رپورتاژ اگهی

ایمپلنت دندان به روش پانچ چگونه انجام میشود؟

ایمپلنت دندانی یکی از روش‌ هایی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته بیماران با همه سنین و با هر جنسیتی استفاده می ‌شود. ایمپلنت دندان به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام برای بیماران مختلف، متفاوت خواهد بود و متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، بسته به شرایط بیمار یکی از این روش ها را به او پیشنهاد می کند. ایمپلنت دندان به روش پانچ یکی از روش‌ های جایگزینی دندان ‌های از دست رفته است که در ادامه مطلب به طور کامل به شما معرفی خواهد شد.

ایمپلنت های دندانی جایگزینی فوق العاده برای دندان های از دست رفته هستند. این ایمپلنت ها به عنوان یک پایه برای دندان ها یا روکش ها و یا به عنوان یک پایه برای مجموعه کاملی از دندان های مصنوعی عمل می کنند. ایمپلنت ها در واقع مستقیماً به استخوان فک بیمار متصل می شوند. جنس بیشتر این ایمپلنت های دندانی، از تیتانیوم است. دلیل این امر آن است که تیتانیوم ماده ای زیست سازگار است و در فرآیندی تحت عنوان استخوان ‌سازی قابلیت ترکیب خوبی با استخوان دندان ها را دارا است.  ممکن است برای همه افراد این اتفاق رخ بدهد که در اثر یک سانحه یا بیماری خاصی، یک یا همه دندان های خود را از دست بدهند. در این صورت زیبایی لبخند و زیبایی کلی چهره این افراد از بین می ‌رود. متخصصین جراحی لثه و کاشت ایمپلنت همه تلاش خود را می کنند تا زیبایی لبخند را به این افراد برگردانند. به این منظور یکی از بهترین روش ها، استفاده از انواع ایمپلنت های دندانی است.

 

معرفی

کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ یک جراحی ساده برای کاشت دندان است که کمترین درد و خونریزی را برای بیمار به همراه دارد. افرادی که لثه هایشان بافت نرمی دارد و در مقابل بافت استخوانی محکمی دارند، می توانند با خیال راحت این روش را برای جایگزینی دندان از دست رفته خود انتخاب کنند. پس از جراحی کاشت ایمپلنت به روش پانچ، استخوان ها به سرعت جوش می خورند و روند بهبودی بیمار سریع تر اتفاق می ‌افتد. این مسئله به این دلیل است که در حین جراحی ایمپلنت دندان به روش پانچ، بافت اطراف دندان کمتر از سایر روش ها دچار آسیب می ‌شود.

ایمپلنت دندان

چگونگی کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ

در ابتدایی ترین مرحله از هر روش درمانی دندانپزشکی، متخصص باید به طور کامل دهان و دندان بیمار را معاینه کرده، سپس با استفاده از تصاویر پرتوی ایکس، تراکم استخوان ها را مشاهده کند و در نتیجه معاینه دقیق تری از دهان و دندان بیمار را در اختیار داشته باشد. با استفاده از این تصاویر، متخصص کاشت ایمپلنت می‌ تواند محل صحیح قرار گرفتن ایمپلنت در داخل لثه را به طور دقیق مشخص نماید و بنابراین نیازی نیست که لثه بیمار به طور کامل شکافته شود.

سپس در صورتی که متخصص تشخیص دهد که ایمپلنت دندان بیمار باید به روش پانچ صورت بگیرد، در ابتدا نحوه کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ را به طور کامل به بیمار توضیح می دهد. پس از این مرحله با معاینه مجدد و کامل دهان و دندان بیمار، دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند را مشخص نموده، پیش از اقدام به درمان ایمپلنت دندان به روش پانچ، ترمیم دندان ها  انجام میگیرد. سپس متخصص ایمپلنت، پایه ایمپلنت را در محل مشخص شده قرار می دهد و بعد از آن یک روکش موقت دندان روی این پایه قرار گرفته می شود. این دندان ها در ابتدا موقت هستند و تا مدت سه ماه در دهان بیمار قرار می گیرند. در این مدت پایه ایمپلنت به طور کامل به استخوان فک جوش می خورد.

پس از گذشت این زمان در مراجعه بعدی، بهترین ایمپلنت کار تهران و سایر شهرها روکش موقت را برداشته، ایمپلنت های دائمی را که به‌طور مخصوص با قالب گیری از دندان های بیمار تهیه شده است روی پایه ایمپلنت قرار می دهد. به این منظور قالب هایی که از دندان های بیمار تهیه می شوند، طراحی شده و پس از مدت دو هفته آماده سازی می شوند و با ایجاد یک حفره در داخل استخوان ایمپلنت در جای مخصوص خود ثابت می‌ شوند.

مزیت های کاشت ایمپلنت به روش پانچ

مزیت های کاشت ایمپلنت به روش پانچ

ایمپلنت ها نسبت به دندان ‌های مصنوعی مزیت های بی شماری دارند که می ‌توان به دوام بالا و ظاهر طبیعی تر آن ها اشاره کرد. ایمپلنت دندان به روش پانچ نسبت به ایمپلنت های معمولی مزیت های زیادی دارد که می توان به کاهش عوارض جراحی مانند خونریزی، کبودی، درد و تورم اشاره کرد. همچنین با توجه به تعیین محل دقیق برش نیاز نیست لثه بیمار شکاف بزرگی بردارد و در نتیجه برای ترمیم، تعداد زیادی بخیه لازم نیست. اگر ایمپلنت دندان زیر نظر یک متخصص انجام نگیرد علائم پس زدن ایمپلنت ظاهر شده و فرایند درمان میتواند با شکست روبه رو شود.

در این روش آسیبی به استخوان فک و لثه بیمار وارد نمی شود و روکش های موقت نیز به مدت زمان کوتاهی در داخل دهان بیمار قرار می گیرند. همه این موارد موجب می ‌شود دوران نقاهت و زمان بهبودی بعد از جراحی در روش ایمپلنت پانچ نسبت به سایر روش ها کوتاه تر باشد و بنابراین به یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان بیماران تبدیل شود.

ماندگاری و دوام بالای ایمپلنت ها و شباهت زیاد آن ها به ظاهر طبیعی دندان ها از دیگر مزیت ‌های ایمپلنت ها است. همچنین توجه داشته باشید افزایش زیبایی ظاهری افراد موجب افزایش اعتماد به نفس آن ها نیز می‌ شود و و خوردن و جویدن و صحبت کردن بیماران پس از کاشت ایمپلنت نسبت به قبل از آن به طور قابل توجهی بهبود می ‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت دندان به روش پانچ : اینجا را کلیک کنید.  اگر به دنبال یک متخصص متبحر و با تجربه برای کاشت ایمپلنت هستید می توانید به دکتر عباس گشاده رو مراجعه کنید. دکتر عباس گشاده رو متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت فارغ التحصیل از دانشگاه سراسری است و با گذراندن دوره تخصصی جراحی لثه و ایمپلنت و داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه در جراحی های لثه و ایمپلنت می تواند یکی از بهترین انتخاب ها در این حوزه برای انواع جراحی های لثه و ایمپلنت در شهر تهران باشد  که با پرداخت اقساطی، امکان بهره مندی از خدمات درمانی را برای اقشار مختلف جامعه فراهم نموده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *