رپورتاژ اگهی

ارز رمز پایه مونرو (Monero) چیست؟

امروزه ارزهای دیجیتال جایگاه خوبی در معاملات مردم سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و روزبه‌روز نیز در حال پیشرفت هستند. ارزهای دیجیتال، پول‌های الکترونیکی‌ای هستند که ملموس و قابل رویت نیستند و به‌صورت اینترنتی می‌توان با آن‌ها کار کرد. پول‌های الکترونیک انواع گوناگونی دارند که یکی از آن‌ها ارز دیجیتال مونرو است؛ ارز دیجیتال مونرو را به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان محسوب می‌شود که محوریت اصلی آن، حفظ حریم خصوصی است.

پروژۀ خلق مونرو و کارایی آن، جزو بحث‌برانگیزترین ایده‌های بلاک‌چین بوده‌است. به صورتی که اکثر صرافی‌ها و وب‌سایت‌ها این ارز را نمی‌پذیرفتند. مشخصات بنیان‌گذاران این رمزارز پربحث و مرموز، همچون بیت‌کوین پنهان است و کسی اطلاعاتی در این باره ندارد. این ارز دیجیتال علاوه‌بر تمام موانع و بحث‌هایی که داشت، توانست طی سال‌های گذشته در میان کاربران محبوبیت بسیاری کسب کند و به یکی از بهترین پروژه‌ها در فضای کریپتوکارنسی تبدیل شود. متأسفانه هنوز کاربران این حوزه اطلاعات کاملی از Monero ندارند، ازاین‌رو کاربران در پروسۀ خرید و سرمایه‌گذاری دچار مشکل می‌شوند.

انواع آدرس‌ها در رمزارز مونرو

ارز دیجیتال Monero از چند نوع آدرس گوناگون پشتیبانی می‌کند و کاربران آن می‌توانند باتوجه‌به نوع تراکنشی که می‌خواهند انجام دهند، هر نوع آدرسی را ایجاد کنند. این آدرس‌ها عبارت‌اند از:

  • آدرس استاندارد در Monero

این ارز دیجیتال در آغاز کار خود، فقط از آدرس استاندارد استفاده می‌کرد و آدرس دیگری برای آن وجود نداشت. در ادامۀ روند فعالیت مونرو، از سال ۲۰۱۹، آدرس‌های جدیدی برای این رمز ارز به لیست اضافه شدند. با وجود ورود آدرس‌های جدید، اما هنوز هم برخی از کاربران ارز دیجیتال برای دریافت پاداش استخراج از آدرس‌های استاندارد استفاده می‌کنند.

  • آدرس‌های ادغام‌شده در Monero

آدرس‌های ادغام‌شده در حقیقت آدرس اصلی این شبکه هستند که به همراه خود کد پرداخت اختصاصی دارند. به‌طور معمول کدهای پرداخت توسط صرافی‌ها استفاده می‌شوند. تراکنش‌ها در شبکۀ این رمزارز به‌صورت ناشناس انجام می‌شوند و صرافی‌ها نمی‌توانند اشخاص معامله‌گر را بشناسند، ازاین‌رو متوجه نمی‌شوند چه کسی تراکنش انجام داده‌است. صرافی‌ها به‌منظور شناخت کاربران در هنگام تراکنش، از آن‌ها می‌خواهند تا کد پرداخت را نیز در آدرس تراکنش وارد کنند. حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در این آدرس و در شبکۀ مونرو حفظ می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی‌ای نیست. کوینکس ازجمله صرافی‌هایی است که می‌تواند در این موارد به شما کمک‌های فراوانی کند.

  • آدرس‌های مخفی در Monero

این آدرس‌های مخفی در شبکۀ رمزارز مونرو به‌صورت یک‌بارمصرف وجود دارند. در این آدرس‌های مخفی، واریز مبلغ موردنظر کاربران به‌صورت مستقیم از آدرسی به آدرس دیگر امکان‌پذیر نیست. آدرس‌های مخفی از سازوکار متفاوتی با سایر آدرس‌ها برخوردار هستند، به این صورت که فرستنده در حالتی تصادفی و به شکل یک‌بارمصرف، آدرس مضاعفی را به‌وجود می‌آورد و پس از آن ارز دیجیتال به آدرس گیرنده واریز می‌گردد. گیرنده قادر است با استفاده از کلید خروج عمومی، رمزارز واریزشده را برداشت کند. پی‌بردن به ارتباط بین آدرس کیف پول گیرنده و فرستنده، به علت وجود آدرس واسطه، غیرممکن است.کیف پول بلاک‌چین مونرو

کاربران برای استفاده از تمام ارزهای دیجیتال موجود و نگه‌داری و ذخیره، به فضایی نیاز دارند، ازاین‌رو کیف‌پول‌های الکترونیک برای ذخیره و نگه‌داری از این رمز ارزها به‌وجود آمده‌است. بلاک‌چین مونرو نیز همچون سایر ارزهای دیجیتال دارای کیف پول‌های الکترونیک است. یکی از مواردی که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بر روی آن بسیار حساس هستند، تعداد کیف پول‌هایی است که از یک ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، زیرا هرچه تعداد کیف‌پول‌هایی که از یک ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند بیشتر باشد، فرآیند ذخیره و نگه‌داری برای کاربران آسان‌تر می‌شود. باتوجه‌به ساختار خاص و منحصربه‌فرد رمزارز Monero، همچنین حساسیت‌های قانونی آن، تعداد کمی از کیف‌پول‌ها این شبکه را پذیرفتند.

توسعه‌دهندگان برای بهبود شرایط، مجبور به توسعۀ کیف‌پول‌های اختصاصی خود شدند. در شرایط فعلی شدت این مشکلات کاهش‌یافته و شرایط بهتری ایجاد شده‌است، همچنین بسیاری از کیف‌پول‌های معتبر از این شبکه حمایت می‌کنند. ازجمله کیف‌پول‌های معتبری که از Monero پشتیبانی می‌کنند، شامل لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، ترزور، اتمیک والت، تراست والت، مای اتر والت، فدر، کیک والت و… می‌شوند. تیم توسعه‌دهندۀ شبکه رمزارز مونرو نیز دو کیف پول اختصاصی باعنوان Monero GUI و Monero CLI را ایجاد کرده و توسعه داده‌اند. کیف پول اول مناسب افراد مبتدی و حرفه‌ای است که به‌صورت عمومی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ این کیف پول برای سه نسخۀ ویندوز، مک و لینوکس قابل‌استفاده است. دومین کیف پول اختصاصی این شبکه، دارای پیچیدگی‌های بیشتری است و صرفاً مناسب افراد حرفه‌ای و توسعه‌دهندگان است؛ این کیف پول نیز برای سه نسخۀ ویندوز، مک و لینوکس و همچنین اندروید قابلیت دسترسی دارد.

ویژگی‌های شبکه مونرو

این رمزارز نیز همچون سایر رمز ارزها دارای مزایا و معایبی است که توصیه می‌شود پیش از سرمایه‌گذاری بر مونرو با آن‌ها آشنا شوی

مزایای شبکۀ Monero

  • حفظ حریم خصوصی کاربران و عدم امکان ردگیری؛
  • استخراج این ارز دیجیتال برای هر شخصی امکان‌پذیر است و فقط به ماینرها اختصاص ندارد؛
  • سیستم غیرمتمرکز؛
  • استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته؛
  • انجام تراکنش‌های ناشناس؛
  • طراحی این بلاک‌چین به‌صورت پویا انجام شده است؛ یعنی هیچ‌گونه محدودیتی در میزان اندازۀ بلاک‌ها وجود ندارد و هرچه تعداد تراکنش‌ها افزایش داشته باشد، بلاک‌ها نیز بزرگ‌تر خواهند شد؛
  • برخورداری از تیم فنی قدرتمند؛
  • امنیت بسیار بالا؛
  • شبکۀ Monero این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌است که بتوانند تصویر حساب خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و خطری برای توکن‌های درون حساب ایجاد نشود.

معایب شبکۀ Monero

  • به این دلیل که تراکنش‌های مونرو غیرقابل‌ردگیری هستند، خلاف‌کاران می‌توانند برای انجام معاملات غیرقانونی از این رمزارز استفاده کنند؛
  • حساسیت بالای نهادهای قانون‌گذاری دررابطه‌ با این رمزارز؛
  • سرعت نسبتاً پایین در مقایسه با شبکه‌های جدید؛
  • مشخص نبودن اسامی توسعه‌دهندگان؛
  • در این بلاک‌چین سعی در ایجاد شانس برابر برای تمام کاربران برای استخراج XMR است. اما بااین‌وجود ۴۳ درصد استخراج توسط چند استخر انجام می‌شود؛
  • حساسیت بالای اکثر کسب‌وکارها و شبکه‌ها در رابطه‌ با پذیرش این ارز دیجیتال.

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال در بازار معاملات امروزی جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند؛ با این‌که هنوز این پول‌های الکترونیک به‌صورت فراگیر مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، اما سودآوری بسیاری را به‌همراه داشته‌اند. یکی از انواع ارزهای دیجیتال موجود در بازار، مونرو نام دارد. مزایای این رمزارز موجب شده‌است که به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در جهان شناخته شود. شما می‌توانید این رمزارز محبوب را از صرافی‌های معتبری همچون کوینکس به آدرس https://coinexfarsi.net/complete-training/ خریداری کنید. در ابتدا باید برای خرید و سرمایه‌گذاری این ارز، فرم ثبت‌نام در صرافی کوینکس را پر کنید و عضویت خود را دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *