آشپزیوبلاگ

طرز تهیه تارت شکلاتی ویژه

یکی از بهترین شیرینی‌های بین‌المللی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد، تارت شکلاتی است که این دسر خوشمزه را می‌توان به عنوان میان‌وعده یا صبحانه سرو کرد و از طعم بی‌نظیر آن لذت برد. طرز تهیه تارت شکلاتی بسیار آسان است و در ادامه بهترین دستورالعمل برای درست کردن این دسر لذیذ را بیان خواهیم کرد.

خانواده تارت‌ها بسیار گسترده و متنوع هستند که باتوجه به طعم هرکدام، ترکیب مواد اولیه آن تغییر می‌کند. تارت انار، تارت سیب و دارچین، گلابی و بادام، حلوا، خرما و گردو و آلبالو برخی از پرطرفدارین تارت‌ها هستند که در انواع مجالس و مهمانی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • مدت زمان لازم برای آماده کردن مواد اولیه: ۲۵ دقیقه
  • زمان موردنیاز برای درست کردن تارت شکلاتی: ۴۰ دقیقه
  • کالری این دسر خوشمزه: ۱۰۲ کیلوکالری
  • کربوهیدرات موجود در تارت شکلاتی: ۱۰ گرم
  • میزان سختی در آماده کردن این دسر: متوسط

مواد اولیه لازم در طرز تهیه تارت شکلاتی بی‌نظیر

آماده کردن این دسر خوشمزه به سادگی طرز تهیه براونی است و شما می‌توانید با کمترین سختی آن را درست کنید. در این بخش قصد داریم مواد لازم برای درست کردن تارت شکلاتی را به طور کامل برای شما بیان کنیم، پس تا انتهای این مطالب ما را همراهی کنید.

مواد اولیه لازم مقدار موردنیاز
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
آرد ۱ پیمانه
تخم‌مرغ ۳ عدد
شیر و شکر ۲/۱ پیمانه
روغن مایع ۴/۱ پیمانه
بکینگ‌پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
خامه ۲/۱ پیمانه
شکلات تخته‌ای ۱۵۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه تارت شکلاتی وسوسه‌انگیز

در این بخش از مقاله می‌خواهیم دستور تهیه تارت شکلاتی را به طور دقیق و مرحله‌به‌مرحله برای شما بیان کنیم. این دسر خوشمزه طعمی شبیه به کیک خیس شکلاتی دارد، همان طور که می‌دانید طرز تهیه کیک خیس شکلاتی نیز بسیار راحت است و فرق چندانی با تارت ندارد، برای تهیه تارت در ادامه همراه ما باشید.

  • مرحله اول: در اولین مرحله از درست کردن این دسر خوشمزه، باید ۲ عدد تخم‌مرغ را در ظرف بزرگی بشکنید و کمی هم بزنید تا سفیده و زرده باهم مخلوط شوند و سپس نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید و با همزن به حدی مخلوط کنید که تخم‌مرغ پف کند و شکر کاملا در آن حل شود.
  • مرحله دوم: اکنون ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به ظرف اضافه و با باقی مواد مخلوط کنید تا یکدست شوند. حال برای درست کردن تارت شکلاتی یک پیمانه آرد را به همراه یک قاشق چایخوری بکینگ‌پودر و یک قاشق مرباخوری وانیل در ظرفی دیگر الک کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله بعد از دو مرتبه الک کردن، آن‌ها را به ظرف اضافه کنید و سپس نصف پیمانه شیر را به آرامی به باقی مواد اضافه و مخلوط کنید. پس از آن ۴/۱ پیمانه روغن مایع به مواد اضافه و به آرامی مخلوط کنید و به سراغ آماده کردن قالب برای درست کردن این دسر خوشمزه بروید.
  • مرحله چهارم: حال در دستور تهیه تارت شکلاتی، کف و دیواره‌های قالب تارت را با روغن چرب کنید( تا مواد به ظرف نچسبد و خارج کردن آن راحت باشد) و مواد را در آن بریزید و اضافه‌ی آن را از بالای دیواره‌ها برش بزنید و مواد کف قالب را صاف کنید و با چنگال سوراخ‌هایی در آن ایجاد کنید.
  • مرحله پنجم: پس از آن، قالب مواد را در فر قرار دهید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان بدهید تا در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد پخته شود. سپس در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی تارت شکلاتی خوشمزه بروید.
  • مرحله ششم: ابتدا یک عدد تخم‌مرغ را بشکنید، زرده آن را جدا کنید و در ظرفی بریزید سپس ۲ قاشق غذاخوری پودر قند را به زرده اضافه و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با همزن مخلوط کنید و کنار بگذارید. پس از آن نصف پیمانه خامه را در ظرفی روی حرارت ملایم قرار دهید و پیوسته هم بزنید.
  • مرحله هفتم: پس از آن که خامه کمی گرم شد، ۱۵۰ گرم شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کنید و در ادامه‌ی دستور تهیه تارت شکلاتی، به آن یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه و به آرامی باهم مخلوط کنید تا به طور کامل مواد درهم حل شوند.
  • مرحله هشتم: حال در این مرحله مخلوط پودر قند و زرده تخم‌مرغ را به مواد اضافه و روی حرارت به مدت ۲ دقیقه هم بزنید و پس از آن مواد را از روی حرارت بردارید و زمان بدهید تا در دمای محیط خنک شود.
  • مرحله نهم: اکنون در آخرین مرحله از درست کردن تارت شکلاتی پس از گذشت زمان لازم برای پخت خمیر، آن را از فر خارج کنید و زمان بدهید تا خنک شود، سپس داخل آن را با مایعی که درست کردید پر کنید و با پودر پسته و میوه یا هرچیزی که مورد علاقه شما است، آن را تزئین و میل کنید.

نکات کلیدی در طرز تهیه تارت شکلاتی خواستنی

برای درست کردن این دسر لذیذ و خوشمزه، نکات و پیشنهاداتی برای شما در نظر گرفته‌ایم تا با رعایت نکات و بهره‌گیری از این پیشنهادها، دسر بی‌نظیری برای خانواده آماده کنید و از طعم خوش آن لذت ببرید. در ادامه همراه ما بمانید تا این مطالب را با شما درمیان بگذاریم.

  • برای درست کردن تارت شکلاتی توجه داشته باشید که شیر و تخم‌مرغ حتما به دمای محیط رسیده باشند تا دسر بافت بهتری داشته باشد.
  • در هنگام تهیه مایع داخلی تارت، به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان مایع را برای سردشدن داخل یخچال نگذارید زیرا باعث می‌شود حباب‌هایی در آن به‌وجود بیاید و ظاهر دسر را زننده کند.
  • برای آماده کردن مایع میانی حتما دقت داشته باشد که خامه روی حرارت ملایم باشد و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید به جوش بیاید.
  • شما در دستور تهیه تارت شکلاتی، این امکان را دارید که کره ذوب شده را جایگزین روغن و پودر قهوه را جایگزین پودر کاکائو کنید.
  • برای درست کردن مایع میانی این دسر جذاب، می‌توانید شکلات چیپسی را به‌جای شکلات تخته‌ای استفاده کنید.

کلام آخر در طرز تهیه تارت شکلاتی لذیذ

همانطور که می‌دانید این دسر یکی از محبوب و پرطرفدار‌ترین شرینی‌های جهان است که در هر کشور دستور پخت خاص خود را دارد. برخی در ترکیب مواد اولیه این دسر خوشمزه از بیسکوییت‌ها استفاده می‌کنند و برخی دیگر از کارامل و یا هرماده دیگر، که هرکدام از انواع آن طعم متفاوت و بی‌نظیری دارند.

ما در این محتوا تلاش کردیم بهترین و کامل‌ترین دستورالعمل برای درست کرد تارت شکلاتی را به شما آموزش دهیم تا با آماده کردن آن، میان‌وعده‌ای جذاب و خواستنی برای خود و خانواده داشته باشید. در صورتی که پیشنهاد یا نظری داشتید می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *