آشپزیوبلاگ

طرز تهیه اسموتی موز ویژه و کافه شاپی

یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها که بسیار مقوی و خوشمزه است، اسموتی موز می‌باشد که می‌توان با ترکیب کردن سیب، بستنی، شکلات، توت فرنگی و بسیاری مواد دیگر به آن، این اسموتی خوشمزه را در طعم‌های مختلف تجربه کرد. طرز تهیه اسموتی موز بسیار راحت است و نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی ندارد.

این نوشیدنی پرطرفدار، مناسب برای فصل‌های گرم سال است و همچنین به علت وجود پتاسیم در موز، باعث جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی می‌شود. در ادامه این محتوا همراه ما باشید تا طرز تهیه اسموتی موز و گردو و همچنین نحوه درست کردن دیگر انواع اسموتی موز را به‌طور خلاصه برای شما بیان کنیم.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه: ۱۵ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز برای طرز تهیه اسموتی موز مقوی: ۱۰ دقیقه
  • کالری موجود در این نوشیدنی بی‌نظیر: ۳۱۵ کیلوکالری
  • کربوهیدرات موجود در اسموتی موز لذیذ: ۴۵ گرم
  • میزان سختی برای درست کردن آن: کم

اسموتی موز یک نوشیدنی با طعم‌های متنوع و خواستنی

این نوشیدنی خوشمزه و لذیذ می‌تواند یک میان‌وعده مفید و مقوی برای کودکانتان باشد، همچنین شما می‌توانید با درست کردن انواع اسموتی‌ها در دورهمی‌ها، نوشیدنی خاص به مهمان‌ها هدیه دهید. اگر می‌خواهید نوع دیگری از این نوشیدنی را درست کنید، به شما یادگیری طرز تهیه اسموتی توت فرنگی را پیشنهاد می‎دهیم.

مواد اولیه در طرز تهیه اسموتی هوس‌برانگیز

انواع اسموتی‌ها را باتوجه به سلیقه هر فرد می‌توان با ترکیب مواد اضافی درست کرد تا طعم لذیذتری داشته باشد. برای مثال، می‌توانید به اسموتی موز، انبه اضافه کنید و از خواص بی‌شمار این دو میوه خوشمزه بهره ببرد. در ادامه می‌خواهیم مواد اولیه در طرز تهیه اسموتی موز را برای شما بیان کنیم.

مواد لازم مقدار موردنیاز
موز ۳ عدد بزرگ
شیر ۱.۵ پیمانه
عسل ۲ قاشق غذاخوری
یخ ۱ فنجان
بادام هندی ۳ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه اسموتی موز مقوی

در این بخش از محتوا قصد داریم مراحل درست کردن اسموتی موز را دقیق و به طور کامل به شما آموزش دهیم و برای تجربه طعم‌های دیگری از این نوشیدنی با اضافه کردن مواد دیگر به آن، این امکان را به خود بدهید که از مزه‌های بی‌نظیر این اسموتی لذت ببرید.

حال علاوه‌بر نحوه درست کردن اسموتی موز، می‌خواهیم طرز تهیه اسموتی موز با بستنی و ترکیب دیگر مواد مانند گردو، انبه، شکلات، سیب و جوپرک با این نوشیدنی خنک را برای شما بیان کنیم پس تا پایان این مطالب همراه ما بمانید.

  • مرحله اول: برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه ابتدا پوست ۳ عدد موز بزرگ را جدا کنید و با استفاده از چاقو آن‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در میکسر بریزید و به آن ۳ قاشق غذاخوری بادام هندی اضافه کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه برای طرز تهیه اسموتی موز خوشمزه، دیگر مواد را که شامل یک و نیم پیمانه شیر، ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان یخ می‌شود را به آن‌ها اضافه کنید و تا حدی باهم مخلوط کنید که مواد کاملا یکدست شوند. سپس آن را در ظرفی بریزید و با مواد دلخواه تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه اسموتی موز با بستنی لذیذ

یکی از پرطرفدارترین طعم از اسموتی موز، ترکیب کردن آن با بستنی است. به این صورت که در طرز تهیه اسموتی موز با بستنی، ابتدا باید همان مواد اسموتی موز را با همان مقدار که در بالا گفته شده با ۳ اسکوپ بستنی وانیلی در میکسر باهم مخلوط کنید و پس از آماده شدن تزئین و میل کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و گردو مغذی

می‌توانید با اضافه کردن گردو به این اسموتی لذیذ، یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی برای کودکان و بزرگسالان داشته باشید. طرز تهیه اسموتی موز و گردو بسیار راحت است و تنها با اضافه کردن ۵ عدد خرما و ۳ قاشق غذاخوری گردو خردشده به ترکیب مواد اصلی اسموتی موز، درست می‌شود.

طرز تهیه اسموتی موز و انبه محبوب

انبه میوه بسیار مقوی است که طرفداران خاص خود را دارد و با ترکیب کردن آن با اسموتی موز یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه و متفاوت داشته باشید. در طرز تهیه اسموتی موز و انبه باید انبه‎ها را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید و سپس به مواد اسموتی موز موجود در میکسر اضافه و مخلوط کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و شکلات پرطرفدار

یک ماده پرطرفدار و دلچسب برای همه رده‌های سنی شکلات است که طعمی بسیار لذیذ و خواستنی دارد و با ترکیب کردن آن به اسموتی موز بسیار لذیذتر خواهد شد. برای طرز تهیه اسموتی موز و شکلات باید موز، شیر، شکلات و یخ را در میکسر بریزید تا یکدست شود و بعد آن را تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و سیب وسوسه انگیز

سیب یک ماده پرانرژی و خوش‌طعم است که خواص بسیاری دارد و ترکیب فوق‌العاده‌ای با طعم موز دارد. در طرز تهیه اسموتی موز و سیب، برای تعادل در طعم آن‌ها باید مقداری آبلیمو و شکر در میکسر بریزید و سیب خردشده را به همراه موز اسلایس شده و دیگر مواد اسموتی به آن‌ اضافه و مخلوط کنید.

طرز تهیه اسموتی موز با جوپرک رژیمی

جوپرک ماده‌ای پرفیبر است که خاصیت سیرکنندگی دارد و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. در طرز تهیه اسموتی موز با جوپرک باید موز، عسل ، جوپرک ، گردو، بادام زمینی، شیر و یخ را در مخلوط‌کن بریزید و تا حدی میکس کنید که مواد کاملا یکدست و آماده شوند.

نکات لازم در طرز تهیه اسموتی موز دلچسب

برای درست کردن این نوشیدنی خنک و متنوع نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها، اسموتی شما طعم فوق‌العاده‌تری خواهد داشت. در ادامه برای طرز تهیه اسموتی موز همه‌پسند، پیشنهاداتی برای بهتر شدن آن برای شما ارائه خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

  • برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه، شما می‌توانید مقداری ماست را برای غلیظ‌تر شدن، به ترکیب مواد اولیه اضافه کنید و همچنین بادام زمینی یا تخم کتان را جایگزین بادام هندی کنید.
  • در نحوه تهیه اسموتی موز، اگر عسل در دسترس شما نبود می‌توانید از شکر استفاده کنید و همچنین این امکان را دارید که به‌جای استفاده از یخ، موزها را در فریزیر قرار دهید و بعد با مواد مخلوط کنید.
  • در طرز تهیه اسموتی موز با بستنی دقت داشته باشید که اگر نمی‌خواهید نوشیدنی شما خیلی شیرین باشد، عسل را از ترکیب مواد حذف کنید.
  • برخی در دستورالعمل درست کردن اسموتی موز و سیب، به آن دارچین اضافه می‌کنند و از برش‌های میوه برای تزئین آن استفاده می‌کنند.
  • برای مقوی و پرانرژی‌تر شدن این نوشیدنی خوشمزه، این امکان را دارید از هر نوع مغزیجاتی که علاقه‌مند به طعم آن هستید استفاده کنید.

اسموتی موز مفید برای هر روز

در این محتوا نحوه درست کردن اسموتی موز را به‌طور کامل برای شما بیان کردیم و همچنین تلاش ما بر این بود که انواع مختلف آن را به‌طور مختصر به شما معرفی کنیم تا با درست کردن آن‌ها نوشیدنی‌هایی در جذاب‌ترین طعم‌ها داشته باشید.

به یاد داشته باشید که انواع اسموتی‌ها را باید به‌صورت سرد و غلیظ مصرف کرد تا طعم متفاوت آن‌ها با دیگر نوشیدنی‌ها را احساس کنید. به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما این نوشیدنی لذیذ را با انواع طعم‌های آن امتحان کنید و اگر نکته یا نظری در این رابطه داشتید در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *