آشپزیاخبار پزشکیوبلاگ

طرز تهیه دمنوش عناب برای دوستداران دمنوش

اغلب طرفداران دمنوش‌های گیاهی به خوبی با طرز تهیه دمنوش عناب آشنا هستند. دمنوش عناب به عنوان یکی از مقوی ترین دمنوش‌های گیاهی شناخته شده است. در‌واقع شما دچار هر نوع درد مزمنی شده باشید، می‌توانید با مصرف جوشانده عناب تا حد زیادی دردهای خود را تسکین دهید. درمان دردهایی مانند آرتروز، سردردهای میگرنی، سرفه‌های خلط آور و مواردی از این قبیل تماماً جزء خاصیت منوش عناب محسوب می‌شود.

عناب از جمله خوراکی های مغذی همراه با خواص بسیار ویژه و بی‌نظیر است. اگر تصمیم به داشتن یک برنامه غذایی صحیح و سالم دارید، حتماً میوه عناب و انواع دمنوش‌های آن را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. برای طرز تهیه دمنوش عناب می‌توان آن را به شیوه‌های گوناگونی آماده کرد. از جمله این شیوه‌ها می‌توان به دمنوش عناب و به، دمنوش عناب و آویشن یا طرز تهیه دمنوش عناب و زنجبیل اشاره کرد. در این مطلب به توضیح مختصری درباره طرز تهیه دمنوش عناب و همچنین فواید دمنوش عناب می‌پردازیم. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که دمنوش عناب برای چی خوبه . پس برای دانستن ویژگی‌های بی‌نظیر دمنوش عناب تا انتها همراه ما باشید.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • زمان مورد نیاز برای طرز تهیه دمنوش عناب؛ ۱۸ دقیقه
  • مدت زمان برای تهیه دمنوش عناب: ۲۰ دقیقه
  • ویتامین‌های موجود در دمنوش: ویتامین‌های A و ویتامین‌های گروه C
  • درجه سختی این دمنوش گرم و خوشمزه: آسان

مواد اولیه برای طرز تهیه دمنوش عناب

طور تهیه دمنوش عناب بسیار ساده است. شما می‌توانید برای تنوع ذائقه خود از انواع خواص دمنوش‌های عناب استفاده کنید. برای نمونه خواص دمنوش آویشن و عناب، خواص دمنوش بابونه و عناب، خواص دمنوش عناب و دارچین، خواص دمنوش عناب و سپستان جزء پرطرفدارترین دمنوش‌های گیاهی است. قابل ذکر است که برای طرز تهیه عناب برای کبد چرب می‌توانید کمی لیمو ترش به آن اضافه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
عناب ۱۷ عدد
آب ۲ لیوان
چوب دارچین در صورت تمایل ۱ عدد
آویشن در صورت تمایل ۱ ق چایخوری

مراحل طرز تهیه دمنوش عناب

برای طرز تهیه دمنوش عناب می‌توانید از عناب های مختلف استفاده کنید. چرا که این میوه خشک مقوی دارای۴۰۰ گونه مختلف در سراسر جهان است. اما عناب از نوع خرمای قرمز یا خرمای چینی یکی از پرفایده‌ترین عناب‌ها است. در ایران نیز بیشتر از اینگونه عناب‌ها استفاده می‌شود. عناب را چه به صورت دمنوش یا حتی به صورت یک میوه خشک میل کنید، خواص یکسانی را خواهد داشت. اما تهیه دمنوش بیشتر سلیقه‌ای بوده و مورد طبع علاقمندان نوشیدنی‌های گرم و گیاهی است. شما در صورت تمایل می‌توانید طرز تهیه دمنوش عناب و آویشن، طرز تهیه دمنوش عناب و زنجبیل،  دارچین، بابونه حتی زرشک استفاده کنید.

  • مرحله اول: برای آزاد کردن طعم و مزه عناب، باید عناب‌ها را به دو نیم کنید. پس از آن عناب‌ها را داخل آب سرد قرار دهید. حدوداً ۱۰ دقیقه عناب‌های بایستی درون آب سرد باشند تا پوست آن نرم شود. البته استفاده از عناب خشک با پوست، برای طرز تهیه دمنوش عناب، منعی ندارد. اما بهتر است که حتماً هسته آن گرفته شود و تکه‌تکه شود.
  • مرحله دوم: پس از آنکه پوست عناب‌ها را گرفتید، عناب‌ها را درون قوری بریزید. می‌توانید در صورت تمایل کمی زرشک، آویشن، بابونه یا حتی چوب دارچین درون قوری بریزید. بدین ترتیب مزه عناب کمی متنوع می‌شود. به مقدار لازم حدوداً ۲ لیوان آب جوش درون قوری بریزید.
  • مرحله سوم؛ قوری را روی کتری قرار دهید و اجازه دهید دم بکشد. تقریباً بین۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کردن دمنوش به طول می‌انجامد. پس از آن دمنوش‌تان حاضر است. می‌توانید درون فنجان ریخته و به همراه چوب نبات آن را میل کنید. نوش جانتان.

 خواص دمنوش عناب کدامند؟

خواص دمنوش شامل از بین بردن دردهای مفاصل، بهبود دستگاه گوارش، بهبود عمل‌کرد قلب و عروق، بهبود سیستم عصبی، تقویت سیستم ایمنی، آرامش روان، دوری از استرس و مواردی از این قبیل می‌شود. ناگفته نماند که طرز تهیه دمنوش عناب برای کبد چرب بسیار مفید است. از بین بردن آنزیم‌های کبد از جمله اصلی‌ترین خواص دمنوش عناب محسوب می‌شود. همچنین خواص دمنوش عناب برای کبد و هضم بهتر غذاهای چرب بسیار مؤثر است. همچنین طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی و طرز تهیه دمنوش عناب برای سرفه نیز از سوی متخصصان طب سنتی بسیار توصیه شده است. در ادامه به برخی از خواص دمنوش عناب اشاره می‌کنیم.

خواص دمنوش عناب و دارچین

خواص دمنوش عناب و دارچین برای کسانی که مرتب دچار سردردهای میگرنی می‌شوند. خاصیت دارچین، بو و طعم آن همراه با عناب برای بهبود سردردهای طولانی مدت بسیار مفید است. اگر دمنوش عناب را جزء وعده‌های غذایی خود مانند صبحانه یا عصرانه قرار دهید، به تدریج از سردردهای مزمن و طولانی مدت رها خواهید شد.

خواص دمنوش آویشن و عناب

از جمله خواص دمنوش آویشن و عناب می‌توان به آرامش اعصاب اشاره کرد. اگر برای طرز تهیه دمنوش عناب خشک، کمی به آن پور آویشن اضافه کنید، در بهبود سیستم مغز و اعصاب شما تأثیر فراوانی دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه بر خواص دمنوش عناب با آویشن تاکیدهای فراوانی کردند.

خواص دمنوش بابونه و عناب

درباره خواص دمنوش عناب برای لاغری تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است. چرا که عناب باعث هضم بهتر غذا و بهبود سیستم گوارشی می‌شود. در نتیجه یکی دیگر از اصلی‌ترین خواص دمنوش بابونه و عناب، کمک به تناسب اندام و لاغری است. همچنین بابونه به همراه عناب دردهای معده را تسکین داده و به هضم بهتر غذاهای چرب کمک می‌کند.

طرز تهیه دمنوش عناب را به یاد بسپارید

طرز تهیه دمنوش عناب برای دوستداران نوشیدنی‌های گرم، به‌خصوص در فصل زمستان بسیار دلپذیر است. همانطور که گفته شد برای تهیه دمنوش عناب می‌توانید شیوه‌های گوناگونی را به کار ببرید. اضافه کردن پودر آویشن، چوب دارچین، بابونه، زنجبیل و یا لیمو ترش تا حد بسیار زیادی به عمل‌کرد سیستم بدنی شما کمک می‌کند. در نتیجه حتماً در طی روز از انواع دمنوش‌های گیاهی بهره ببرید. بدین ترتیب دمنوش عناب از نظر طعم و مزه برایتان متنوع خواهد بود. همچنین می‌توانید از دمنوش عناب برای پذیرایی از دورهمی‌های دوستانه نیز استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی‌های بی‌نظیر و شفا بخش عناب می‌توانید به محتوای خواص عناب مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *