وبلاگ

خواص آب زرشک باورنکردنی است

خواص آب زرشک به عنوان یک نوشیدنی خنک و خوشمزه، قابل توجه تمام متخصصان تغذیه است. مطالعات نشان داده که مصرف یک لیوان آب زرشک سبب تصفیه خون و پاکسازی سیستم گوارشی می‌شود. به همین جهت نمی‌توان به راحتی خواص زرشک را نادیده گرفت. از سوی دیگر طرفدارانی که علاقمند نوشیدنی‌های گرم هستند، می‌توانند دمنوش زرشک را امتحان کنند. اما طرز تهیه دمنوش زرشک ، فوت و فن‌های مختص به خود را دارد. در این مطلب قصد داریم تا توضیح بیشتری درباره خاصیت آب زرشک، خواص آب زرشک کوهی و همچنین خواص آب زرشک برای لاغری را به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر جزء طرفداران پروپا قرص نوشیدنی خنک و مغذی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارزش غذایی زرشک و خواص آب زرشک

آب میوه‌های طبیعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند. آب زرشک نیز از این قاعده جدا نیست. خواص آب زرشک طبیعی بی‌شمار است. زرشک به تنهایی دارای املاح معدنی، انواع ویتامین‌ها و خواص بی‌نظیری است. آب زرشک نیز به عنوان یک داروی شفا بخش و تسکین دهنده شناخته شده است. به همین جهت اغلب متخصصان تغذیه از فواید آب زرشک غافل نمی‌شوند. از جمله فواید آب زرشک کوهی می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. به مراتب با بالا رفتن قوای سیستم ایمنی، امراض بسیاری از شما دور خواهد شد. اما خواص آب زرشک به همین جا ختم نمی‌شود. از جمله سایر فواید آب زرشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تاثیر آب زرشک بر تنظیم و کنترل قند خون

از جمله مهمترین خواص آب زرشک می‌توان به تنظیم و کنترل قند خون اشاره کرد. افرادی که مبتلا به قند خون بالا هستند، می‌توانند با مصرف آب زرشک تا حد بسیار زیادی آن را کنترل و تنظیم کنند. حتی می‌توانید آب زرشک را با گیاه خارمریم میل کنید تا دقیقاً مانند انسولین عمل کند.

تاثیر آب زرشک برای پیشگیری از دیابت

تأثیر خواص آب زرشک به عنوان یک داروی درمانی را نبایستی نادیده گرفت. این نوشیدنی گوارا و تسکین دهنده، از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند. اگر مستعد بیماری دیابت هستید، حتماً مصرف و فواید آب زرشک را در وعده‌های غذایی‌تان در نظر داشته باشید.

تاثیر آب زرشک برای کنترل فشار خون

نوشیدن آب زرشک به شدت بر روی پایین آمدن فشار خون مؤثر است. البته دقت کنید که حتماً نوشیدنی را بدون نمک میل کنید. به دلیل آنکه مصرف نمک باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود.

تاثیر آب زرشک برای پاکسازی کبد و کلیه

از دیگر فواید آب زرشک کوهی می‌توان از پاکسازی کبد نام برد. در‌واقع آب زرشک، یک پاک کننده بی‌نظیر برای از بین بردن آنزیم‌های کبد است. بسیاری از افراد دچار چربی کبد هستند. استفاده از داروهای شیمیایی اگرچه مناسب است، اما کافی نیست. در نتیجه حتماً باید در نحوه برنامه‌های غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید. علاوه بر آن آب زرشک خواص درمانی برای بهبود عمل‌کرد کلیه‌ها دارد. از بین بردن عفونت‌های کلیوی و حتی بهبود سنگ کلیه از دیگر خاصیت آب زرشک محسوب می‌شود.

تاثیر آب زرشک برای لاغری و تناسب اندام

لاغری و ایجاد تناسب اندام نیز یکی از اصلی‌ترین خواص آب زرشک است. آن دسته از افرادی که تمایل به لاغر شدن و کاهش وزن دارند، حتماً نوشیدن آب زرشک را در وعده‌های صبحگاهی یا عصرانه خود بگنجانند. خواص آب زرشک برای لاغری بی‌نظیر عمل می‌کند.

تاثیر آب زرشک برای بهبود ناراحتی‌های قلب و عروق

آب زرشک دارای یک ترکیب خاص به نام بربامین است. این ترکیب باعث بهبود گردش جریان خون و پمپاژ قلب می‌شود. علاوه بر آن این ترکیب منحصر سبب کنترل غلظت یون‌های کلسیم شده که از قلب محافظت می‌کند. ناگفته نماند که تنظیم این نوع یون‌ها از سکته قلبی هم جلوگیری می‌کند.

تاثیر آب زرشک بر بهبود سیستم عصبی و ذهنی

آب زرشک خواص درمانی و دارویی برای تسکین بیماری‌های عصبی را هم داراست. آن دسته از افرادی که دچار بیماری‌های مغز و اعصاب یا روانشناختی هستند، می‌توانند با مصرف آب زرشک سیستم عصبی خود را بهبود بخشند. جلوگیری از آلزایمر و بهبود سیستم ذهنی از جمله برجسته‌ترین خاصیت آب زرشک شناخته شده است.

تاثیر آب زرشک برای درمان اسهال

از دیگر فواید آب زرشک می‌توان به بهبود اسهال اشاره کرد. با مصرف آب زرشک در وعده‌های غذایی، عمل‌کرد سیستم دستگاه گوارش و روده‌ها تا حد بسیاری التیام پیدا می‌کند.

تاثیر آب زرشک برای بیماری‌ روماتیسم

دردهای روماتیسم، آرتروز و همچنین درد مفاصل از جمله دغدغه‌های بسیاری از افراد است. آب زرشک خاصیت ضد روماتیسمی داشته و تا حد بسیار زیادی دردها را التیام می‌دهد. کسانی که از درد کمر یا سیاتیک در رنج هستند، می‌توانند برای تسکین درد، مصرف آب زرشک را در وعده‌های غذایی‌شان قرار دهند و از فواید آن بهره‌مند شوند.

مضرات آب زرشک

مصرف هر نوع ماده غذایی در صورت زیاده‌روی، ضررهایی را با خود به همراه دارد. از جمله مضرات آب زرشک می‌توان به مسمومیت، کاهش فشار خون، ضعف و کاهش ضربان قلب اشاره کرد. توجه کنید که مضرات آب زرشک تنها در صورت مصرف بیش از حد آن ایجاد می‌شود. در غیر اینصورت، مصرف آن در حالت عادی بلامانع است. از دیگر مضرات آب زرشک می‌توان از کاهش هوشیاری، گیجی، حالت تهوع و همچنین یبوست نام برد. بنابراین در کنار خواص آب زرشک ، بایستی مضرات آن هم در صورت مصرف بیش از حد در نظر گرفت. ناگفته نماند افرادی که دچار سرفه‌های خشک و یا خلط گلو هستند، از مصرف آب زرشک خودداری کنند. چرا که باعث تشدید گلو درد می‌شود.

خواص آب زرشک غوغا می‌کند!

همیشه نوشیدنی‌های خنک و گوارا مانند آب زرشک هواداران بسیاری دارد. به‌خصوص در فصل‌های گرم سال می‌توانید نوشیدنی آب زرشک را به عنوان دسر بعد از غذا سرو کنید. در مجموع با توجه به خواص آب زرشک، علاقمندان نوشیدنی‌های گرم می‌توانند از دمنوش و یا چای زرشک هم استفاده کنند. چای دم کرده زرشک باعث سم زدایی و برطرف کننده حالت تهوع می‌شود. طرز تهیه دمنوش زرشک بسیار ساده بوده و می‌توانید برای پذیرایی‌های عصرانه از آن به وفور استفاده کنید. توصیه می‌شود از تجویز خودسرانه دارو درمانی بپرهیزید. اگر دچار بیماری‌های جدی هستید و تحت درمان هستید، به هیچ وجه داروهای خود را ترک نکنید. مواد غذایی تنها به عنوان یک مکمل‌‌های ارزشمند مصرف شده و به بهبود بیماری‌ها کمک می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *