وبلاگاخبار پزشکی

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ

در حال حاضر شیوه‌های گوناگونی موجود است که موجب زیبایی اشخاص و همینطور اصلاح حالت چهره و… درآن‌ها می‌شود. همانگونه که می‌دانید از اصلی‌ترین معیار‌ها در زیبایی صورت، ابرو می‌باشد. جهت اصلاح حالت ابرو‌ها و زیبایی صورت می‌توان از شیوه‌های گوناگونی مثل فیبروز، میکروبلیدینگ و… استفاده کرد که هر یک ویژگی‌ها و معایب متفاوتی دارد.

فیبروز ابرو

فیبروز ابرو از جمله شیوه‌های مدرن هاشور که نیمه دائم بوده و انجام آن بدون دستگاه می‌باشد. در این شیوه، هاشور با سوزن‌های یک بار مصرف و قلم‌های خاصی صورت می‌گیرد تا مشکلات ابرو به طور کامل پوشیده شوند. با فیبروز ابرو می‌توان بخش‌های خالی آن را پر کرد. نمونه‌های جهت هاشور ابرو براساس شکل طبیعی ابرو و هم سو با مو‌های آن می‌باشد. بنابراین پس از انجام آن، ابرو‌ها شکل طبیعی خود را از دست نمی‌دهند.

انواع نمونه‌های هاشور ابرو در روش فیبروز

انواع نمونه‌های هاشور ابرو در روش فیبروز

در روش فیبروز، هاشور ابرو انواع مختلفی دارد که به صورت زیر است:

۱. مدل spine-3

در این نوع هاشور که به آن تیغ ماهی هم می‌گویند. نقطه مرکزی هاشور در انتهای ابرو قرار گرفته و همه بخش‌های آن به سمت ناحیه انتهایی ابرو صورت می‌گیرد.

۲. spine-5

این نمونه هاشور که به مدل آسیایی هم شناخته می‌شود، نقطه مرکزی هاشور در پایین ابرو و در ناحیه میانی اول و قوس آن انجام می‌شود.

۳. هاشورspine-6

در هاشورspine-6 یا همان هاشور کلاسیک، نقطه مرکزی هاشور در بخش قوس پایینی ابرو جای گرفته و تمام هاشور‌ها به سمت این نقطه صورت می‌گیرد.

۴. upper spine

دراین نوع فیبروز، نقطه مرکزی در بالای ابرو بوده و هاشور به سمت بالا اجرا می‌شود.

ویژگی‌های فیبروز

ویژگی‌های فیبروز

انجام فیبروز توسط اشخاص متخصص موجب نقش بستن مو‌ها به شکل طبیعی و بسیار خلاقانه می‌شود. با توجه به این که در این شیوه رنگدانه‌ها جذب پوست نشده و در نتیجه تمیز کردن آن خیلی راحت است؛ در هر زمان می‌توان بدون هیچ نوع معضلی مدل آن را عوض کرد. این مسئله از برترین ویژگی‌های فیبروز است. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • حالت دادن به ابرو
  • قرینه‌سازی ابرو
  • فرم دادن طبیعی به ابرو
  • درد و سوزش کم
  • حالت دادن به تاج ابرو
  • قیمت مناسب
  • حالت دادن به آرک ابرو
  • توجه زیاد به خاطر دستی بودن فیبروز و در نهایت داشتن ابرو‌هایی طبیعی
  • التهاب و ورم کم نسبت به دیگر شیوه‌های هاشور ابرو

معایب فیبروز

فیبروز نیز مانند سایر روش‌های زیبایی ابرو علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

۱) اشخاصی که قبلا تاتو انجام داده‌اند، به هیچ عنوان نمی‌توانند از این شیوه جهت زیبایی بیش‌تر ابرو‌هایشان بهره ببرند و این مسئله برای این اشخاص ناراحت‌کننده است.

۲) بالا بودن خطر صدمه رساندن به پوست ناحیه روییدن ابرو: چنانچه فردی که فیبروز را انجام می‌دهد تخصص و تجربه لازم را در این زمینه داشته باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. بنابراین بسیار مهم است که این کار را در کلینیک‌های معتبر انجام دهید.

۳) به کار‌گیری رنگ‌های بی‌کیفیت: یکی دیگر از معایب فیبروز ابرو ماندگار نبودن آن می‌باشد که موجب ترمیم زود هنگام آن می‌شود. این مشکل اصولا به دلیل به کار‌گیری رنگ‌های فاقد کیفیت به وجود می‌آید. بنابراین قبل از اقدام به انجام این کار درباره شیوه کار و سابقه و مهارت کلینیک انتخابی خود آگاهی کسب کنید.

۴) ماندگاری پایین: ا‌گر چه افراد تمایل دارند که شیوه‌های زیبایی ابرو ماندگاری بالایی داشته باشند؛ ولی این شیوه حدودا یکسال بیش‌تر دوام نخواهد داشت و باید مجددا ترمیم شود.

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ یک شیوه نیمه دائمی جهت ترسیم و حالت دهی به ابرو‌ها می‌باشد که به وسیله مدادی که دارای چندین سوزن است، خط‌های ظریف و باریکی مانند مو‌های ابرو با کمک رنگدانه‌ها در قسمت‌های خالی ابرو به وجود می‌آورد. این شیوه ابرو‌ها را پرتر نشان داده و زیبایی آن را دو برابر می‌کند.

الف) مزایا میکروبلیدینگ

  • نیمه دائمی بودن

بدین معنا است که این روش نه ماندگاری بالایی دارد که نتوانید هر زمان که مایل بودید حالت ابرو‌هایتان را عوض کنید و نه کوتاه مدت است که هزینه‌های صرف شده برای آن به هدر برود. با میکروبلیدینگ برای مدتی از اصلاح ابرو راحت می‌شوید.

  • ایجاد چهره‌ای زیبا

با این روش ابرو‌ها همواره مرتب و خوش فرم هستند و احتیاجی به آرایش و اصلاح آن‌ها نیست. در نهایت می‌توان شاهد چهره‌ای زیبا در طول روز بود.

  • ظاهری طبیعی

شیوه‌هایی مانند تاتو جهت حالت دادن به ابرو، ظاهری غیر طبیعی را به دنبال دارد. اما میکروبلیدینگ با ایجاد خط‌های نازک و ریز مانند تار‌های ابرو ظاهری طبیعی را ایجاد می‌کند.

  • عدم اتلاف وقت و هزینه

جهت اصلاح ابرو‌ها باید هر چند وقت یک بار به آرایشگاه رفته و همچنین برای این منظور هزینه‌هایی را نیز پرداخت کرد. با میکروبلیدینگ هم در هزینه‌ها و هم زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

  • ایجاد چهره‌ای آراسته برای افرادی که قادر به آرایش کردن نیستند

برخی از اشخاص به علت‌های مختلفی مثل حساسیت و… امکان دارد که نتوانند آرایش کنند، این گونه افراد مایل هستند که آرایش‌های دائم و یا نیمه دائم مثل میکروبلیدینگ را تجربه کنند‌.

معایب میکروبلیدینگ

هر یک از شیوه‌های آرایشی علاوه بر ویژگی‌ها، دارای معایبی نیز می‌باشند که باید پیش از انتخاب آگاهی‌های لازم را کسب کرد تا بهترین روش را برگزید. معایب آن به شرح زیر است:

  • محدودیت اجرا

میکروبلیدینگ برای تمام اشخاص مفید نمی‌باشد. در نهایت این روش محدودیت اجرا دارد. بعضی اشخاص امکان دارد این روش مفیدی برای‌شان نباشد اما آن را انجام دهند و نتیجه خوبی را نبینند.

  • ترمیم طولانی مدت

روشی است که در مراحل آن روی پوست خراش‌های سطحی گوناگونی به وجود می‌آورند‌، در نهایت موجب زخم و تورم پوست می‌گردد. زمان بهبود این جراحی‌ها طولانی مدت است.

  • امکان عفونت و آلودگی

از اصلی‌ترین عیب‌های میکروبلیدینگ، عفونت می‌باشد که زیاد شایع نیست. چنانچه از وسایل غیر بهداشتی و نامرغوب جهت انجام این کار استفاده گردد، مطمئنا معضلاتی را برای پوست و سلامت شخص به وجود می‌آورد.

  • پاک کردن سخت

چنانچه فردی از این روش پشیمان شد، باید هزینه بسیاری جهت پاکسازی آن پرداخت کند. به همین خاطر باید به سراغ افراد متخصص در این زمینه رفت، چرا که پاک کردن میکروبلیدینگ چندان راحت نیست.

  • حساسیت

برخی از اشخاص به مواد بی‌حسی یا ماده مخصوص حساسیت دارند و یکسری واکنش‌هایی را بروز می‌دهند. این واکنش‌ها تا وقتی که ماده آلرژی موجود باشد ادامه دارد.

روش انجام میکروبلیدینگ

در این روش متخصص مربوطه با متقاضیان درباره برترین مدل ابرو برای صورت‌شان صحبت و رنگی را که با رنگ طبیعی ابرو، مو و پوست سان همخوانی داشته باشد، انتخاب می‌کنند. سپس ابرو پاک و بی‌حس شده و با دستگاه برقی که حاوی سوزن خاص است، تار‌های ریز و باریکی را در ابرو طراحی می‌کند تا فرم زیبایی برایشان به وجود بیاید. در پایان یک پماد جهت محافظت پس از انجام کار استفاده می‌شود تا زودتر بهبود یابد.

فیبروز ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

فیبروز ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

فیبروز و میکروبلیدینگ جزء شیوه‌های زیبا‌سازی اصلاح ابرو می‌باشند. ابرو‌ها غیر از اینکه از چشم در مقابل تعریق و آلودگی‌ها مراقبت می‌کند، در زیبایی چهره نیز تاثیر زیادی دارند. اصلی‌ترین فرق فیبروز و میکرو این است که فیبروز به‌وسیله یک گروه مطمئن و سرشناس زیبایی و طبق استاندارد‌های عملی ترسیم شده‌اند. در صورتی که میکروبلیدینگ همگانی بوده و در نواحی گوناگون به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد. هر دو شیوه به شکل دستی قابل انجام بوده ولی فیبروز دارای شاخص‌های معینی است. البته میکروبلیدینگ طبق مقررات و قوانین مربوطه انجام می‌گیرد. بنابراین یکی دیگر از چندین فرق فیبروز و میکرو است.

از دیگر تفاوت فیبروز و میکروبلیدینگ در سوزن‌ها و رنگدانه‌های مورد استفاده می‌باشد که در نوع فیبروز مرغوبیت بیش‌تری دارد. به‌علاوه تجربی بودن میکروبلیدینگ یکی دیگر از چندین تفاوت فیبروز و میکروبلیدینگ محسوب می‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت میکروبلیدینگ ابرو با روش فیبروز بهترین و برترین شیوه جهت فرم دادن ابرو‌ها می‌باشد. به کارگیری نسبت طلایی در شیوه میکروبلیدینگ آن را به شیوه‌ای علمی دقیق تبدیل کرده است.

تفاوت فیبروز و میکروبلیدینگ ابرو شامل بی حسی نیز می‌شود. به گونه‌ای که در میکروبلیدینگ بعد انتخاب طرح، ابرو ها بی حس می‌شوند. اما این فرآیند در فیبروز بعد از کشیدن خطوط تاج ابرو انجام می‌گیرد. همچنین فرق فیبروز و میکرو در اطلاعات لازم برای کار تاثیر دارد. به گونه‌ای که در روش فیبروز بر خلاف میکروبلیدینگ، نظر مشتری چندان اهمیتی ندارد.

با توجه به تمام این تفاوت‎ها، شباهت هایی نیز وجود دارد که باعث شده فرآیند میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز امکان پذیر شود. شما می‌توانید در روش میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز تمامی الگو‌های فیبروز را به کار بگیرید. در این صورت ابرو‌هایی زیبا برای مشتری طراحی می‌کنید.

سخن پایانی

ابرو‌ها نخستین معیار زیبایی صورت است. هر قدر کامل‌تر باشند، جذابیت بیش‌تری را به چهره می‌دهند. بعضی وقت‌ها امکان دارد به علت‌های گوناگونی ظاهر آن‌ها تغییر کند. خوشبختانه امروزه شیوه‌های زیادی جهت بالا بردن زیبایی ابرو‌ها وجود دارد. میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو از شیوه‌های مرسوم جهت به وجود آوردن چهره زیبا و قرینه برای ابرو‌ها می‌باشد که فرق میان این دو شیوه در ابزار مورد استفاده آن‌ها می‌باشد‌. برای فیبروز از دستگاه دستی همراه تیغ و برای میکروبلیدینگ از دستگاه برقی همراه سوزن استفاده می‌شود تا حالتی زیبا به ابرو‌ها بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن