آشپزیوبلاگ

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش ایتالیایی

امروزه یکی از پرطرفدارترین غذاها برای کودک و جوان، ماکارونی می‌باشد که روش‌ پخت راحتی دارد و با دست‌کاری در مواد اصلی آن میتوان انواع گوناگونی از این غذا را درست کرد. حال ما می‌خواهیم طرز تهیه ماکارونی با مرغ مخصوص را در این محتوا به شما آموزش دهیم.

این غذای محبوب اصالت ایتالیایی دارد و در سال ۱۳۱۳ وارد ایران شد و برای اولین بار در یک کارگاه کوچک، فعالیت تولید آن شروع شد و بعدها به‌قدری این غذا محبوب شد که در دسته قفسه‌‌های پرفروش قرار گرفت.

  • تعداد افراد: ۲ نفر
  • مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه: ۴۰ دقیقه
  • مدت زمان پخت نهایی: ۲۰ دقیقه
  • میزان کلسیم موجود در ۱۰۰ گرم ماکارونی با مرغ: ۸.۵ گرم

مواد اولیه در طرز تهیه ماکارونی با مرغ مخصوص

مواد اولیه برای پخت تمام غذاها باید بسیار مرغوب و تازه باشد تا سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازد. در اینجا اگر مواد اولیه ماکارونی با مرغ دو نفره را کمی تغییر دهید، ماهیت غذا همان است اما روش پخت آن کاملا عوض میشود. پس برای درست کردن ماکارونی با مرغ و قارچ خوش‌طعم به مواد زیر نیاز دارید.

مواد اولیه میزان مواد
ماکارونی رشته‌ای و شکل‌دار ۲۰۰ گرم
سینه مرغ ۲ عدد
قارچ ۱۰ عدد
سیب‌زمینی و پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
کره ۲۰ گرم
رب‌گوجه ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر ۱ قاشق چایخوری
ماست و خامه ۲ قاشق غذاخوری
روغن، نمک، فلفل‌سیاه، زردچوبه و آویشن به‌مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

مراحل درست کردن ماکارونی با مرغ و قارچ دلپذیر

برای اینکه غذا طعم دلپذیر و لذیذتری داشته باشد، باید به شیوه صحیح و اصولی آن را درست کنیم. اکنون مراحل زیر را برای طرز تهیه ماکارونی با مرغ به‌درستی انجام دهید.

  • مرحله اول: ابتدا سینه‌های مرغ را به‌شکل مکعبی برش‌بزنید و در ظرفی بریزید. سپس در کاسه‌ای ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و ۲ حبه سیر رنده‌شده، نمک، فلفل‌سیاه و آویشن را به میزان دلخواه اضافه کنید سپس یک قاشق چایخوری بکینگ‌پودر( برای نرم و آبدار نگه‌داشتن مرغ) به آن اضافه و میکس کنید ومرغ‌ها را به‌مدت ۱۰ دقیقه در‌ آن قراردهید و کنار بگذارید تا طعم بگیرند.
  • مرحله دوم: حال۱۰ عدد قارچ را به‌شکل نگینی ریز کنید و تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و در آن روغن بریزد، سپس قارچ‌ها را به آن اضافه کنید و با حرارت بالا تفت بدهید تا آب نیندازند. بعد از آن یک عدد پیاز را که به‌شکل قارچ‌ها خورد کردید به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی شیشه‌ای شود و سپس ۳ قاشق غذاخوری رب‌گوجه اضافه کنید و تفت بدهید تا رنگ باز کند و از حالت خام بودن خارج شود.
  • مرحله سوم: اکنون در تابه‌ای مجزا ۲۰ گرم کره را ذوب کنید و مرغ‌های طعم‌دارشده را به آن اضافه کنید و با حرارت متوسط به‌خوبی تفت بدهید تا دو طرف آن‌ها سرخ و کمی طلایی شوند و پس از آن یکی یکی به ترکیب رب‌گوجه اضافه کنید و به‌طور کامل باهم مخلوط کنید و ۲ دقیقه تفت بدهید. پس از آن کمی نمک، فلفل‌سیاه و آویشن را با مقدار دلخواه با آن ترکیب کنید.
  • مرحله چهارم: حال ۲ قاشق غذاخوری ماست به دمای محیط رسیده را به آن اضافه و مخلوط کنید و به‌مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قراردهید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید تا ماست، ادویه‌ها و رب گوجه به‌خوبی به خورد مرغ‌ها برود و طعم بهتری داشته باشد. پس از گذشت ۵ دقیقه آن را هم بزنید و ۲ قاشق غذاخوری خامه صبحانه به آن اضافه کنید و پس از گذشت ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله یک قابلمه با سایز مناسب را پر از آب کنید و منتظر بمانید تا آب جوش بزند و کمی نمک و یک قاشق روغن( برای نچسبیدن ماکارونی‌ها به یکدیگر) را در آب بریزید و ۲۰۰ گرم ماکارونی شکل‌دار را به آن اضافه کنید و پس از ۴ دقیقه ۲۰۰ گرم ماکارونی رشته‌ای را با آن‌ها ترکیب کنید و اجازه دهید کمی پخته شود و بعد آبکش کنید.
  • مرحله ششم: حال سس میانی را با ماکارونی آبکش‌شده میکس کنید. سپس قابلمه‌ای با سایز متناسب با اندازه غذا بیاورید و کف آن‌ را کمی روغن بریزید. سپس سیب‌زمینی‌های حلقه شده را یک طرف قابلمه بچینید و طرف دیگر را ماکارونی بریزید( تا هم ته‌دیگ سیب‌زمینی و هم ته‌دیگ ماکارونی داشته باشید)، سپس تمام مواد مخلوط شده را در قابلمه بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

نکات تکمیلی در طرز تهیه ماکارونی با مرغ مخصوص

همراه ما باشید تا ترفندها و نکات کاربردی که در درست کردن این غذا وجود دارد را برای شما بازگو کنیم تا شما بتوانید با انواع سلایق و علایق و در صورت تمایل از این نکات بهره ببرید.

  • اگر شما طعم تند را بیشتر می‌پسندید، فلفل‌قرمز را در بخش ادویه‌ها اضافه کنید.
  • می‌توانید برای تغییر رنگ ندادن قارچ‌ها به آن یک قاشق آبلیمو اضافه کنید.
  • با اضافه کردن ذرت، میتوانید طعم خاصی به این غذا بدهید.
  • شما می‌توانید برای درست کردن ماکارونی با مرغ ریش شده، بعد از مرحله آب‌پز کردن سینه مرغ را ریش ریش کنید.
  • یک ترفند دیگر وجود دارد که شما می‌تواند به‌جای مکعبی ریختن مرغ‌ها، آن‌ها را چرخ کنید و یک ماکارونی با مرغ چرخ کرده بی‌نظیر تقدیم عزیزانتان کنید.
  • در صورت تمایل، هویج رنده‌شده را به همراه نخود فرنگی به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و ماکارونی خوش‌طعمی را تجربه کنید.
  • از کنجد برای تزیین ته‌دیگ سیب‌زمینی هوس‌برانگیز استفاده کنید.

کلام آخر در طرز تهیه ماکارونی با مرغ ویژه

میدانید که ماکارونی تنوع زیادی دارد و ترکیب هر چیزی با ماکارونی را می‌توان به روش‌های مختلفی درست کرد. مثلا ماکارونی با مرغ را میتوان به روش مرغ ریش شده، مرغ چرخ شده، مرغ و قارچ و یا ماکارونی سبزیجات درست کرد.

اولین مخترع ماکارونی یک دوشیزه چینی بود که بر حسب اتفاق این غذا را کشف کرد و کمی بعد شخصی به‌نام اسپاگتی، فرمول درست کردن رشته‌های ماکارونی را فراگرفت و به ایتالیا رفت و با اضافه کردن ترکیباتی به آن، این غذای خوشمزه را گسترش داد و به جهانیان عرضه کرد و با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

امیدواریم از خوردن این غذای خوش‌طعم در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *