه و تا جایی مخلوط کنید که مواد یکدست شوند و سپس با برش‌هایی از میوه تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز با بستنی ویژه

برای درست کردن این ترکیب خوشمزه، شما علاوه‌بر مواد اسموتی توت فرنگی، به ۲ عدد موز متوسط و یک لیوان بستنی وانیلی نیاز دارید. در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و موز با بستنی، ابتدا موزها را برش بزنید و بعد با بستنی و باقی مواد در میکسر بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند و در آخر با برش‌های میوه تزئین کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و هندوانه مغذی

اگر می‌خواهید طعمی لذیذ و مقوی را امتحان کنید از این ترکیب غافل نشوید؛ به مقدار مساوی توت فرنگی و هندوانه را به همراه یک قاشق غذاخوری آبلیمو و در صورت تمایل چند برگ نعنا به اضافه مقدار مناسب یخ و عسل در مخلوط‌کن بریزید و ترکیب کنید و در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و هندوانه بعد از آماده شدن، با نعنا و برشی از هندوانه یا توت فرنگی آن را تزئین و میل کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و بستنی محبوب

برای درست کردن این ترکیب خوشمزه به مواد و زمان زیادی نیاز ندارید و تنها با اضافه کردن چند عدد توت فرنگی و مقدار دلخواه بستنی به میکسر، این نوشیدنی جذاب درست می‌شود. در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و بستنی در صورت تمایل می‌توانید ژله توت فرنگی را به آن اضافه و طعمی خاص‌تر از این نوشیدنی برای کودکانتان آماده کنید.

اسموتی توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر و بستنی خواستنی

آماده کردن این ترکیب از اسموتی توت فرنگی کار راحتی است. برای درست کردن آن باید توت فرنگی‌ها را برش بزنید و به همراه بستنی در مخلوط‌کن بریزید و ۳۰ ثانیه آن‌ها را باهم مخلوط کنید و در آخر شیر را به مواد اضافه و یک بار دیگر باهم ترکیب کنید. در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر و بستنی، پس از آماده شدن با اسکوپ‌های بستنی آن را تزئین کنید.

نکات موردنیاز در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی همه‌پسند

درست کردن هر خوراکی نیازمند رعایت نکاتی است که در صورت بی‌توجهی به آن نکات، طعم خوراکی شما قابل قبول نخواهد بود. برای طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و انواع آن نکته و پیشنهاداتی وجود دارد که با به‌کار بردن آن‌ها، نتیجه طعمی دل‌انگیز و متفاوت خواهد بود.

  • اگر اسموتی توت فرنگی شما خیلی غلیظ بود، با اضافه کردن شیر به آن غلظت اسموتی را کم کنید و بافت دلخواهتان را بسازید.
  • برای درست کردن این اسموتی جذاب می‌توانید به‌جای استفاده از یخ، توت فرنگی و میوه‌های دیگر را فریز کنید و بعد از یخ زدن با باقی مواد ترکیب کنید.
  • در صورتی که طعم خیلی شیرین برای اسموتی توت فرنگی با موز و بستنی مورد پسند شما نیست، می‌توانید مقدار عسل را کم‌تر بریزید و یا به طور کامل آن را حذف کنید.
  • به یاد داشته باشید که درست کردن اسموتی توت فرنگی و هندوانه کمی زمان می‌برد زیرا باید قبل از ترکیب کردن مواد باهم، دانه‌های هندوانه را به طور کامل جدا کنید.
  • در طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و بستنی برای خلق طعمی جدید، می‌توانید به آن گیلاس و تمشک اضافه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.
  • اگر در هنگام درست کردن اسموتی توت فرنگی با شیر و بستنی متوجه شدید که اسموتی غلظت لازم را ندارد، به آن مقداری خامه اضافه کنید.

اسموتی توت فرنگی؛ یک طراحی رنگارنگ

اکنون که نحوه درست کردن اسموتی توت فرنگی را یاد گرفتید و با انواع آن مانند طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر و بستنی و یا ترکیب آن با موز یا هندوانه آشنا شدید، انتظار میرود که این نوشیدنی لذیذ را آماده کنید و اگر در حین آماده سازی نکته‌ای به ذهن شما رسید با ما به اشتراک بگذارید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن