سبک زندگیوبلاگ

معرفی کتاب های مفید برای خرید و مطالعه

کتاب ها آن چنان قدرتی دارند که در یک لحظه ما را از جایمان بلند می کنند و به مکانی می برند که سراسر آرامش است .

اگر شما تا به حال به سراغ کتاب ها نرفته اید باید از کجا شروع کنید؟ شما در گام اول باید لیستی از بهترین کتاب ها را که همیشه مردم آن ها را می خوانند پیدا کنید و به مطالعه ی آن ها بپردازید . در ادامه به معرفی چند کتاب از بهترین کتاب ها می پردازیم، این موارد دارای شماره چاپ کتاب بالایی هستند، با ما همراه باشید .

معرفی کتاب های مفید برای مطالعه

کتاب کشتن مرغ مقلد :

این کتاب نوشته ی نل هارپر لی نویسنده ی آمریکایی زبان است . در سال ۱۹۶۴ میلادی این کتاب جایزه ی پولیترز را از آن خود کرد ، هم چنین این کتاب با نام کشتن مرغ مینا نیز شناخته می شود .

کشتن مرغ مقلد درسال ۱۹۶۰ منتشر شد و تا کنون ۴۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است و به بیش  از ۴۰ زبان نیز ترجمه شده است .

در سال ۱۹۶۲ رابرت مولیگان فیلمی به همین اسم از روی این کتاب ساخت .

نویسنده ی کتاب :

نل هارپر لی در ۲۸ آوریل سال ۱۹۲۶ در شهر مونروویل متولد شد . پدر او نیز وکیل مشهوری بود او هم در رشته ی حقوق در دانشگاه آلاباما تحصیل کرد . در سال ۱۹۵۰ به نیویورک رفت و در موسسه ای هواپیمایی مشغول به فعالیت شد .

او علاوه بر نویسندگی به موسیقی و جرم شناسی هم علاقه داشت . هارپر لی فردی خجالتی بود و دوست نداشت که اطلاعات شخصی او فاش شود به همین دلیل سال های زیادی از مصاحبه کردن خودداری می کرد .

هار پر لی در سال ۲۰۱۶ در سن ۸۹ سالگی در گذشت .

موضوع کتاب کشتن مرغ مقلد :

این رمان از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می شود که دختر وکیل سفید پوستی به نام اتیکاس فینچ است . اتیکاس فینچ وکیل مردی سیاه پوست به نام رابینسون است که متهم به تجاوز به دختری سفید پوست شده است .

موضوع اصلی این کتاب معصومیت است که در برابر بی عدالتی و تعصب نژادی قربانی می شود …

معرفی کتاب های مفید برای مطالعه

معرفی کتاب چشم هایش :

این کتاب نوشته ی بزرگ علوی است که در سال ۱۳۳۰ منتشر شد . کتاب چشم هایش به زبان عربی نیز ترجمه شده و در کشور لبنان نیز منتشر شده است . هم چنین در سال ۲۰۰۸ نیز به زبان کردی ترجمه شده است .

نویسنده ی کتاب :

بزرگ علوی در سال ۱۲۸۲ در تهران متولد شد . او برای تحصیل به آلمان رفت و در رشته ی علوم تربیتی تحصیلات خود را به پایان رساند . او پس از بازگشت به ایران در مدرسه ی آلمانی شروع به تدریس کرد .

او در ایران به فعالیت سیاسی می پرداخت که دوره ای هم در زندان سپری کرد اما بعد از آن به آلمان برگشت و مقیم همانجا شد و به تدریس در دانشگاه مشغول شد .

موضوع کتاب چشم هایش :

این کتاب روایت گر زندگی مبارز سیاسی به نام استاد ماکان است . استاد ماکان نقاشی بزرگ است که یک اثر مهم او پرده ی بزرگی به نام چشم هایش می باشد که چشم های زنی است که رازی را در خود جای داده است .

راوی این کتاب ناظم مدرسه است که تلاش می کند راز این چشم ها را بفهمد ، به همین دلیل به دنبال زنی که در نقاشی است می گردد تا او را پیدا کند و ارتباط او را با استاد ماکان از او سوال کند .

بعد از چند سال ناظم زن را پیدا می کند و با او صحبت می کند ، زن می گوید که او از خاندان ثروتمندی بوده که بیشتر مرد ها به خاطر زیبایی به او توجه می کردند اما فقط استاد ماکان بوده که به او توجهی نداشته است .

به همین دلیل زن برای جلب توجه استاد ماکان با تشکیلات سیاسی که او کار می کرده همکاری می کند اما استاد به او توجهی نمی کند .

بعد از این که استاد ماکان دستگیر می شود ، رییس شهربانی که خواستگار زن بوده از او درخواست ازدواج می کند و او برای نجات استاد از مرگ به او پاسخ مثبت می دهد .

اما استاد ماکان هیچ گاه از این فداکاری با خبر نمی شود و در زندان پرده ای از چشم های زن را نقاشی می کند …

بانک کتاب تلکتاب مرجعی معتبر برای خرید انواع کتاب با ارسال رایگان و تخفیف های جذاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *