وبلاگتکنولوژی

تفاوت گوشی رد می با می شیائومی

ردمی‌ برندی است که توسط شیائومی ساخته شده است و در جولای ۲۰۱۳ برای اولین بار معرفی شد. سیستم عامل گوشی های رد می شیائومی، MIUI است که شامل ردمی ۱، ردمی ۱S، ردمی نوت ۲، ردمی نوت و ردمی نوت ۳ است که در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ معرفی شد.

گوشی های رد می در تایوان، چین، سنگاپور و هند بازیابی شدند.

گوشی شیائومی می ۴ و می ۳ در کشور چین و در ماه مارس، می، جولای در مالزی، سنگاپور، هند و تایلند معرفی شد.

در طی ۵ سال گذشته برند شیائومی پیشرفت زیادی داشته و گوشی های هوشمند جدیدی را نیز خلق کرده که برای افرادی که به دنبال گوشی های خاص و برجسته هستند مناسب می باشد.

در بازار هند بیشتر گوشی های شیائومی  وجود دارد و برند چین به موفقیت های زیادی دست یافته است.

شیائومی در ایران نمایندگی ندارد، اکنون شرکت تسک میران و رایانه همراه، خود را نماینده ی رسمی شیائومی معرفی کرده اند اما این دو شرکت تنها وارد کننده ی گوشی هستند و گارانتی برای شیائومی ارائه می دهند.

پس در صورت خرابی گوشی نیز افراد به دنبال گارانتی شرکتی باید بروند که سابقه ی خوبی در این زمینه ندارند و شناخته شده نیز نیستند.

البته گارانتی شرکتی شاید برخی از مشکلات شما رفع نماید، اما به صورت تضمین شده خدمات ارائه نمی دهند و ممکن است بعد از مدتی دیگر پاسخگوی مشکلات شما نباشند.

مرد که با گوشی روی تخت کار می کنه

چرا مردم به دنبال گوشی های شیائومی هستند؟

  • قیمت پایین :

مهم ترین دلیل محبوبیت گوشی های شیائومی قیمت پایین آن است. مثلا امکاناتی که در گوشی های ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری برند سامسونگ یا اپل است در گوشی های ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری شیائومی نیز می توان یافت به همین علت بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای این که پول زیادی خرج کنند از گوشی های قیمت پایین همچون شیائومی استفاده کنند.

دلیل پایین بودن قیمت گوشی های شیائومی این است که برای تبلیغات تلوزیونی هزینه ای نمی پردازد و تبلیغات این برند بیشتر از طریق اینترنت می باشد.

  • باطری :

به گفته ی بسیاری از افراد ذخیره ی انرژی در گوشی های شیائومی بسیار بالاست و گوشی های شیائومی چندین ساعت انرژی را ذخیره کرده و خالی نمی شوند و هم چنین سریع شارژ می شوند و افراد منتظر شارژ شدن گوشی نمی مانند.

تفاوت گوشی سری رد می با می شیائومی چیست؟

گوشی های سری رد می با می تفاوت هایی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • طراحی :

گوشی های می طراحی های جدیدی دارند ولی طراحی گوشی های رد می هم خوب است، به دلیل کم کردن هزینه ها از کیفیت خوب استفاده کرده است.

در طراحی گوشی های سری می از بهترین مواد استفاده شده است. اما در طراحی گوشی های رد می از پلاستیک هم استفاده شده و در قسمت دکمه ها و قسمت بالا یا پایین گوشی می توانید طراحی پلاستیک را ببینید که حس خوبی نسبت به آن نخواهید داشت.

مردی که پست میز با گوشی صحبت می کنه

در ساخت گوشی های می هزینه های زیادی صرف می شود به همین دلیل برای بدنه ی این‌ گوشی ها مواد با کیفیت تری استفاده می شود.

اما در ساخت گوشی های رد می کاملا برعکس است و سازنده ی گوشی به ناچار مجبور است برای کم کردن هزینه ی گوشی از پلاستیک در بدنه ی گوشی استفاده کند.

  • کیفیت دوربین :

کیفیت دوربین گوشی های سری می بهتر و ویژگی های بیشتری دارد. ویژگی هایی همچون حالت دستی، فلش دوتایی، تثبیت کننده ی تصویر نوری دارند که برای کسانی که به عکاسی علاقه مند هستند مناسب تر است.

اما گوشی های سری ردمی کیفیت دوربین خوبی ندارد و فقط برای عکاسی در سطح متوسط می توانید استفاده کنید.

گوشی های سری رد می قیمت پایین تری دارد و طبیعی است که کیفیت خوبی نداشته باشد.

کیفیت دوربین های سری می بهتر است و با داشتن فوکوس بهتر عکس های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهند.

وضوح تصویر در این گوشی ها بالاست. نرم افزار گوشی های سری می در بخش دوربین بسیار بهتر است اما گوشی های رد می در این بخش حرفی برای گفتن ندارند. به طور کلی کیفیت دوربین گوشی های سری می بهتر است.

دوربین گوشی های سری رد می نیز خوب است اما فقط برای عکاسی های ساده مناسب است و مانند سری می ویژگی های خاص ندارد.

  • پردازنده :

در گوشی های سری می از جدیدترین و آخرین نسل پردازنده ها استفاده شده است.

در گوشی های سری رد می افراد حرفه ای نمی توانند با آن کار کنند و این گوشی نمی تواند برنامه های سنگین را اجرا کند و تنظیمات بالا برای نصب بازی هم در این گوشی ها پشتیبانی نمی شود.

قیمت :

یکی دیگر از تفاوت های این دو گوشی در قیمت آن ها است. گوشی های سری می نسبت به ردمی گران تر هستند و گوشی های رد می به دلیل این که سخت افزار با سطح پایین در آن ها استفاده شده، کم هزینه تر هستند.

گوشی های رد می ویژگی های خوبی دارند و قیمت کم تری دارند به همین دلیل افراد بیشتر به سمت این گوشی ها می روند.

دوام :

گوشی های سری می به دلیل این‌ که پشت گوشی هم شیشه ای است زودتر می شکنند پس باید بیشتر مراقبت شود.

اما گوشی های سری رد می به دلیل این که پشت آن ها فلزی است دوام بیشتری دارند.

مردی که ایستاده با گوشی صحبت می کنه

در پایان …

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب افراد در خرید کالاهای مورد نیاز خودشان سعی می کنند محصولاتی بخرند که قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر داشته باشد.

البته باید گفت که همه ی محصولات خوب یا بد نیستند هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند.

اگر شما جزو افرادی هستید که تا ۲ سال از گوشی های همراه استفاده می کنید برند شیائومی برای شما مناسب می باشد زیرا گوشی های شیائومی عمر کوتاهی دارند.

اما اگر برای مدت زمان بیشتری می خواهید از یک گوشی استفاده کنید از برندهای دیگری خرید کنید.

برخی از امکانات گوشی های شیائومی شاید برای یک بار هم به درد شما نخورد و نبود این امکانات نیز موجب اتفاق خاصی نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *