سبک زندگیوبلاگ

برای روشن شدن پوست چه بخوریم؟ مسئله این است!

همه ما ممکن است حداقل یکبار در جلوی آینه این جمله‌ها را با خودمان تکرار کرده باشیم؛ کاش پوست روشن‌تر یا شاداب‌تری داشتم! کاش راز زیبایی و شفاف بودن پوست صورت را می‌دانستم! ما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگویم که داشتن یک پوست روشن رویا نیست و برای به دست آوردن آن هنوز هم دیر نیست! فقط کافی است بدانیم که برای روشن شدن پوست چه بخوریم و به رژیم غذایی خودمان چه چیزی‌هایی را اضافه کنیم تا به مرور زمان شاهد تاثیرات شگفت انگیز تغذیه سالم در پوست خود باشیم.

گاهی وقت‌ها مواد طبیعی علاوه‌بر این‌که می‌توانند خودشان تاثیرگذار باشند، می‌توانند یک نقش مکمل در کنار کرم‌های شیمیایی برای روشن‌تر کردن پوست صورت داشته باشند. حالا سوال این است که چه سبزیجات، میوه یا آبمیوه‌ای می‌تواند چنین نقش مهمی را ایفا کند؟

وقتی از نقش روشن کنندگی میوه، آبمیوه و سبزیجات برای روشن شدن پوست صحبت می‌کنیم، در واقع از نقش ویتامین‌های آن‌ها صحبت می‌شود. ویتامین‌هایی مانند c، A، K، D، E، B5، B6، B3 می‌توان نام برد که برخی از میوه‌ها و سبزیجات‌ها سرشار از آن‌ها هستند.

انار یا اکسیر جوانی

میوه انار سرشار از ویتامین C و A است که هر دو با یک نقش آنتی اکسیدانی در برابر رایکال‌های آزاد به کاهش چین و چروک و خشکی پوست، محافظت از آفتاب سوختگی پوست و حفظ رطوبت آن کمک می‌کنند. علاوه‌بر این دانه‌های انار در ساختار خود دارای دو اسید الاژیک و پونیکالاگین هستند که می‌توانند برای پوست کلاژن سازی کنند؛ در نتیجه این کلاژن سازی، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. نوشیدن آب این میوه بهترین گزینه برای شفافیت پوست به‌شمار می‌آید.

لیمو ترش یا معجزه جوانی پوست

لیمو ترش یک میوه از خانواده مرکبات بوده که غنی از ویتامین C است. ویتامین C  که یک آنتی اکسیدان قوی است، توانایی معجزه آسایی برای جوان‌سازی پوست دارد. از تاثیرات مهم خوردن این میوه، برای پوست صورت، می‌توان به تغذیه و تقویت پوست، کلاژن‌سازی پوست، کاهش‌ لکه‌های تیره و قدیمی ایجاد شده بر روی پوست و همچنین اسید سیتریک موجود در آن به عنوان مانعی در برابر بروز زود هنگام علائم پیری پوست اشاره کرد.

لیمو ترش یا معجزه جوانی پوست

برای تهیه آبمیوه آن می‌توانید از ترکیب آب لیمو ترش، آب هویج و کرفس و آب لیمو و عصاره زنجبیل استفاده کنید.

هندوانه

هندوانه به واسطه ویتامین‌های A، B و C و آنتی اکسیدان‌های لیکوپن و بتاکاروتنی که دارد باعث تقویت و تغذیه، و شفافیت پوست می‌شود. در نتیجه خوردن یا نوشیدن آب این میوه در جوان ماندن و آبرسانی پوست کمک بسزایی می‌کند.

علاوه‌بر آب هندوانه شما با ترکیب کردن آب هندوانه و خیار و ریحان، یک ترکیب روشن کننده پوست خواهید داشت.

آووکادو یا بمب آنتی اکسیدان‌های محبوب پوست

در مواقع برخورد با این سوال، برای روشن شدن پوست چه بخوریم که بتواند نیاز پوست را برای روشن و شفاف شدن برطرف کند؟ می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین گزینه‌های ما، میوه آوکادوو است.

آووکادو یا بمب آنتی اکسیدان‌های محبوب پوست

میوه آووکادو علاوه‌بر آلفا کاروتن، بتا کاروتن، زیکسانتین و لوتئین که نقش محافظتی برای پوست دارند، سرشار از ویتامین K، A، H، B و E است که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود علاوه‌بر مراقبت در برابر آفتاب سوختگی دارای خواص درمانی هم است. این میوه خواص دیگری همچون شفافیت، آبرسانی، کلاژن سازی و ترمیم پوست را دارد.

گوجه فرنگی، سفید کننده پوست

گوجه فرنگی یک میوه‌ای است که غنی شده از ویتامین‌های A، C و ویتامین‌های گروه B است. وجود در رژیم غذایی این میوه نه تنها باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود بلکه با از بین بردن لکه‌ای قهوه‌ای پوست سبب روشنی و تمیز شدن پوست نیز می‌گردد.

شکلات، دوست‌دار پوست

احتمالا شنیدن تاثیر مثبت شکلات بر روی زیبایی و روشنی پوست برای عاشقان آن یک خبر مسرت بخش باشد. پس از تحقیقاتی که صورت گرفت، مشخص شد که آنتی اکسیدان‌های موجود در شکلات دارای خواص جلوگیری از آفتاب سوختگی در برابر اشعه فرابنفش خورشید هستند، علاوه‌بر این؛ پلی‌فنول‌های کاکائو و فلاونوئیدها دوتا آنتی اکسیدان‌ موجود در شکلات هستند که قادرند رنگ پوست را سفیدتر کنند.

هویج

یکی از علت‌هایی که هویج برای روشن کردن پوست صورت مناسب است وجود بتاکارتون در بین ترکیبات آن است. بتاکارتون در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود که این ویتامین برای درخشان‌تر شدن پوست صورت بسیار مفید است.

ویتامین C موجود در ۲۵۰ میلی لیتر آبمیوه هویج، میزان ویتامین C مورد نیاز یک روز بدن را تامین می‌کند، این ویتامین برای کلاژن‌سازی پوست با اهمیت است. آبمیوه‌هایی مانند ترکیب آب هویج و پرتقال و آب هویچ و چغندر ترکیب پیشنهادی ما برای روشن شدن پوست به شما است.

کیوی و پوست سالم

کیوی یکی دیگر از میوه‌هایی است که از مقدار زیادی ویتامین C و E تشکیل شده است. این ویتامین‌ها علاوه بر خاصیت روشن کنندگی پوست باعث کلاژن‌سازی و در نتیجه باعث استحکام و سفتی پوست شما نیز می‌شود. با توجه به وجود ویتامین C این میوه تبدیل به یک ترکیب جوانساز برای پوست به‌شمار می‌آید.

کیوی و پوست سالم

افرادی که طرفدار کیوی هستد می‌تواند با ترکیب آب کیوی با آب سیب آن را تبدیل به یک ترکیب روشن کننده پوست کنند.

سبزیجات‌های روشن کننده پوست

در این بخش از مقاله، برای روشن شدن پوست چه بخوریم؟ نوبت به معرفی سبزیجات می‌رسد که ببینیم چه فوایدی برای پوست دارند.

اسفناج یک سبزی درخشان کننده پوست

سبزی اسفناج سرشار از خواص بسیار مهمی همچون ویتامین‌ها و موادمعدنی حیاتی برای زیبایی پوست است. ویتامین‌های A، C،E و K از جمله این موارد هستند. در بین این ویتامین‌ها، ویتامین A، K و فولات تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت رنگ و روشنی پوست صورت دارند. از دیگر خواص اسفناج برای پوست می‌توان به خاصیت ضد آکنه و ضد پیری آن اشاره کرد.

اسفناج یک سبزی درخشان کننده پوست

شما می‌توانید از آب اسفناج به صورت ترکیب با سایر سبزیجات‌ها مانند کرفس و کرم بروکلی که سرشار از ویتامین A، C و K  هستند، استفاده کنید.

گشنیز روشن کننده پوست

سبزی گشنیز علاوه‌بر خاصیت ضد جوش سرسیاه و آکنه‌‌ی که دارد، با جذب چربی پوست صورت باعث روشن شدن آن نیز می‌شود.

کلام آخر

خاطرتان باشد قبل از این‌که به این جمله، برای روشن شدن پوست چه بخوریم! فکر کنید گم اول برای داشتن یک پوست روشن و شاداب، این است که روزانه به مقدار کافی آب بنوشید و با رعایت یک روتین پوستی مناسب پوستتان آن را از هر گونه آلودگی پاکسازی کنید تا آلودگی‌ها به آکنه و جوش‌های زیر پوستی تبدیل نشوند. همچنین ضدآفتاب را از روتین روزانه‌تان هرگز حذف نکنید. ما منتظر نظرات شما در رابطه با داشتن یک پوست روشن و سالم هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن