سبک زندگیوبلاگ

تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها چیست؟

از مسائل مهمی که ممکن است هر دختر و پسر جوانی در شروع رابطه خود، آن را تجربه کند، عشق است. عاشق شدن امر پیچیده و مهمی است که در دختران و پسران به گونه‌ای متفاوت بروز می‌کند. تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. آگاهی از این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید گرمی روابط خود را حفظ کنید و از طرفی رفتارهای طرف مقابل را بهتر درک کنید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی تفاوت‌های بین عاشق شدن دخترها و پسرها بپردازیم. اگر شما هم مدتی است که وارد یک رابطه عشقی شده‌اید اما نسبت به رمز و رازهای این رابطه دچار سردرگمی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

عشق واقعی چیست؟

قبل از این که به بیان تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها بپردازیم، بهتر است ابتدا با تعریف واقعی عشق و نشانه‌های آن آشنا شوید. عموماً افراد با نگرش‌های مختلف، تعریف‌های متفاوتی از عشق را بیان می‌کنند. بنا بر نظرات برخی از اساتید و مشاوران خانواده از تعریف عشق، می‌توان گفت عشق واقعی زمانی بین دو طرف شکل می‌گیرد که به یک شناخت نسبی یه یکدیگر رسیده باشند. به عقیده آنان، عشق واقعی همراه با علاقه، حساسیت داشتن به طرف مقابل، حس خوشایند، توجه خاص و ویژه به هم داشتن اما نه بیمارگونه، شوق و اشتیاق رسیدن به معشوق، داشتن حس تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر، شرم و حیای زنانه و غیرت به جای مردانه آغاز می‌شود.

تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها

حال که با تعریف عشق واقعی آشنا شده‌اید، بهتر می‌توانید تفاوت‌های بین عاشق شدن دخترها و پسرها را درک کنید. در واقع دلیل اصلی این تفاوت این است که غالباً پسرها از نظر دیداری عاشق می‌شوند و در دخترها عاشق شدن از نظر شنیداری بیشتر اتفاق می‌افتد.

۱. پسرها شروع کننده رابطه عشقی هستند

با وجود این که دخترها نسبت به پسرها، احساسات لطیف‌تر و رمانتیک‌تری دارند اما در اکثر رابطه‌ها این پسرها هستند که ابتدا ابراز عشق می‌کنند. دلیل این امر هم می‌تواند این باشد که پسرها در شروع رابطه به تعهد و وفاداری فکر نمی‌کنند. در واقع آن‌ها فکر می‌کنند با این کار چیزی را از دست نمی‌دهند و تنها به دنبال راهی برای شروع رابطه هستند.

در صورتی که دخترها از همان ابتدای شروع رابطه به داشتن تعهد و وفاداری در رابطه فکر می‌کنند. به همین دلیل است که برای وارد شدن به یک رابطه، جانب احتیاط را رعایت می‌کنند.

۲. دخترها عبارت دوستت دارم را بیشتر تکرار می‌کنند

یکی از اصلی‌ترین تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها، می‌تواند همین عامل باشد. در واقع دخترها هنگامی که در یک رابطه، از احساس طرف مقابل مطمئن می‌شوند، بیشتر به ابراز احساسات خود می‌پردازند. آن‌ها حتی در طول روز جهت قدردانی از شریک عاطفی خود در مقابل کارهای مختلف، عبارت دوستت دارم را بیان می‌کنند. در صورتی که پسرها بعد از به دست آوردن رابطه، چندان تمایلی به ابراز احساسات زبانی خود ندارند. می‌توان گفت این عبارت بیشتر از مردان، برای زنان معنا پیدا کرده است.

۳. پسرها بیشتر به تمایلات جنسی خود اهمیت نشان می‌دهند

عموماً در یک رابطه عشقی که بین دخترها و پسرها شکل می‌گیرد، پسرها بیشتر بر روی جسم دخترها متمرکز می‌شوند.‌ به همین دلیل است که گفته می‌شود، آن‌ها به تمایلات جنسی اهمیت می‌دهند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، زمانی که یک پسر احساس می‌کند عاشق شده است، تمایل دارد خیلی سریع وارد رابطه جنسی شود. بنابراین در یک رابطه اولین چیزی که برای پسرها در الویت قرار می‌گیرد، برقراری رابطه جنسی است.

در صورتی که دخترها زمانی که عاشق می‌شوند، بیشتر از هر چیز به ارضا شدن تمایلات عاطفی خود اهمیت می‌دهند و رابطه جنسی، آخرین موردی است که به آن فکر می‌کنند.

۴. دخترها بیشتر از پسرها در رابطه عشقی خود متمرکز می‌شوند

از عوامل دیگر تفاوت عاشق شدن زنان و مردان ، بیشتر متمرکز شدن دخترها بر عشق خود است. با وجود این که دخترها دیرتر از پسرها عاشق می‌شوند اما زمانی که یک رابطه برای آن‌ها جدی می‌شود، از نظر تعهد و وفاداری بیشتر از پسرها در رابطه متمرکز می‌شوند.

به همین دلیل هنگامی که دخترها عاشق می‌شوند، به هیچ مرد دیگری حتی با شرایط و ظاهر بهتر توجه نمی‌کنند. بر این اساس می‌توان گفت دخترها به همان میزان که دیرتر عاشق می‌شوند، دیرتر از یک رابطه خسته می‌شوند. در صورتی که ممکن است پسرها خیلی سریع عاشق شوند و به همان اندازه هم، خیلی زود از رابطه خسته شوند.

۵. دخترها هنگام عاشق شدن کمتر از پسرها بصری هستند

همان‌طور که شنیده‌اید، پسرها اغلب با چشمانشان عاشق می‌شوند. به این صورت که با دیدن ظاهر و زیبایی‌های زن، عاشق او می‌شوند. در صورتی که این موضوع در مورد دخترها اصلاً صدق نمی‌کند. در واقع یک زن برخلاف مردان از طریق شنیداری و با شنیدن حرف‌های عاشقانه از طرف شریک عاطفی خود عاشق می‌شود. دخترها با شنیدن ابراز عشق طرف مقابل، غرق لذت می‌شوند و بیشتر از قبل نسبت به رابطه دلگرمی و وابستگی پیدا می‌کنند.

۶. نحوه ابراز عشق در دخترها و پسرها متفاوت است

نحوه ابراز عشق نیز یکی دیگر از موارد تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها است. اصولاً دخترها ابراز عشق به طرف مقابل را به صورت گیر دادن، گریه کردن، نگرانی، حساسیت‌های بی مورد و بروز واکنش‌های منفی نشان می‌دهند. در صورتی که پسرها ابراز احساسات خود را به صورت حمایت و یاری رساندن به شریک عاطفی خود، درخواست برقراری رابطه جنسی و انجام کارهای مشترک نشان می‌دهند. پسرها در رابطه عاطفی خود تمایل دارند بیشتر سکوت کنند و شنونده باشند اما زنان عاشق، از حرف زدن لذت می‌برند.

عاشق شدن دخترها و پسرها

۷. دخترها در روابط عاطفی خود بسیار احساساتی عمل می‌کنند

دخترها با توجه به روحیه لطیفی که دارند، در یک رابطه عاطفی بیشتر از روی احساسات تصمیم می‌گیرند یا عمل می‌کنند. در صورتی که پسرها در این موارد به عقل خود رجوع می‌کنند. برای یک زن داشتن آرامش در کنار عشق خود، یک نقطه عطف زندگی است در حالی که مردان اوج زندگی خود را در مسائلی مانند پیشرفت کاری، ثروت و موفقیت می‌دانند.

حالا دیگر تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها را می دانید

تفاوت عاشق شدن دخترها و پسرها از جنبه‌های مختلفی می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع درک این تفاوت‌ها و پذیرفتن آن‌ها در ایجاد و تداوم یک رابطه عاشقانه نقش مؤثری خواهد داشت. با توجه به این که دخترها و پسرها در ویژگی‌های فیزیولوژیکی، جسمی و روحی بسیاری با یکدیگر تفاوت دارند در نتیجه در ایجاد یک رابطه عاشقانه نیز مانند یکدیگر عمل نمی‌کنند. علم و آگاهی به تفاوت موجود در عاشق شدن دخترها و پسرها مانع از ایجاد درگیری‌ها و اختلاف‌نظرهایی است که ممکن است در زندگی آینده زوجین به وجود بیاید. در این مقاله به معرفی چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های عاشق شدن دخترها و پسرها پرداختیم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *