آشپزیوبلاگ

ساده ترین طرز تهیه سوپ شیر مخصوص

سوپ شیر از جمله وعده‌های غذایی محبوب است که بر خلاف تصور افراد طرز تهیه بسیار راحتی دارد. اگر به این وعده غذایی علاقه داشته و دوست دارید که این سوپ خوشمزه را برای خانواده خود درست کنید، در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه مقاله ساده‌ترین طرز تهیه سوپ شیر را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای سوپ شیر

موادی که در ادامه ذکر می‌کنیم برای ۴ نفر مناسب بوده و شما می‌توانید برای طرز تهیه سوپ شیر دو نفره مواد لازم زیر را نصف کنید.

شیر…………………………………………… ۲ لیوان
جو پرک………………………………………. ۱/۲ لیوان
سینه مرغ…………………………………….. ۱ عدد
قارچ متوسط………………………………….. ۷ عدد
هویج متوسط………………………………… ۲ عدد
پیاز متوسط………………………………….. ۱ عدد
خامه………………………………………….. ۲ قاشق غذاخوری
کره……………………………………………. ۲ قاشق غذاخوری
آرد……………………………………………. ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو………………………………………… ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده…………………………. ۳ قاشق غذاخوری
ادویه (نمک، زردچوبه و فلفل)……………. به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه

مواد لازم را تهیه کرده و برای طرز تهیه یک سوپ شیر خوشمزه مراحل زیر را همراه با ما انجام دهید.

مرحله اول: در قدم اول باید پیاز سوپ را تهیه کنید. پیازها را نگینی خرد کرده و در تابه یا قابلمه‌ای سرخ کنید. سپس، مرغ را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید.

مرحله دوم: ادویه‌ها، شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مرغ اضافه کرده و مقداری آب داخل ظرف بریزید. زیر اجاق را زیاده کرده و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید.

مرحله سوم: زمانی که آب به جوش آمد، زیر اجاق را کم کرده و اجازه دهید تا مرغ نیمه پخت شود. بعد از نیم‌پز شدن مرغ هویج نگینی شده را به آن اضافه کرده و بگذارید کمی پخته شود.
حواستان باشد که هویج کاملا نرم نشده و تنها کمی پخته شود.

مرحله چهارم: در ادامه طرز تهیه سوپ شیر، مقدار نصف لیوان جو پرک را به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید تا لعاب بیاندازد.

مرحله پنجم: تا لعاب انداختن جو، مرغ کاملا پخته می‌شود. مرغ را از قابلمه بیرون آورده و آن را ریش ریش کنید. بعد از ریش ریش کردن مرغ، دوباره آن را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

مرحله ششم: تعداد ۷ یا ۸ عدد قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و کنار بگذارید. کره را درون یک تابه ریخته و اجازه دهید تا ذوب شود. بعد از ذوب شدن کره، قارچ‌ها و ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را به تابه اضافه کرده و تفت دهید. سپس قارچ‌ها را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

مرحله هفتم: مقدار ۲ قاشق غذاخوری آرد را با کره تفت داده و سپس شیر را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا آرد گلوله نشده و به خوبی با شیر مخلوط شود.

مرحله هشتم: نوبت به اضافه کردن خامه می‌رسد. اگر مخلوط شیر و آرد کمی غلیظ شده است، خامه را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس، همه مواد مخلوط شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

مرحله آخر: طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه به اتمام رسید. اجازه دهید تا سوپ بر روی حرارت پخته و کمی غلیظ شود. در نهایت، سوپ شیر را با جعفری خرد شده تازه تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ شیر مخصوص

سوپ شیر آماده است؛ نوش جان

در این مقاله، طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه را به شما عزیزان آموزش داده و همچنین طرز تهیه سوپ شیر دو نفره و میزان موادی که نیاز داشت را توضیح دادیم. امیدواریم که دستور پخت این سوپ برای شما مفید باشد و یک وعده غذایی بسیار خوشمزه را برای شما آماده کند. در پایان، خوشحال می‌شویم که فوت‌و‌فن‌های پخت سوپ جو خود را در زیر همین پست با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن