وبلاگ

طرز تهیه دمنوش زرشک و یه دنیا حرف ناگفته

طرز تهیه دمنوش زرشک بسیار ساده و راحت است. این دمنوش سنتی علاوه بر طعم لذیذ، تسکین دهنده و بسیار آرامش بخش بوده و باعث تسکین بسیاری از امراض گوارشی می‌شود. اغلب متخصصان تغدیه به خواص زرشک تأکید فراوان کردند. همچنین خواص آب زرشک برای افراد و بیمارهای با شرایط خاص بسیار مفید است. اما ما در این مطلب قصد داریم بیشتر به خانواده دمنوش زرشک از جمله طرز تهیه دمنوش زرشک سیاه، دمنوش زرشک کوهی، دمنوش زرشک و عناب و همچنین خواص دمنوش زرشک بپردازیم. بنابراین اگر به دمنوش‌ها علاقمندید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • زمان مورد نیاز برای تهیه دمنوش زرشک: کمتر از ۱۰ دقیقه
  • ویتامین‌های موجود در دمنوش زرشک: ویتامین‌های Cو ویتامین‌های گروه B
  • درجه سختی این دمنوش خوشمزه: آسان

مواد لازم برای طرز تهیه دمنوش زرشک

برای طرز تهیه دمنوش زرشک شما نیاز به آب جوش، زرشک و شکر دارید. به همین راحتی. میزان لازم برای هر یک از مواد، بستگی به تعداد نفرات دارد. اما به طور معمول مواد لازم برای دمنوش زرشک، برای ۴ نفر به شرخ زیر است؛

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب جوش ۴ لیوان سر پر
شکر به میزان لازم
زرشک ۲ قاشق غذا خوری
پودر دارچین یا چوب دارچین به دلخواه

شما می‌توانید برای طرز تهیه دمنوش زرشک، به جای شکر از عسل، نبات و یا پودر شیرین کننده هم استفاده کنید. ناگفته نماند که برای طرز تهیه دمنوش زرشک و دارچین می‌توانید از چوب دارچین و یا پودر دارچین هم استفاده کنید. همانطور که می‌دانید دارچین برای انواع سردردهای میگرنی بسیار مفید است. علاوه بر آن بوی خوش دارچین در دمنوش زرشک بسیار خوشایند است. برای دمنوش زرشک و عناب هم می‌توانید از اسانس عناب که در بازار موجود است، استفاده کنید. به هر حال نحوه طرز تهیه دمنوش زرشک کاملاً سلیقه‌ای است.

نحوه طرز تهیه دمنوش زرشک

برای طرز تهیه دمنوش زرشک بایستی در ابتدا زرشک‌ها را به خوبی پاک کرده و بشویید. ترجیحاً برای گرفتن آب اضافی زرشک‌ها، از آبکش غیر فلزی استفاده کنید. برای اطمینان از شستشوی زرشک‌ها می‌توانید زرشک‌ها را در ظرف پر از آب قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید زرشک‌ها خیس بخورند و سپس آبکشی کنید.

  • مرحله اول: زرشک‌ها را درون یک قوری مناسب ریخته و ۴ لیوان آب به آن اضافه می‌کنید. بدین ترتیب مانند چای معمولی اجازه دهید آب به جوش آید.
  • مرحله دوم: زمانی که آب داخل قوری به جوش آمد می‌توانید آن را سر کتری قرار دهید تا دم بکشد. دقیقاً مانند درست کردن چای معمولی. اگر چنانچه از کتری برقی استفاده کنید، کارتان ساده‌تر خواهد بود. زمانی که دمنوش زرشک در حال دم کشیدن است.
  • مرحله سوم: می‌توانید شکر یا عسل را به مقدار دلخواه به زرشک‌های درون قوری اضافه کنید. در آخر دمنوش آماده شده را درون فنجان ریخته و با نبات شاخه‌ای سرو نمایید. نوش جان.

طرز تهیه دمنوش زرشک و مصرف آن به طور روزانه خواص بسیاری را شامل می‌شود. از جمله این خواص می‌توان به طرز تهیه دمنوش زرشک برای لاغری، دمنوش زرشک برای قاعدگی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. در ادامه بیشتر با خواص بی‌نظیر دمنوش زرشک آشنا می‌شوید.

خواص دمنوش زرشک

تا اینجای کار با طرز تهیه دمنوش زرشک آشنا شدید. شاید برایتان جالب باشد که دمنوش زرشک از هر نوعی که باشد، چه به صورت دمنوش زرشک و عناب یا  دمنوش زرشک و دارچین و یا دمنوش زرشک کوهی بسیار مفید و شفابخش است. در‌واقع اغلب متخصصان طب سنتی از دمنوش زرشک به عنوان یک داروی درمانی و تسکین دهنده یاد می‌کنند. در این بخش به برخی از اصلی‌ترین خواص دمنوش زرشک اشاره می‌کنیم.

دمنوش زرشک برای قاعدگی

یکی از اصلی‌ترین خواص دمنوش زرشک، از بین بردن دردهای دوران قاعدگی است. به همین جهت گفته می‌شود که در دوران قاعدگی حتماً از مصرف انواع دمنوش زرشک برای قاعدگی استفاده کنید. همانطور که توضیح داده شد طرز تهیه دمنوش زرشک نه تنها زمان زیادی نمی‌برد، بلکه بسیار ساده و آسان است. پس حتماً در دوران قاعدگی آن را امتحان کنید.

دمنوش زرشک برای لاغری

شاید شما هم بارها از مربیان ورزش‌های هوازی شنیده باشید که مرتبا به طرز تهیه دمنوش زرشک برای لاغری و مصرف آن توصیه می‌کنند. در‌واقع می‌توان این چنین بیان کرد که در کنار ورزش‌های هوازی مانند یوگا و یا پیلاتس، مصرف دمنوش زرشک برای لاغری و تناسب اندام بسیار مؤثر است. به جرأت می‌توان گفت که مصرف دمنوش زرشک کوهی برای کاهش وزن غوغا می‌کند. اما یادتان نرود که در مصرف آن زیاده روی نکنید. شما می‌توانید دمنوش زرشک را پس از صرف غذا میل کنید.

تسکین دهنده مغز و اعصاب

افرادی که از سردردهای میگرنی در عذاب هستند، می‌توانند دمنوش زرشک و دارچین را امتحان کنند. ترکیب زرشک با چوب دارچین بی نهایت برای آرامش ذهن و ریلکس شدن مؤثر است. همچنین شما را از هرگونه استرس و اضطراب دور کرده و باعث رهایی ذهن و آرامش اعصاب می‌شود. تقریباً اکثر متخصصان طب سنتی، خواص دمنوش زرشک و دارچین را برای التیام بحشیدن به دردهای عصبی به اثبات رساندند. در نتیجه اگر درگیر سردردهای عصبی طولانی مدت، استرس و یا نگرانی هستید، طرز تهیه دمنوش زرشک را فراموش نکنید.

دمنوش زرشک برای تصفیه خون

عفونت‌های خونی از جمله بیماری‌هایی است که با دارو درمانی به سختی بهبود پیدا می‌کند. شما می‌توانید برای از بین بردن هرگونه عفونت به‌خصوص عفونت خونی از دمنوش زرشک بهره ببرید. در‌واقع می‌توان گت از جمله خواص دمنوش زرشک ، تصفیه خون  است که قابلیت ضد عفونی خون را بر عهده دارد. پس تا دیر نشده طرز تهیه دمنوش زرشک را در فهرست مواد غذایی خود قرار دهید. همچنین از دیگر خواص دمنوش زرشک می‌توان به تقویت گرش جریان خون، تقویت سیستم قلب و عروق، جلوگیری از انسداد رگ‌ها و درمان اسهال خونی اشاره کرد.

دمنوش زرشک؛ دمنوشی مفید برای همه

طرز تهیه دمنوش زرشک و مصرف آن برای تمامی افراد پیشنهاد شده و ضرر چندانی ندارد. اما توجه داشته باشید که در مصرف دموش زرشک زیاده‌روی نکنید. چرا که مصرف بیش از حد آن باعث گیجی، ضعف و بی‌حالی می‌شود. همچنین بسیار ادرار آور و خلط آور است. اما در مجموع مصرف یک فنجون دمنوش زرشک هفته‌ای دو الی سه بار، بهبود دهنده انواع بیماری‌های احتمالی است. همچنی دمنوش زرشک  التیام دهنده بیماری‌هایی مانند آرتروز، درد کمر و از بین بردن ناراحتی‌های گوارشی نیز است. شما می‌توانید از دمنوش خوشمزه زرشک در دورهمی‌های دوستانه عصرانه استفاده کرده و از عِطر و طعم خوش آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *