دانستنی های جنسیوبلاگ

۱۸ مزیت رابطه جنسی: تاثیر آن بر سلامت جسم + روان

فواید رابطه جنسی را بیشتر بشناسید

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های کار و زندگی که دارند عموماً وقت کمتری را با شریک جنسی خود می‌گذرانند. در این مقاله از مجله کمکدون با بیان فواید رابطه جنسی و تأثیر آن در عملکرد روزمره امیدواریم بتوانیم با ذکر واقعیت‌ها شما را ترغیب کنیم تا رابطه جنسی را فراموش نکنید و حتماً در اولویت قرار دهید.

شما باید خواسته‌ها و نیازهای جنسی شریک زندگی خود را به‌خوبی بدانید و هرکاری که باعث رضایت بیشتر او می‌شود را انجام دهید تا زندگی سالم‌تر و روابط بهتری داشته باشید. دقت کنید رابطه جنسی باید توافقی باشد و هر دو طرف موافق این نوع رابطه باشید تا لذت کافی را ببرید.

محافظت از خود را فراموش نکنید

در هر سنی که هستید داشتن رابطه جنسی حداقل یک‌بار در هفته باعث می‌شود قلب، مغز و هورمون‌های شما در بهترین حالت نگه‌داشته شود و هرچه رابطه جنسی بیشتری داشته باشید احساس شادی بیشتری دارید.

در همین ابتدا به شما یادآور می‌شویم هرچند رابطه جنسی خیلی مفید است ولی حفاظت از خود و شریک جنسی را در حین رابطه فراموش نکنید. استفاده از کاندوم یکی از راهکارهای مؤثر جهت پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته است.

تعداد رابطه جنسی

تعداد رابطه جنسی بستگی به خودتان دارد، فقط سعی کنید بیش از حد نباشد و تنوع هم داشته باشید. مثلاً انواع پوزیشن‌ها را امتحان کنید همچنین می‌توانید رابطه جنسی در زمان‌های مختلف هم داشته باشید. به‌عنوان‌مثال رابطه جنسی در صبح در شب، در حمام، روی صندلی، با صدای بلند با صدای کم، روز ولنتاین، سالگرد آشنایی، با آرایش بدون آرایش و …. را در نظر داشته باشید.

فواید رابطه جنسی

در این بخش از مجله کمکدون خواص رابطه جنسی را برای شما بیان می‌کنیم:

  1. افزایش طول عمر
  2. ایجاد صمیمت عاطفی
  3. کاهش استرس روزمره
  4. کاهش ابتلا به سرطان پروستات
  5. کاهش درد پریودی
  6. پیشگیری از سردرد
  7. بهبود باروری
  8. آرامش و خواب بهتر
  9. مفید برای تناسب اندام
  10. شادابی پوست و مو
  11. قویتر کردن حافظه
  12. بهبود عزت نفس
  13. کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
  14. تقویت سیستم ایمنی
  15. کاهش فشار خون
  16. کاهش خطر حمله قلبی
  17. بهبود کنترل مثانه
  18. افزایش میل جنسی

۱) افزایش طول عمر

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رابطه جنسی دارند بیشتر عمر می‌کنند. درواقع با بررسی عمر افراد مسن مشاهده‌شده که این افراد در زندگی خود رابطه جنسی موفق و ارگاسم بیشتری دارند. هرچند در افزایش طول عمر عوامل بسیاری دخیل است ولی داشتن رابطه جنسی یک راهکار عالی برای آن است. اگر مجرد هستید ارتباط با دوستان و دریافت حمایت‌های عاطفی از سمت آن‌ها در افزایش طول عمر بسیار موثر است.

۲) ایجاد صمیمیت عاطفی

داشتن رابطه جنسی صرفاً باعث نزدیک شدن افراد از نظر فیزیکی نمی‌شود بلکه باعث تقویت صمیمیت عاطفی در بین آن‌ها می‌شود. زن و مرد می‌توانند با حس خوب در کنار یکدیگر زندگی کنند‌.

۳) کاهش استرس روزمره

بدن در هنگام رابطه جنسی اندورفین و اکسی توسن ترشح می‌کند. بنابراین شما در طول رابطه جنسی حس خوبی دارید که باعث کاهش استرس‌های روزمره و اضطراب شما می‌شود. به‌طورکلی زوج‌هایی که روابط جنسی رضایت بخشی دارند استرس کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

۴) کاهش ابتلا به سرطان پروستات

به دلیل انزال‌های منظمی که در رابطه جنسی وجود دارد احتمال به سرطان پروستات کاهش پیدا می‌کند. طبق مطالعاتی که انجام‌شده مردانی که بیش از ۲۱ بار در ماه انزال دارند، نسبت به افرادی که ۴ تا ۷ مرتبه رابطه زناشویی و انزال دارند ۲۰ درصد کمتر مبتلا به سرطان پروستات می‌شوند.

۵) کاهش درد پریودی

اگر در زندگی خود رابطه جنسی داشته باشید این عمل باعث کاهش درد پریودی می‌شود‌. اگر شما به هر دلیلی رابطه جنسی را دوست ندارید می‌توانید به‌عکس معشوقه خود نگاه کنید. حتی تحریک بدون رسیدن به ارگاسم می‌تواند این دردها را کاهش دهد.

همچنین با آزاد شدن هورمون استروژن در حین رابطه جنسی، عادت ماهانه در زنان نیز تنظیم می‌شود و افرادی که رابطه جنسی دارند زمان عادت ماهانه در آن‌ها منظم‌تر است.

۶) پیشگیری از سردرد

رابطه جنسی و ارگاسم باعث رساندن جریان خون به مغز می‌شود که این عمل باعث کاهش سردرد می‌شود. درواقع با داشتن رابطه جنسی و آزاد شدن هورمون‌های سروتونین، اندورفین و اکسی توسین فرد احساس لذت و شادی کرده که این احساس، باعث فراموشی سردرد آزاردهنده می‌شود.

۷) بهبود باروری

رابطه جنسی و انزال مکرر کیفیت اسپرم را افزایش بخشیده و آسیب آن را کاهش می‌دهد. درواقع افرادی که رابطه جنسی منظم دارند DNA اسپرم آن‌ها سالم‌تر است. هرچقدر اسپرم مدت بیشتری در بیضه بماند بیشتر آسیب می‌بیند.

۸) آرامش و خواب بهتر

تحقیقات نشان داده که رابطه جنسی باعث آرامش هر دو طرف شده و می‌توانند آرامش بیشتری داشته باشند درنتیجه خواب بهتری دارند.

خواب خوب باعث افزایش طول عمر شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت بخشیده و باعث می‌شود در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید.

۹) مفید برای تناسب‌اندام

رابطه جنسی یک نوع ورزش است که در آن مردان به‌طور متوسط ۴.۲ کالری و زنان ۳.۱ کالری در دقیقه می‌سوزانند. درواقع ورزش هوازی محسوب می‌شود که باعث تولید سروتونین می‌شود. بنابراین داشتن رابطه باعث تناسب‌اندام هم در مردان و هم در زنان می‌شود. البته رابطه جنسی بسیار لذت‌بخش‌تر از ورزش در باشگاه است ولی همان فواید ورزش را دارد. دقت کنید رابطه جنسی را جایگزین ورزش نکنید و شما باید به ورزش خود ادامه دهید.

۱۰) شادابی پوست و مو

اگر روزانه با شریک زندگی خود رابطه جنسی داشته باشید شاهد هستید که پوست جوان‌تر و شاداب‌تری دارید. درواقع اگر دچار آکنه یا خشکی پوست هستید با رابطه جنسی می‌توانید آن را درمان کنید. رابطه زناشویی علاوه بر اینکه پوست شما را تازه و شاداب نگه می‌دارد، همچنین باعث تقویت موهای شما می‌شود و به رشد بیشتر مو کمک می‌کند.

۱۱) قویتر کردن حافظه

طبق تحقیقاتی که انجام‌شده افرادی که رابطه جنسی بیشتری دارند حافظه‌ی بهتری دارند. درواقع آن بخشی از مغز که با یادگیری در ارتباط است با داشتن رابطه جنسی بهتر عمل می‌کند و این‌گونه افراد توانایی تحلیل بالاتری دارند. علاوه بر این، افراد هوشیارتر می‌شوند، به این معنا که داشتن رابطه جنسی باعث هوشیاری شده و مغز را تیزتر می‌کند.

۱۲) بهبود عزت‌نفس

محققان دریافتند افرادی که رابطه جنسی واژینال، دهانی و حتی مقعدی دارند نسبت به افرادی که رابطه جنسی ندارند عزت‌نفس بهتری دارند. البته باید سعی در تقویت اعتمادبه‌نفس جنسی خود کنید. از افکار و جملات مثبت برای بدن خود استفاده کنید و مطمئن باشید که شما بدنی آماده برای رابطه دارید، فانتزی‌های جنسی خود را کشف کرده و می‌توانید شریک جنسی خود را ارضا کنید. شریک جنسی شما هم جذب همین اعتمادبه‌نفس بالای شما می‌شود و در این صورت می‌توانید رابطه لذت‌بخش و کاملی را تجربه کنید.

۱۳) کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

افرادی که در هفته چندین بار رابطه جنسی دارند بدن آن‌های توانایی بیشتری برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا دارد. چون رابطه جنسی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند بدن می‌تواند با این بیماری‌ها به‌راحتی مبارزه کند‌.

۱۴) تقویت سیستم ایمنی

علاوه بر رژیم غذایی سالم، ورزش و خواب منظم که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود؛ جالب است بدانید داشتن رابطه جنسی منظم نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت بخشیده و این‌گونه افراد کمتر بیمار می‌شوند. زیرا رابطه جنسی علیه بیماری‌های باکتریایی، ویروسی و … آنتی‌بادی تولید می‌کند و این مورد باعث کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

هرچند تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است ولی طبق تحقیقاتی که انجام‌شده، ایمونوگلوبولین در افرادی که یکی دو بار رابطه جنسی در هفته دارند ۳۰ درصد بیشتر از افرادی است که رابطه جنسی ندارند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

۱۵) کاهش فشارخون

رابطه جنسی به دلیل آرامشی که می‌دهد، ذهن را باز کرده و باعث کاهش فشارخون می‌شود. همان‌طور که می‌دانید استرس، باعث بالا رفتن فشارخون می‌شود که رابطه جنسی با کاهش استرس از بالا رفتن فشارخون جلوگیری می‌کند.

البته خود ارضایی نیز باعث کاهش فشارخون می‌شود ولی بسیاری از افراد به دلیل باورها و اعتقاداتی که دارند خود ارضایی نمی‌کنند.

حال برای اینکه با مزایا و عوارض خود ارضایی آشنا شوید و حکم شرعی آن را بدانید می‌توانید این مقاله را بخوانید:

عوارض خودارضایی

۱۶) کاهش خطر حمله قلبی

هورمون‌های استروژن و تستوسترون با داشتن رابطه جنسی در سطح متعادلی قرار می‌گیرند. همچنین رابطه زناشویی و عشق بازی ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد. افزایش ضربان قلب یک ورزش مفید برای قلب به شمار می‌رود. تمام این موارد به کاهش خطر حمله قلبی کمک می‌کند. درواقع با داشتن رابطه جنسی خون تازه در اندام‌های شما به گردش درمی‌آید و سموم شما دفع می‌شود که این مورد به گردش خون در بدن کمک زیادی می‌کند.

۱۷) بهبود کنترل مثانه

حدود ۳۰ درصد از زنان در زندگی خود دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شوند. در حین رابطه جنسی انقباضاتی رخ می‌دهد که باعث تقویت عضلات لگن می‌شود و در این صورت از بی‌اختیاری ادرار در زنان پیشگیری می‌کند.

۱۸) افزایش میل جنسی

دقت کنید داشتن رابطه جنسی باعث افزایش میل جنسی می‌شود‌‌. وقتی میل جنسی افزایش یابد شما می‌توانید رابطه جنسی لذت‌بخش‌تری داشته باشید. درواقع خودتان برای ایجاد رابطه پیش‌قدم ‌می‌شوید و این مورد خیلی مفید است.

خلاصه

با اینکه رابطه جنسی مزایای زیادی دارد و بخش مهم آن در این بخش ذکر شد، تعدادی از افراد داشتن رابطه جنسی را به تأخیر می‌اندازند و یا حتی نمی‌خواهند رابطه جنسی داشته باشند. سؤال این است که واقعاً مشکل چیست؟ اگر حتی با در اختیار داشتن شرایط مناسب و شریک جنسی مطلوب خود، از رابطه جنسی لذت نمی‌برید حتماً باید به دنبال دلیل آن بگردید و آن را رفع کنید. زیرا نداشتن رابطه جنسی باعث مشکلات روحی روانی و خلأ عاطفی می‌شود. شاید با یک صحبت ساده حل شود به‌عنوان‌مثال به شریک جنسی خود بگویید این کار را دوست دارید و یا از این حرکت بدتان می‌آید.

اگر انتقاد و یا پیشنهادی دارد می‌توانید در بخش نظرات ثبت کنید. همچنین چنانچه سؤالی در خصوص مزیت‌های رابطه جنسی دارید با مجله کمکدون در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بهار علیزاده

عاشق سئو و تولید محتوای پزشکی... اطلاعات به‌روز، همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن