رپورتاژ اگهی

بهترین کتاب های کمک درسی زیست شناسی

بهترین کتاب های کمک درسی زیست شناسی

داوطلبان کنکور و دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم اغلب به دنبال بهترین کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی هستند. از آنجایی که شرط معدل در قبولی کنکور بسیار تاثیرگذار است، خرید کتاب درسی تا حد بسیار زیادی به کمک دانش آموزان می‌آید. از جمله فواید خرید کتاب درسی و کمک درسی، توضیح مفاهیم کاربردی همراه با نمونه سوالات جامع و نکات کلیدی است. در نتیجه دانش آموزان با مطالعه درست و اصولی درک بهتری از مفاهیم کتاب خواهند داشت. از سوی دیگر اغلب مشاوران تحصیلی، استادان دانشگاهی و مدرسین توصیه بسیار زیادی بر مطالعه جامع و منظم کتاب‌های کمک درسی برای پیشبرد هرچه سریع‌تر  دانش آموزان دارند. بالا بردن سطح علمی، بهره مندی از اطلاعات تکمیلی، مهارت در تست زنی، درک مطلب بالا تماماً از جمله ویژگی‌های کتاب‌های کمک درسی محسوب می‌شود. در این میان از آنجایی که زیست شناسی یکی از دروس مهم و اساسی دانش آموزان ریاضی و تجربی است، ما در این مطالب به معرفی کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی

همانطور که به خوبی می‌دانید، درس زیست شناسی یکی از دروس مهم دانش آموزان رشته علوم تجربی است. در آزمون کنکور، ۵۰ سوال تستی به این درس مهم اختصاص دارد. این پنجاه سوال چهار گزینه‌ای از سه کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. به همین جهت دانش آموزان بایستی به تمامی مفاهیم و مطالب زیست هر سه پایه تسلط کافی داشته باشند. پیشنهاد می‌شود از همان پایه دهم زیست خودتان را تقویت کنید، چرا که در پایه دوازدهم مفاهیم زیست شناسی کمی دشوارتر می‌شود. با تقویت سطح علمی و بالا بردن میزان مطالعه کتاب‌های کمک درسی در‌واقع پایه زیست خود را قوی خواهید کرد. به همین منظور استفاده از کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی، تا حد بسیار زیادی در بالا بردن شانس قبولی شما در کنکور بسیار حائز اهمیت است.

از چه منابع کمک آموزشی برای زیست شناسی استفاده کنیم؟

منابع بسیار زیادی جهت کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی در بازار موجود است. هر یک از کتاب‌های کمک درسی ویژگی‌های مختص به خود را شامل می‌شوند. منتهای مراتب دانش آموز بایستی هدف خود را از مطالعه کتاب کمک درسی زیست شناسی مشخص کند. ویژگی مشترک تمامی کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی استفاده از درسنامه‌های توضیحی، نکات کنکوری، جمع‌بندی‌های مفهومی، سوالات تستی چهار گزینه‌ای، نمونه سوالات کنکوری مرتبط با سال‌های پیش، نمونه سوالات کنکوری، پاسخنامه تشریحی و مواردی از این قبیل است. اگر چنانچه تمایل به خرید بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی را دارید، ما در اینجا به طور خلاصه به معرفی این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم.

کتاب کمک درسی زیست شناسی میکرو طلایی گاج

یکی از پروفروش‌ترین کتاب‌های کمک درسی برای دانش آموزان رشته تجربی، کتاب تست میکرو طلایی گاج است. همانطور که می‌دانید انتشارات گاج یکی از معروف ترین انتشاراتی است که تا به هم‌اکنون در عرصه کتاب‌های درسی و کمک درسی بسیار فعال عمل کرده است. کتاب زیست میکرو طلایی گاج یک مجموعه سه جلدی است. این سه جلد شامل درسنامه‌های تکمیلی، بانک سوالات تستی و جمع‌بندی می‌شود. آموزش نکات تستی، درسنامه های موضوعی و مرتبط با هر یک از فصل‌های درسی از جمله ویژگی‌های شاخص این مجموعه است. مفاهیم درسی در این مجموعه با ذکر مثال‌ها و تصاویر بیان شده است که در درک دانش آموز تاثیر ویژه‌ای دارد. سوالات چالشی، نمونه سوالات چهار گزینه‌ای و همچنین نمونه سوالات تستی تالیفی، مهارت تست زنی را در دانش آموز تقویت می‌کند.  ین مجوعه شامل ۳۰۰۰ سوال تستی همراه با پاسخنامه تشریحی است. دانش آموز با تست زنی سوالات هر فصل می‌تواند به طور خودجوش نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و اشتباهات تستی خود را برطرف نماید. مجموعه کتاب زیست شناسی میکرو گاج یک مجموعه جامع و کامل از هر آنچه که نیاز دانش آموز نسبت به مطالب زیست شناسی است، می‌شود.

کتاب کمک درسی زیست شناسی نشر الگو

کتاب کمک درسی زیست شناسی نشر الگو از دیگر کتاب‌های موفقی است که نظر بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب کرده است. این کتاب شامل درسنامه‌های تکمیلی و تمامی نکات اصلی مرتبط با پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می‌شود. دانش آموزانی که در زیست شناسی ضعیف هستند  و حتی درصد تست زنی آن‌ها به پنجاه هم نمی‌رسد، حتماً از مطالب آموزنده این کتاب استفاده کنند. این کتاب بیشتر آن دسته از دانش آموزانی است که با مفاهیم سخت و پیچیده کتاب اصلی کنار نمی‌آیند. مفاهیم در این کتاب با بیانی بسیار ساده و روان توضیح داده شده است. همچنین نمونه سوالات طبقه بندی شده کتاب با توجه به سطح‌های مختلف دانش آموزان از مبتدی، متوسط و پیشرفته در کتاب آورده شده است. از جمله ویژگی‌های ممتاز کتاب زیست شناسی نشر الگو می‌توان به پوشش سوالات و نکات نظام قدیم و جدید همراه با طراحی سوالات کنکوری چند سال اخیر اشاره کرد. نکات و پرسش‌های چهار گزینه‌ای ترکیبی و همچنین درسنامه‌های خلاصه شده از دیگر شاخصه‌های این کتاب به شما می‌آیند.

بهترین کتاب زیست شناسی

کتاب کمک درسی زیست شناسی خیلی سبز

از دیگر پرفروش ترین و پرطرفدارترین کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی، کتاب تست زیست خیلی سبز است. مطالب مفهومی، توضیحات تکمیلی، نکات کنکوری و پاسخنامه جامع تشریحی از جمله شاخصه‌های اصلی این کتاب محسوب می شود. گفتنی است که سوالات تستی این کتاب در  چاپ های جدید کمی ارتقاء یافته‌تر هستند. در نتیجه اگر خواستید از انتشارات خیلی سبز استفاده کنید، حتماً کتاب کمک درسی زیست خیلی سبز با چاپ جدید را تهیه کنید. این مجموعه دو جلدی شامل تمامی خلاصه‌های اصلی کتاب، سوالات چهار گزینه ای مرتبط با پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. در نتیجه در هر مقطع و سطحی که باشید به راحتی می‌توانید از نکات کنکوری این مجموعه دو جلدی نهایت استفاده را ببرید. گفتنی است که تمامی مطالب درسی در این مجموعه به صورت فصلی آورده شده است. دانش آموزان پس از مطالعه هر فصل می‌توانند مستقیم سراغ تست زنی بروند و مهارت خودشان را در تست زنی بسنجند. همچنین پاسخنامه تشریحی و جامع کتاب سرشار از نکات کلیدی و مفاهیم کاربردی است که حتی با مطالعه آن نیز هم می‌توانید به سطح ارتقاء علمی خود بیفزایید. نمونه تست‌های ترکیبی، تست‌های تالیفی زیست شناسی و نمونه سوالات آزمون‌های اخیر از دیگر ویژگی‌های کتاب زیست خیلی سبز است. یک مجموعه جامع و کامل که حتی به تحلیل و بررسی نکات کنکوری هم پرداخته است.

کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی فاگو

زیست دوازدهم فاگو از جمله معتبرترین کتاب‌های کمک درسی زیست شناسی است. شاید بتوان گفت که کتاب زیست نظام جدید یکی از بهترین منابع کمکی شناخته شده برای دانش آموزان رشته تجربی است. اگرچه شاید حجم این کتاب در نگاه اول بسیار قابل توجه باشد، اما مفاهیم تکمیلی کتاب به گونه‌ای است که سطح علمی دانش آموز را بسیار بالا برده و شانس موفقیتش را در کنکور چند برابر می‌کند. کتاب فاگو زیست دوازدهم یک مجموعه دو جلدی با درسنامه‌های کاربردی و همچنین تست‌های متنوع آموزشی است. این مجموعه دارای تست‌های طبقه بندی شده، تست‌های ترکیبی و تست‌های تالیفی است. مجموعه‌ای که حاصل کوشش‌های مستمر مولفان و کارشناسان است.

جمع‌بندی

با توجه به تنوع کتاب کمک درسی زیست شناسی در بازار، دانش آموزان می‌توانند با آگاهی‌های کافی کتاب مورد نظر خودشان را خریداری کنند. پیشنهاد می‌شود که دانش آموزان برای خرید کتاب کمک درسی، حتماً از کامل‌ترین مجموعه های کمک آموزشی استفاده نمایند. سایت کتاب آموز به عنوان معتبرترین سایت‌های عرضه کننده انواع کتاب کمک درسی این امکان را در اختیار دانش آموزان قرار داده تا در کوتاهترین زمان ممکن انواع کتاب کمک درسی را خریداری و در اسرع وقت در محل دریافت نمایند. ارسال رایگان از جمله خدمات سایت کتاب آموز است. پس تا دیر نشده، دانش آموزان فرصت را از دست نداده و  همین حالا ثبت سفارش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *