آشپزیوبلاگ

طرز تهیه سالاد سزار خانگی که هوش از سرتان می‌پراند

اگر به تازگی رژیم گرفته‌اید یا به خوردن غذاهای سنگین در شب تمایل ندارید، طرز تهیه سالاد سزار خانگی در این مقاله برای شما نوشته شده است. این سالاد که از کشور ایتالیا سفر کرده و به سمت کشورهای مختلف رفته است و توانسته تا دل خیلی از افراد را به دست آورده و آن‌ها را شیفته خود کند.

این روزا به دلیل علاقه شدید افراد به این سالاد، اکثر رستوران‌ها در منوی خود سالاد سزار را با سس مخصوص به آن ارائه می‌دهند. اما ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با طرز تهیه سالاد سزار خانگی با بهترین طعم و مزه آن هم با سس مخصوص آموزش دهیم و شما را از رفتن به رستوران برای صرف کردن سالاد سزار بی ‌نیاز کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و این طرز تهیه سالاد سزار خانگی ساده را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار خانگی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار خانگی

اگر برای درست کردن سالاد سزار خانگی آماده‌اید، مواد لازم را آماده کنید تا سریع دست به کار شویم. این میزان مواد برای ۴ نفر است اما اگر برای تعداد افراد بیشتری قصد آماده کردن این سالاد را دارید لازم است تا مواد اولیه را به نسب اضافه کنید:

مواد لازم مقدار مواد لازم
سینه مرغ ۴ قطعه
کاهو ۱ عدد بوته بزرگ
نان تست ۳ عدد
گوجه گیلاسی به میزان دلخواه
سیر ۲ حبه
پنیر پارمزان به صورت رنده شده ۲۰۰ گرم
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون به میزان دلخواه
سرکه بالزامیک به میزان دلخواه
آبلیمو به میزان دلخواه
نمک و فلفل به میزان دلخواه

قدم به قدم تا تهیه یک سالاد سزار خانگی جذاب

طرز تهیه سالاد سزار خانگی

اگر مواد لازم برای تهیه سالاد را آماده کردید در این بخش مراحل را به ترتیب دنبال کنید تا به سرعت به یک ظرف سالاد سزار نزدیک شویم:

  • قدم اول: در ابتدا لازم است تا سیرها را پوست بگیرید و به صورت ریز ریز خرد کنید یا اینکه آن ها را رنده کنید تا طعم بهتری به سالاد شما بدهد. سیر رنده شده را به کمک روغن زیتون و نمک و فلفل داخل یک ظرف بریزید و مرغ ها را داخل این مواد قرار دهید و کمی صبر کنید تا مواد به خورد مرغ‌ها برود.
  • قدم دوم: در این فاصله که مرغ‌ها در حال استراحت هستند، به سراغ درست کردن سس برویم. برای درست کردن سس درون یک کاسه مواد لازم سس را که سس مایونز، آبلیمو و سیر رنده شده است بریزید و کاملا مخلوط کنید. پس از آن سس خردل را نیز به آن اضافه کنید. و در آخر به میزان دلخواه فلفل و نمک و مقداری آویشن به سس اضافه کنید.

نکته: اگر به طعم های ترش برای سس علاقه دارید می‌توانید از سرکه بالزامیک استفاده کنید.

  • قدم سوم: در مرحله آخر آماده سازی سس باید پنیر پارمیزان را که سلطان کش و قوس دادن به سس است را اضافه کنید.
  • قدم چهارم: حالا که سس آماده شد دوباره به سراغ سالاد برمی‌گردیم. در این مرحله باید نان های تست را آماده کنیم. در یک ظرف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه سیر رنده شده مخلوط کنید و پس از آن یا کمک یک برس آشپزی این ترکیب را روی نان‌ها بزنید. سپس نان ها را داخل سینی فر قرار داده و به مدت چند دقیقه (۴ الی ۵ دقیقه) در فر بگذارید.

نکته: اگر به فر دسترسی ندارید می توانید از اجاق گاز و سرخ کردن نان ها در یک ماهیتابه استفاده کنید.

  • قدم پنجم: در این مرحله از طرز تهیه سالاد سزار خانگی باید مرغ‌ها را نیز در یک تابه با حرارت بالا سرخ کرده تا طلایی شوند.
  • قدم ششم: کاهو ها در این مرحله در آب لم داده و منتظر شما هستند تا به سراغشان بروید و پس از شستن آن‌ها، خردشان کنید. شما می‌توانید بر اساس سلیقه از کاهو پیچ یا معمولی استفاده کنید.
  • قدم آخر: این مرحله جذاب ترین مرحله است چرا که تنها کافیست تا تمام موادی که آماده کردید را با هم مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن کاهو با نان تست ها و مرغ‌ها از گوجه‌های گیلاسی و پنیر پارمیزان می‌توانید برای تزیین سالاد استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل از گوجه فرنگی نیز برای تزیین سالاد استفاده کرده و از خواص گوجه فرنگی نیز بهره‌مند شوید.

سالاد سزار خانگی شما آماده است؛ نوش جان

سالاد سزار خانگی

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل طرز تهیه سالاد سزار خانگی را به شما آموزش دهیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه تمام دوستان سزار باز قرار گرفته باشد. پس از تهیه سالاد سزار با این دستور پخت و چشیدن طعم سالاد به خودتان افتخار خواهید کرد. دیگر برای چشیدن سالاد سزار نیاز نیست به رستوران‌های مختلف بروید. این مقاله صفر تا صد یک سالاد خوشمزه را به شما گفت و رمز و راز فاش نشدنی این سالاد ایتالیایی را برملا کرد. در پایان اگر شما هم تجربه ای از درست کردن این سالاد دارید با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *