دانستنی های جنسیوبلاگ

بهترین درمان زود انزالی: از این ۴ نوع تغذیه پرهیز کنید

انزال زودرس چیست؟ برای درمان آن چه بخوریم؟

به‌طورکلی انزال به این معناست که در سنین بین ۱۱ تا ۱۶ سالگی، یک مایع سفید چسبنده به نام منی از پسرها خارج می‌شود که انزال نام دارد. با اینکه شاید در اولین انزال اسپرم وجود نداشته باشد ولی تضمینی نیست و باید اگر قصد بارداری ندارید احتیاط کنید. اگر در رابطه جنسی زودتر از زمانی که انتظار دارید به ارگاسم می‌رسید شما دچار انزال زودرس شده‌اید. درواقع انزال زودرس یا زود ارضایی حتی قبل از دخول واژینال و یا کمی بعد از دخول واژینال رخ می‌دهد. بسیاری از افراد از این موضوع ناراحت هستند و یا حتی این اختلال باعث شرم و خجالت این افراد شده است. در این مطلب از کمکدون به درمان زود انزالی پرداخته و راهکارهای مفیدی برای شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید تا جای ممکن خروج مایع منی را به تأخیر بیندازید و از شریک جنسی خود لذت کافی را ببرید.

در امریکا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردان این مشکل را دارند، ولی در ایران این آمار بسیار بیشتر است. خبر امیدبخش این است که در اکثر مواقع این‌گونه افراد درمان می‌شوند. تنها کافی است نکاتی که بیان می‌شود را رعایت کنید.

علت انزال زودرس

علاوه بر مشکلات عاطفی، احساس گناه، ترس، استرس و اضطراب گاهی برخی از بیماری‌ها باعث انزال زودرس می‌شوند مانند:

  • اختلال نعوظ
  • عفونت پروستات یا مجاری ادراری
  • حساسیت بیش‌ازحد پوست ناحیه تناسلی
  • سندرم درد مزمن لگن
  • اختلال در عملکرد تیروئید
  • مصرف مواد مخدر و الکل

تفاوت انزال زودرس و اختلال نعوظ

در اختلال نعوظ یا ED شما نمی‌توانید نعوظ خود را حفظ کنید که نوعی ناتوانی جنسی محسوب می‌شود، ولی در زود انزالی زودتر از زمانی که مایل هستید و بسیار سریع انزال دارید و نمی‌توانید شریک جنسی خود را ارضا کنید. درواقع اختلال نعوظ ممکن است باعث انزال زودرس شود زیرا ازآنجایی‌که مرد نمی‌تواند نعوظ خود را حفظ کند، بنابراین سعی می‌کند قبل از اینکه نعوظ خود را از دست بدهد انزال کند. بنابراین اگر اختلال نعوظ دارید، پزشک درمان آن را در اولویت قرار می‌دهد.

زمان نرمال برای انزال

هیچ زمان مشخصی در انزال یا خروج منی وجود ندارد، ولی آنچه مشخص است در زود انزالی فرد زودتر ازآنچه تصور دارد انزال می‌کند. به این معنا که قبل و یا کمی بعد از مقاربت و یا دخول انزال می‌کند و این اختلال عملکرد جنسی باعث نارضایتی از رابطه و ناراحتی هر دو طرف می‌شود.

آزمایش برای تشخیص انزال زودرس

برای تشخیص زودانزالی هیچ آزمایشی نیاز نیست و تنها با پرسش و پاسخ‌های صادقانه، پزشک درمان را شروع می‌کند. ولی اگر پزشک شما مشکوک به بیماری خاصی شود حتماً آزمایش‌های موردنیاز را تجویز می‌کند.

سؤالاتی که باید از پزشک بپرسید:

  • چگونه می‌توانم زود انزال نکنم؟
  • دارویی برای درمان زود انزالی وجود دارد؟
  • از انزال زودرسِ خود، احساس شرم و خجالت دارم، راهکار آن چیست؟
  • استفاده از کاندوم چه مزیتی برای من دارد؟
  • آیا مشکل یا بیماری درگذشته باعث شده که من به زود انزالی مبتلا شوم؟
  • آیا من و همسرم نیاز به مشاوره داریم؟

پزشک ممکن است از شما این سؤالات را بپرسد:

  • از کِی دچار زود انزالی شدید و چند وقت یک‌بار است؟
  • آیا در هر بار رابطه جنسی، زود انزالی دارید؟
  • اگر با چندین نفر رابطه دارید، با تمام آن‌ها این مشکل را دارید؟
  • در هنگام خود ارضایی هم انزال سریع دارید؟
  • آیا داروی بدون نسخه، مکمل و یا داروی گیاهی مصرف می‌کنید؟
  • آیا مصرف کننده الکل و یا مواد مخدر هستید یا خیر؟

بسیار مهم است که به تمام سؤالات پزشک صادقانه و کامل پاسخ دهید. زیرا پاسخ‌های اشتباه شما ممکن است روند درمانی را دچار مشکل کند.

۶ نوع درمان زود انزالی

بسیاری از افراد ممکن است مبتلا به انزال زودرس باشند، نکته مهم اینجاست که افرادی که این اختلال را دارند، عموماً همسر آن‌ها از رابطه جنسی رضایت کافی را ندارد و با هم مشکل دارند.

در ادامه به چندین درمان رایج زود انزالی می‌پردازیم که بسیاری از افراد توسط این درمان‌ها بهبود یافته‌اند.

۱. گاهی پزشک ممکن است دستورالعمل‌های بسیار ساده‌ای را برای درمان زودانزالی تجویز کند. ممکن است بگوید یکی دو ساعت قبل از رابطه جنسی خود ارضایی کنید تا در طول رابطه انزال شما به تأخیر بیفتد. البته این نوع درمان را زمانی پزشک تجویز می‌کند که خود ارضایی با باورها و اعتقادات شما منافاتی نداشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم عوارض و فواید خودارضایی را در این مقاله بخوانید:

عوارض خودارضایی

ممکن است پزشک به شما فن‌هایی در حین رابطه جنسی آموزش دهد. مثلاً در حین رابطه درست قبل از انزال، شریک جنسی شما انتهای آلت تناسلی را فشار دهد و چند ثانیه صبر کند تا میل به انزال درون شما از بین برود. این عمل را چندین بار تکرار کنید، به‌مرو رزمان نیازی به فشار دادن نیست و شما می‌توانید بر طولانی‌تر شدن انزال کنترل داشته باشد. ولی اگر در هنگام فشار دادن درد زیادی دارید پس نباید این حرکت را انجام دهید بلکه به‌طورکلی ۳۰ ثانیه قبل از انزال، از رابطه جنسی و حرکات تحریک‌کننده دست بکشید؛ زمانیکه میل و احساس شما برطرف شد دوباره شروع کنید. این حرکت‌ها را ۳ یا ۴ بار قبل از رسیدن به ارگاسم انجام دهید‌‌. روش دیگر که برای کنترل خود می‌توانید انجام دهید این است که به‌محض اینکه حس کردید نزدیک به ارگاسم هستید، حواس خود را پرت کنید و به یک موضوع کاملاً متفاوت از رابطه جنسی فکر کنید.

۲. ممکن است شما ضعف عضلات لگن داشته باشید که به کمک پزشک و نکاتی که ارائه می‌دهد شما باید این عضلات را تقویت کنید. حرکاتی که پزشک پیشنهاد می‌دهد را می‌توانید حداقل ۳ ماه ادامه دهید. بعدازآن سعی کنید حرکات کگل را انجام دهید.

۳. پیش نوازی داشته باشید: حتماً قبل از رابطه جنسی پیش نوازی را فراموش نکنید تا فشارخون هر دو طرف به‌آرامی بالا برود، در این صورت می‌توانید ارگاسم هم‌زمانی تقریباً داشته باشید. زیرا خانم‌ها عموماً دیرتر حدود ۲۰ ‌تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا تحریک شوند که این مدت در آقایان بسیار کمتر است، البته استثنا هم وجود دارد ولی به طور کی مردها زودتر تحریک می‌شوند. بنابراین حتماً قبل از رابطه جنسی عشق‌بازی داشته باشید تا بتوانید تا حدی انزال را به تأخیر بیندازید و شریک جنسی شما از رابطه رضایت کافی داشته باشد.

۴. استفاده از کاندوم و بی‌حس‌کننده‌های موضعی: برخی از کاندوم‌ها که عموماً کاندوم‌های تأخیری شناخته می‌شوند، حساسیت آلت تناسلی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود انزال به تأخیر بیفتد.

۵. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی این کرم‌ها یا اسپره‌های بی‌حس‌کننده را که حاوی لیدوکائین و یا پریلوکائین هستند را روی آلت تناسلی استفاده کنید. در این صورت حس شما کاهش‌یافته و انزال به تأخیر می‌افتد.

۶. مشکلات عاطفی مانند افسردگی یا استرس و اضطراب می‌تواند باعث انزال زودرس شود. بنابراین در این موارد حتماً با یک روانشناس یا روان‌پزشک مشورت کنید. همچنین اگر مشکل مربوط به زوجین می‌شود زوج‌درمانی هم می‌توانید داشته باشید.

درمان دارویی زودانزالی

گاهی پزشک ممکن است داروهایی که برای درمان افسردگی و یا اختلال نعوظ استفاده می‌شود را برای پیشگیری از انزال زودرس تجویز کند.

  • داروهای ضدافسردگی مانند سیتالوپرام، اسیتالوپرام، فلوکستین، پاروکستین، سرترالین و کلومیپرامین
  • داروهای اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل و آوانافیل

زمانیکه دارو مصرف می‌کنید به‌خصوص اگر قصد بارداری دارید پزشک برای شما آزمایش اسپرم تجویز می‌کند. درواقع این آزمایش‌ها را یک ماه قبل و یک و سه ماه بعد از مصرف دارو باید انجام دهید. زیرا ممکن است دارو بر کیفیت اسپرم اثر بگذارد.

برای درمان زودانزالی چه بخوریم؟ (۱۱ مورد)

در ادامه برای شما کاملاً توضیح خواهیم داد که تغذیه شما چگونه باشد تا بتوانید زودانزالی را درمان کنید. حدالامکان در رژیم غذایی خود این موارد را بگنجانید:

  1. هویج
  2. پیازچه
  3. بامیه
  4. هندوانه
  5. موز
  6. گردو
  7. آووکادو
  8. شکلات تلخ
  9. سیر
  10. مارچوبه
  11. زنجبیل و عسل

 

  1. هویج به دلیل بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدانی که دارد در حین رابطه جنسی جریان خون را به اندام تناسلی افزایش داده و از زودانزالی پیشگیری می‌کند. البته می‌توانید با تخم‌مرغ و عسل مصرف کنید تا نتیجه بهتری بدهد.
  2. پیازچه به تقویت میل جنسی کمک فراوانی می‌کند. می‌توانید آن را با آب مخلوط کنید و قبل از غذا میل کنید‌. پیاز سفید نیز در این زمینه مفید است. اگر مشکل رفلاکس و یا زخم معده دارید پیازچه نخورید.
  3. بامیه را در رژیم غذایی خود قرار دهید، حتی می‌توانید پودر آن را به‌طور مرتب مصرف کنید تا نتیجه مؤثر آن را در درمان زودانزالی ببینید.
  4. علی‌رغم اینکه ۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، ولی همان ۸ درصد باقی‌مانده حاوی مواد مغذی فراوانی بوده که در درمان زودانزالی موثر است. همچنین هندوانه برای سلامت قلب، عروق و پروستات نیز مفید است.
  5. مصرف موز را افزایش دهید. آنزیم قوی به نام بروملین در موز باعث افزایش اسپرم و میل جنسی می‌شود. همچنین در به رفع انزال زودرس کمک می‌کند.
  6. گردو با عسل به مردان کمک می‌کند تا نعوظ بهتری داشته باشند و در نتیجه از انزال سریع پیشگیری می‌کند.
  7. آووکادو را در صبحانه خود قرار دهید و یا می‌توانید آب آووکادو را میل کنید. به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین و املاح معدنی است به درمان زود انزالی کمک می‌کند. شما می‌توانید از آووکادو در سالاد نیز استفاده کنید.
  8. مصرف شکلات تلخ فواید بسیار زیادی دارد. مثلاً به سلامت قلب و عروق کمک کرده و باعث کاهش استرس و همچنین کاهش مرگ زودرس می‌شود. علاوه بر مزایای فراوانی که دارد به درمان زودانزالی نیز کمک می‌کند. مردها روزانه یک‌تکه شکلات تلخ بخورند تا مشکل جنسی آن‌ها برطرف شود.
  9. مصرف سیر برای بسیاری از افراد معجزه کرده و زود انزالی آن‌ها درمان شده است.  سیر با بهبود گردش خون، کاهش کلسترول و کاهش فشارخون به‌طور غیرمستقیم باعث درمان انزال زودرس و ناتوانی‌های جنسی می‌شود.
  10. مارچوبه تأثیر زیادی در پیشگیری از انزال زودرس دارد و توسط این گیاه می‌توانید بر عضلات آلت تناسلی خود، کنترل بیشتری داشته باشید. ریشه آن را در شیر جوشانده و ۲ مرتبه در روز مصرف کنید.
  11. زنجبیل و عسل بدن را گرم کرده و باعث افزایش جریان خون در بدن شده و حتی نعوظ را بهتر می‌کند. نصف قاشق چای‌خوری با عسل را سعی کنید قبل از خواب میل کنید.

۱۸ مزیت رابطه جنسی را در این مقاله مطالعه کنید:

فواید رابطه جنسی

مواردی که باید پرهیز کنید ( ۴ مورد)

  1. غذاهایی که قند و یا نشاسته دارد مانند سیب‌زمینی، نان و برنج
  2. غذاهای فوری شامل پیتزا و پاستا
  3. نوشیدنی‌های حاوی الکل و انرژی‌زا
  4. پرهیز از شکلات، فلفل و نوشیدنی‌های کافئین دار، البته برخی از تحقیقات نشان داده که شکلات تلخ مفید است.

استفاده از داروهای گیاهی آری یا خیر

شما باید بدانید عموماً داروهای گیاهی که در بازار هستند، درواقع زود انزالی را درمان نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها عموماً آرام‌بخش هستند و با آرام شدن ذهن و دوری از استرس و اضطراب، شما می‌توانید انزال را به تأخیر بیندازید.

خلاصه:

شما باید بدانید که انزال زودرس مشکل بسیار رایجی است که اکثر زوج‌ها با آن درگیر هستند، بنابراین باید بتوانید به‌راحتی با پزشک صحبت کنید. عموماً این اختلال خیلی سریع و راحت درمان می‌شود به شرطی که حتماً به پزشک حاذق مراجعه کنید، پزشکان سعی در درمان و کسب رضایت جنسی طرفین می‌کنند. نکته مهم این است که شما باید صبر داشته باشید زیرا درمان زودانزالی زمان‌بر است و مانند برخی از بیماری‌ها یک درمان یا داروی خاص ندارد، بلکه ابتدا باید ریشه‌یابی شده، علت آن مشخص شود و درمان‌های مختلف صورت گیرد.

در صورتیکه سوال، انتقاد و یا تجربه‌ای در این خصوص دارید در بخش نظرات ثبت کنید. تیم پزشکی کمکدون پاسخگوی شما خواهند بود.

بهار علیزاده

عاشق سئو و تولید محتوای پزشکی... اطلاعات به‌روز، همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *