آشپزیوبلاگ

طرز تهیه کورن داگ مخصوص

بدون شک یکی از بهترین و پرطرفدارترین فست‌فود و فینگرفودهایی که اخیرا در جهان بسیار محبوب شده، کورن داگ است که ابتدا در کشور امریکا مورد استقبال مردم قرار گرفت. این غذای خوشمزه به عنوان یک غذای خیابانی جا افتاده که انواع مختلفی دارد و هر نوع آن طرفداران پروپاقرص مخصوص خود را دارد.

طرز تهیه کورن داگ باتوجه به نوع آن بسیار آسان است و تقریبا با مواد اولیه یکسانی درست می‌شود. در این محتوا قصد داریم شما را با بهترین روش برای درست کردن این غذای خوشمزه آشنا کنیم تا با تهیه آن یک وعده غذایی خوشمزه برای خود و اعضای خانواده داشته باشید، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

  • تعداد کورن داگ‌ها: ۴ عدد
  • زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه: ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان موردنیاز جهت درست کردن کورن داگ خوشمزه: ۳۰ دقیقه
  • کالری موجود در این غذای لذیذ: ۲۹۰.۳ کیلوکالری
  • کربوهیدرات کورن داگ: ۲۰.۹ گرم
  • میزان سختی: کم

مواد اولیه لازم در طرز تهیه کورن داگ بی‌نظیر

این غذای لذیذ به عنوان یک فینگرفود پرطرفدار برای جوانان و نوجوانان است و علاوه‌بر طعم خوشمزه آن، به راحتی آماده و سرو می‌شود. برای درست کردن کورن داگ باید دقت داشته باشید که از مواد اولیه سالم و با کیفیت استفاده کنید تا از ابتلا به بیماری‌های احتمالی در امان باشید.

مواد لازم مقدار موردنیاز
هات داگ ۴ عدد
آرد سفید ۵ قاشق غذاخوری
آرد ذرت ۴ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
ماست ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۲/۱ لیوان
بکینگ پودر و پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
پنیر ورقه‌ای ۸ عدد
سیخ چوبی ۴ عدد
پودر پاپریکا و پودر آویشن ۲/۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل‌سیاه به میزان دلخواه
روغن مایع به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه کورن داگ محبوب

باتوجه به نوع کورن داگ‌ها، مراحل آماده کردن آن‌ها نیز متفاوت است. در این بخش از محتوا می‌خواهیم مراحل درست کردن کورن داگ را با آسان‌ترین روش برای شما بیان کنیم و شما نیز با اجرای دقیق مراحل گفته شده، این فینگرفود خواستنی را با بهترین طعم درست کنید، پس تا انتهای این مطلب با ما بمانید.

  • مرحله اول: برای درست کردن این فینگرفود دلچسب ابتدا باید مایع خمیرمانند آن را آماده کنید. در اولین مرحله باید ۵ قاشق غذاخوری آرد سفید را به همراه ۴ قاشق غذاخوری آرد ذرت در ظرفی بریزید و به آن یک قاشق چایخوری بکینگ پودر اضافه و مخلوط کنید و حداقل دو مرتبه آن‌ها را الک کنید.
  • مرحله دوم: پس از الک کردن یک عدد تخم‌مرغ را در کاسه‌ای دیگر بشکنید و به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شود و به ظرف آرد اضافه کنید و هرمقداری که تمایل داشتید به آن نمک و فلفل‌سیاه اضافه و مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: اکنون در طرز تهیه کورن داگ لذیذ به سراغ اضافه کردن دیگر مواد بروید. نصف لیوان شیر تازه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق مربا خوری پودر پاپریکا و پودر آویشن به باقی مواد اضافه و کاملا باهم مخلوط کنید تا مایع یکدست شود.
  • مرحله چهارم: حال نوبت به آماده کردن هات داگ‌ها می‌رسد. ابتدا ۴ عدد هات داگ را به ۴ سیخ چوبی بکشید و برای این که طعم خامی نداشته باشد، ابتدا آن‌ها را در روغن کمی سرخ کنید( البته سرخ کردن اولیه هات داگ‌ها کاملا سلیقه‌ای می‌باشد).
  • مرحله پنجم: پس از سرخ کردن، روی هرکدام از هات داگ‌ها ۲ عدد پنیر ورقه‌ای فیکس کنید( توجه داشته باشید که پنیرها نباید خیلی نرم یا یخ‌زده باشند زیرا به‌خوبی روی هات داگ‌ها کاور نمی‌شوند). پس از آن هات داگ‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزیر قرار دهید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از درست کردن این فینگرفود لذیذ پس از گذشت زمان گفته شده، هات داگ‌ها را به مایعی که درست کردید به طور کامل آغشته کنید. به طوری که همه قسمت‌های آن را کاور کرده باشد.
  • مرحله هفتم: بعد از مرحله کاور کردن، نوبت به سرخ کردن این غذای محبوب می‌رسد. در یک قابلمه روغن سرخ کردنی تا حدی بریزید که روی هات داگ‌ها را کاملا بپوشاند و زمان بدهید تا روی حرارت متوسط به خوبی داغ شود.
  • مرحله هشتم: در مرحله آخر از درست کردن کورن داگ، هات داگ‌های کاورشده با مواد را در روغن داغ بگذارید و زمان بدهید تا به طور کامل سرخ شوند و پس از سرخ شدن، آن‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه گرفته شود و در آخر با سس قرمز و خردل سرو کنید.

نکات کاربردی در طرز تهیه کورن داگ لذیذ

برای درست کردن هر غذایی، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها طعم آن چند برابر خوشمزه می‌شود. در این بخش پیشنهاداتی برای شما ارائه خواهیم داد که در صورت تمایل با به‌کارگیری آن‌ها طعم متفاوتی از این فینگرفود محبوب و همه‌پسند را تجربه خواهید کرد.

  • در هنگام درست کردن مایع کورن داگ، درصورتی که مایع شل و آبکی بود مقداری آرد سفید به آن اضافه کنید و اگر خیلی غلیظ و سفت بود کمی شیر اضافه کنید.
  • اگر کورن داگ ساده را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید پنیر ورقه‌ای را از ترکیب مواد اولیه آن حذف کنید و هات داگ را مستقیما با مایع کاور کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید پس از کاور کردن با مایع، آن را به پودر سوخاری آغشته کنید و از طعم خوش آن لذت ببرید.
  • اگر می‌خواهید این فینگرفود جذاب رژیمی باشد به‌جای استفاده از روغن، آن‌ها را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  • برای درست کردن کورن داگ می‌توانید سوسیس آلمانی یا هات داگ پنیری را جایگزین هات داگ ساده کنید و باقی مراحل را طبق دستورالعمل انجام دهید.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید کورن داگ‌ها را می‌توان با تنوع بالایی درست کرد. یکی از محبوب‌ترین انواع آن‌ها کورن داگ پنیری با سیب‌زمینی است که به راحتی آماده می‌شود و طرز تهیه سختی ندارد و تنها لازم است هات داگ را از وسط برش بزنید و به سیخ بکشید و در قسمت بالایی آن پنیر پیتزا قرار دهید.

پس از آن باید هات داگ و پنیر را به مایع آغشته و در آخر با سیب‌زمینی نگینی خیلی ریز کاور و سرخ کنید. در این محتوا تلاش کردیم تا بهترین روش برای درست کردن کورن داگ را به شما آموزش دهیم اگر پیشنهادی دارید می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *