رپورتاژ اگهی

روش‌های نگهداری از پوست صورت

پوست سالم به شرط غذای سالم!

رژیم غذایی اهمیت بسزایی در داشتن پوست سالم و شاداب دارد. خیلی مهم است که شما چه رژیم غذایی گرفته باشید، گاهی اوقات رژیم غذایی غلط و غیر اصولی می‌تواند به زیبایی پوست آسیب بزند. حتما برای گرفتن رژیم به متخصص‌های ورزشی مراجعه کنید و از گرفتن رژیم خود سرانه خود داری کنید.

مراقب پوست خود در برابر آفتاب باشید.

هیچ شکی نیست که نور خورشید برای پوست و بدن مفید است و یکی از منبع‌های مهم تولید ویتامین دی می‌باشد؛ امّا بخشی از لکه‌ها و چروک صورت به وسیله اشعه‌های مضر نور خورشید تشکیل می‌شود. پس برای جلوگیری از چروک شدن و پیری زودرس پوست صورت، تمام مردم می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب

گاهی با یک اشتباه ساده پوست صورت خود را در معرض بیماری و شرایط بسیار خطرناک قرار می‌دهیم.

استفاده از یک کرم ضد آفتاب اورجینال می‌تواند در شرایط آفتابی چه در تابستان و یا زمستان ضامن سلامت پوست صورت ما باشد. کرم ضد آفتاب با اثربخشی خوبی که دارد در مقابل آفتاب و اشعه مضر خورشید از سلول‌های پوستی ما محافظت می‌کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب

 

پوست را باید بوسید و مراقب آن بود!

آسیب پوست می‌تواند به علت جای جوش، یا بعد از لیزر باشد. جهت ترمیم این آسیب باید از محصولات اورجینال و مناسب استفاده کنیم. کرم ترمیم کننده اون یکی از محصولاتی است که می توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

آیا خوردن میوه به پوست سالم کمک می‌کند!؟

در کل باید گفت که تمام میوه‌ها می‌توانند به شادابی و سلامت پوست شما کمک کنند، ولی قصد داریم میوه‌هایی را معرفی کنم که بیشترین تاثیر را بر روی پوست دارند.

انبه و پوست سالم!

انبه خواص بسیار زیادی دارد و به شادابی و جوان سازی پوست کمک می‌کند. این میوه را به دو روش مستقیم و غیر مستقیم می‌توان استفاده کرد تا به جذابیت پوست افزود.

روش مستقیم، به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول آن است که میوه را میل کنید. بخش دوم، مقداری از میوه را له کرده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بمالید و بعد صورتتان را بشوید.

امّا روش غیر مستقیم استفاده از لوازم‌ها آرایشی مانند کرم‌ها می‌باشد که از عصاره انبه در آن استفاده شده است. به یاد داشته باشید که در خصوص استفاده از کرم‌های مناسب برای صورت باید به اصل بودن و آن و مناسب بودنش برای صورت خود آگاهی داشته باشید. به عنوان مثال محصولات شیسیدو دارای کرم‌های روز و شب بسیار معجزه‌آسایی هستند که می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

پوست سالم و خیار چه ارتباطی با هم دارند!؟

خیار یکی از میوه‌هایی است که به وفور یافت می‌شود و در تمام فصل‌ها به راحتی در دسترس می‌باشد.

این میوه، مرطوب کننده‌ای عالی و خنک کننده و شاداب کننده پوست است و با تمام پوست‌ها هم سازگاری دارد. احتمالاً تا الان درباره‌ی ماسک خیار شنیده باشید و یا خیلی از شما عزیزان آن را در خانه تهیه کرده باشید. روش تهیه آن بسیار ساده است، دو عدد خیار را کاملاً له و یا رنده کنید و مقداری به آن گلاب بزنید و آن را روی صورت خود بگذارید.

آلوئه ورا برای پوست معجزه است؟

آلوئه ورا گیاهی با خاصیت اعجاب انگیز است که نه تنها از آن برای تغذیه و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود، بلکه می‌تواند نقش مهمی در زیبایی و شادابی پوست ایفا کند. پلی ساکارید موجود در آلوئه ورا بسیار به آب رسانی پوست کمک می‌کند و محافظی عالی برای تمام پوست‌ها به شمار می‌آید.

بدون دلیل نیست که از آلوئه‌ورا به عنوان گیاهی فوق العاده یاد می‌شود، وجود مواد معدنی ای از جمله منیزیم، زینک و پتاسیم و یا ویتامین‌هایی مثل A، B، C،  D، E  آلوئه ورا را به گیاهی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

لوازم آرایش و ارتباط آن با خرابی پوست

خیلی مهم است که ما از چه نوع کرم‌ها و لوازم بهداشتی استفاده می‌کنیم. باید هنگام خرید کرم‌ها به مارک و تاریخ آنها توجه کنیم. جمله ی طلایی؛ یادتان باشد که پیشگیری بهتر از درمان است.

عفونت چشم‌ و پوست سالم

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن چشم‌ها هستند، به ویژه زمانی که لوازم آرایشی با پلک و پوست نزدیک به چشم‌ها در تماس باشند. باید توجه داشته باشید که از خط چشم و ریمل‌های کهنه و قدیمی که در خانه دارید و یا برندهای نامعتبر استفاده نکنید تا چشمانتان عفونت نکند. ریمل نامناسب و استفاده افراطی از ریمل می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها و آسیب دیدن بافت پوست شود و زیبایی شما را بگیرد.

غذای چرب و زیادی روغنی پوست را خراب خواهد کرد!

این روزها غذاهای چرب و فست فود بین مردم رواج پیدا کرده است، غذاهایی لذیذ که کمتر کسی به نحو پخت آن توجه می‌کند. باید به آن دسته از عزیزانی که از طرفداران غذاهای بیرون از خانه هستند هشدار بدهیم که اگر همچنان زیبایی، سلامت، طراوت و شادابی پوستشان برایشان مهم است، کمتر از فست فودها استفاده کنند.

استرس و اضطراب

تأثیرات استرس را بر پوست خود جدی بگیرید. وقتی استرس و عصبانیت وجودتان را فرا می‌گیرد، هورمون کورتیسول در بدن تشکیل می‌شود؛ این هورمون زیر بافت‌های صورتتان جا خوش می‌کند و باعث خشکی بافت صورت می‌شود و بعد از مدتی تأثیر استرس بر روی صورت به شکل چروک ظاهر می‌شود.

با رعایت همین نکات ساده همواره مراقب پوست خود باشید.

منبع: مجله زیبایی نت آف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *