رپورتاژ اگهی

مکمل‌های مورد نیاز در بارداری

بدن شما برای حفظ سلامتی خود به مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و فیبر نیاز داردویتامین‌ها ترکیبات آلی هستند که وجود آن‌ها در مقادیر کم لازم استبه غیر از ویتامین D که پوست در تماس با نور خورشید آن را می‌سازد، بیشتر ویتامین‌های مورد نیاز شما از غذا تامین می‌شوند.

تغذیه خوب در بارداری برای رشد و تکامل طبیعی کودک حیاتی است. چراکه شما باید مواد مغذی کافی برای رفع نیازهای کودک و هم‌چنین نیازهای خود دریافت کنید. مکمل‌های مورد نیاز در بارداری مانند مولتی‌ویتامین‌ها، کپسول‌های روغن ماهی و مکمل‌های گیاهی می‌توانند کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی شما را جبران کنند. از نظر پزشکان، مصرف مکمل‌های حاوی اسید فولیک آهن، ید، کلسیم و ویتامین D در این دوران ضروری است.   البته اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، باید مراقب مصرف ویتامین‌ها یا هر نوع مکمل دیگری باشید. زیرا برخی از آن‌ها بیشتر از اینکه مفید باشند می‌توانند ضرر داشته باشند. بنابراین همیشه قبل از مصرف مکمل‌های مورد نیاز در بارداری با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.   لیستی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در دوران بارداری در این بخش قصد داریم شما را با مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری آشنا کنیم تا با دقت بیشتری برای تهیه مکمل‌های مورد نیاز در بارداری اقدام کنید.   اصولا در زمان بارداری، به مقدار بیشتری از مواد مغذی مانند پروتئین، فولات، ید، آهن و برخی ویتامین‌ها نیاز دارید. چراکه طبق نتایج مطالعات انجام‌شده:  فولات (اسید فولیک) به جلوگیری از بروز مشکلات عصبی مانند اسپینا بیفیدا و مشکلات مغزی مانند عقب‌ماندگی ذهنی در جنین کمک می‌کند. حداقل یک ماه قبل از لقاح و در طول ۳ ماه اول بارداری مصرف مکمل‌های مورد نیاز در بارداری حاوی اسید فولیک لازم است.  تامین ویتامین B12 و ویتامین D کافی به ترتیب برای رشد سیستم عصبی و سیستم اسکلتی عضلانی جنین نیاز است.  دریافت ماده معدنی ید برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین ضروری است. ماده معدنی آهن به جلوگیری از کم‌خونی مادر و هم‌چنین وزن کم نوزاد هنگام تولد کمک می‌کند.  مصرف کافی ویتامین C به بهبود جذب آهن از رژیم غذایی کمک می‌کند. اسید چرب امگا ۳ به کاهش خطر زایمان زودرس کمک می‌کند. به‌همین‌دلیل، پزشکان متخصص زنان و زایمان تاکید دارند که چندین ماه قبل از بارداری به کمک یک برنامه غذایی سالم و متنوع و مصرف داروهای مکمل، بدن خود را آماده پرورش جنین کنید. به‌خصوص اگر:  گیاهخوار هستید و ویتامین B12 کافی از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید. به‌دلیل مشکلات گوارشی لبنیات یا سایر غذاهای غنی از کلسیم را به میزان کافی مصرف نمی‌کنید و در نتیجه دچار کمبود کلسیم هستید. ذخیره آهن بدن شما کم است. به‌دلیل مصرف اندک غذاهای دریایی، اسیدهای چرب امگا ۳ کمی دریافت می‌کنید.

بارداری

مولتی‌ویتامین ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که معمولا به‌صورت قرص مصرف می‌شودجالب است بدانید که برخی از مولتی‌ویتامین‌ها با عنوان «مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری» به طور ویژه برای زنان باردار طراحی شده‌اندالبته آن‌ها جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و متنوع نیستند و مهم است که به‌عنوان مکمل مصرف شوند.

در حال حاضر شرکت‌های داروسازی معروف یوروویتال و گلدن لایف توانسته‌اند بهترین و ایمن‌ترین فرمولاسیون از مکمل‌های مورد نیاز در بارداری را ارائه دهنددر ادامه به جزئیات هرکدام اشاره خواهیم کرد.

محصولات یوروویتال

یوروویتال (Eurho Vital) یک برند آلمانی است که از سال ۱۹۹۳با استفاده از ترکیبات ویژه و عصاره‌های طبیعی اقدام به تولید داروهای مکمل و تقویتی کرده استخلوص و کیفیت بالای مکمل‌های آن باعث شده است که این برند محبوبیت ویژه‌ای در سراسر جهان پیدا کند.

اگرچه در میان محصولات یوروویتال شما می‌توانید انواع مکمل اسید فولیک، ید، آهن، ویتامین D، امگا ۳ و غیره را به‌صورت جداگانه تهیه کنید، اما این برند برای راحتی بیشتر اقدام به تولید مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری کرده استمواردی چون:

  • قرص آیزن و ید و فولیک اسید یوروویتالاین محصول حاوی آهن، ید، اسید فولیک، ویتامین C و ویتامینهای گروه B است و مصرف منظم آن تحت نظر پزشک می‌تواند به روند طبیعی خونسازی، پیشگیری از کم‌خونی و حفظ سلامت جنین در دوران بارداری کمک زیادی کنددر کنار آن مصرف قرص ویتامین د۳ یوروویتال ۱۰۰۰ واحدی نیز توصیه می‌شود.

بارداری

  • کپسول پرینامکس نیومام یوروویتالاگرچه این مکمل حاوی ترکیب منحصربه‌فردی از کلیه ریز‌مغذی‌های لازم با مقادیر مناسب برای مادران پس از زایمان است اما پزشکان ممکن است این محصول را برای خانم‌های بارداری که دچار سوءتغذیه یا کمبود شدید مواد مغذی هستند نیز تجویز کنندچراکه حاوی میزان مناسبی از ویتامین‌های گروه  B، ویتامین C، سلنیوم، کلسیم، ویتامین D، منیزیم، منگنز، آهن، روی، کوآنزیم کیوتن و اسیدهای آمینه متیونین و سیستئین است.

محصولات گلدن لایف

محصولات گلدن لایف (Golden Life) با فرمولاسیون اختصاصی تحت لیسانس کمپانی ویتِکس (vitex) استرالیا و با بالاترین کیفیت در ایران تولید می‌شوندتجربه نشان داده است که مکمل‌های آن با در نظر گرفتن نیازهای اساسی بدن، برطرف‌کننده تمامی کمبودهای تغذیه‌ای افراد در سنین مختلف هستنداز معروف‌ترین مکمل‌های مورد نیاز در بارداری آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص پرگنالایف گلدن لایفازآنجایی‌که این مکمل حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، ویتامین D، روی، ید، منیزیوم، سلنیوم، کوآنزیم کیوتن است، مصرف آن تحت نظر پزشک می‌تواند علاوه‌بر بهبود روند رشد و تکامل جنین به ارتقا سلامتی و افزایش انرژی و توان مادر نیز کمک کند.

بارداری

  • قرص اپتی وومن گلدن لایففرمولاسیون این محصول حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، ویتامین D، بتاکاروتن و اسید فولیک استبه‌همین‌دلیل، در افزایش انرژی بدن و کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن خانم‌های باردار و غیرباردار موثر است.

برند گلدن لایف مانند بسیاری از برندهای معروف جهان، علاوهبر مولتیویتامین دارای انواع مکمل‌ ویتامین و مواد معدنی به‌صورت تکی نیز است.

از کجا می‌توانیم بهترین مکمل‌های مورد نیاز در بارداری را تهیه کنیم؟

اگر طبق آزمایشات انجام‌شده و تشخیص پزشک متخصص، نیاز است که قبل و در دوران بارداری مصرف مولتی‌ویتامین‌ را آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک فروشگاه معتبر و به‌صورت آنلاین آن را تهیه کنیدبدین‌شکل، با آگاهی از تخفیفات ارائه‌شده و بدون تحمل ترافیک خیابان‌ها و شلوغی داروخانه‌ها محصول به درب منزل شما ارسال می‌شود.

دارونت به‌عنوان یک داروخانه اینترنتی با بیش از یک دهه سابقه نشان داده است که بهترین بستر برای خرید غیرحضوری کالاهای مورد نیاز شما محسوب می‌شودچراکه:

  • تمامی کالاها و خدمات آن دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه هستند.
  • پیش از خرید می‌توانید از مشاوره متخصصان داروسازی آن بهره‌مند شوید.
  • تمامی محصولات آن به‌خصوص مکمل‌ها دارای ضمانت اصالت کالا هستند.
  • امکان ارسال سریع محصول به سراسر کشور وجود دارد.

تیم پشتیبانی آنلاین دارونت شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۱ آماده ارائه خدمات مشاوره و دریافت انتقادات و پیشنهادات شما هستنددر صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند خرید آنلاین می‌توانید با تیم پشتیبانی یا داروخانه (با شماره تماس ۰۴۱۳۵۴۴۳۹۷۰) ارتباط برقرار کنید

جالب است بدانید که علاوهبر محصولات یوروویتال و محصولات گلدن لایف، امکان تهیه محصولات برندهای جهانی و معروف ویتابیوتیکس، هلث اید، آپوویتال و کانسپشن نیز از این مرکز وجود داردبهترین مکمل‌های مورد نیاز در بارداری را از دارونت بخواهید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *