آشپزیاخبار پزشکیوبلاگ

طرز تهیه دمنوش کندر و خواصی که در انتظار شماست

طرز تهیه دمنوش کندر مختص به افرادی است که تمایل دارند از خواص کندر به صورت دمنوش استفاده کنند. خواص دمنوش کندر، لذت یک نوشیدنی گرم و گیاهی را به‌خصوص در فصل پاییز و زمستان به شما می‌دهد. بسیاری از افراد می‌پرسند دمنوش کندر برای چی خوبه یا مزه آن چگونه است. بایستی در پاسخ به این پرسش بگوییم که خواص کندر تقریباً بهبود دهنده اغلب ارگان‌های بدن است. اما بیشترین تأثیر کندر برای درمان سرفه‌های خلط آور و ناراحتی‌های تنفسی است. به همین جهت مصرف دمنوش کندر برای سرفه در طی روز پیشنهاد می‌شود. از آنجایی که کندر مزه کمی تلخ و گس دارد، اغلب آن را با عسل ترکیب می‌کنند. به همین جهت ما قصد داریم که برایتان طرز تهیه دمنوش کندر با عسل را برایتان شرح دهیم.

  • تعداد نفرات: ۴ نفر
  • زمان مورد نیاز برای تهیه دمنوش کندر: ۱۸ دقیقه
  • درجه سختی طرز تهیه دمنوش کندر: آسان

مواد اولیه برای طرز تهیه دمنوش کندر

طرز تهیه دمنوش کندر مانند تمام دمنوش‌ها ساده و آسان است. همانطور که گفته شد برای تغییر مزه کندر، ما می‌توانیم از عسل استفاده کنیم. بدین ترتیب طعم دمنوش بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود. پس با ما با طرز تهیه دمنوش کندر با عسل همراه باشید. ناگفته نماند که به جز عسل شما می‌توانید از هر نوع شیرین کننده‌ای که با ذائقه شما جور است، برای دمنوش خود استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر کندر ۱ ق چایخوری
آب  جوش ۴ لیوان
عسل به میزان دلخواه

 مراحل طرز تهیه دمنوش کندر

برای طرز تهیه دمنوش کندر، ابتدا مواد اولیه آن را آماده کنید. پودر کندر را اغلب می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.

  • مرحله اول: در این مرحله ابتدا به تعداد نفرات آب درون قوری بریزید تا به جوش آید. برای تهیه دمنوش با توجه به سلیقه تان می‌توانید از قوری یا لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده کنید.
  • مرحله دوم: پس از آنکه آب به جوش آمد، کندر را به آن اضافه کنید. در این حالت بایستی قوری را از روی کتری بردارید. با ترکیب پودر کندر و آب جوش، اجازه دهید که کمی ولرم شود. پس از آنکه ولرم شد، به مقدار لازم عسل به آن اضافه کنید. ترکیب پودر کندر، عسل به همراه آب جوش را به خوبی هم بزنید تا خودش را اصطلاحاً بگیرد.
  • مرحله سوم؛ مجدد قوری را سر کتری قرار داده و اجازه دهید دمنوش، دم بکشد. می‌توانید همه این مراحل را با استفاده از لیوان مخصوص دمنوش هم انجام دهید. زمان لازم برای دم کشیدن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. توجه کنید که این دمنوش کمرنگ است و رنگ آنچنانی ندارد. اگر بخواهید دمنوش‌تان رنگ داشته باشد می‌توانید از سایر ترکیبات دیگر مانند چای ترش استفاده کنید. حتی می‌توانید به دلخواه به آن کمی آویشن اضافه کنید. در هر صورت طرز تهیه دمنوش کندر استاندارد خاصی نداشته و بنا بر سلیقه خود می‌توان از انواع گیاهان شفا بخش مانند گل محمدی، چای سبز، چای ترش، رزماری، هل و … استفاده کرد.

خواص دمنوش کندر

حالا که با طرز تهیه دمنوش کندر آشنا شدید، بهتر است که کمی درباره خواص دمنوش کندر هم بدانید. خواص دمنوش کندر بسیار است، از ایجاد تعادل هورمونی گرفته تا تقویت سیستم عصبی، افزایش باروری و تناسب اندام. ناگفته نماند که برای مصرف مکمل کندر حتماً با پزشک خود مشورت نمایید. اما در این بخش به توضیح مختصری درباره اصلی‌ترین خواص دمنوش کندر می‌پردازیم.

خواص دمنوش کندر برای سرفه و سرماخوردگی

اگر مرتب دچار سرفه‌های خشک می شوید. یا اگر در فصل سرما سیستم ایمنی‌تان ضعیف بوده و دچار سرما خوردگی‌های مداوم می‌شوید. حتماً خواص کندر را در برنامه غذایی خود بگنجانید. دمنوش کندر برای سرفه معجزه می‌کند. کافیست که هر روز کندر دمنوش در وعده صبحگاهی یا عصرانه خود میل کنید. بدین ترتیب نتایج فوق‌العاده آن را شاهد خواهید بود.

خواص دمنوش کندر

خواص دمنوش برای ناراحتی‌های تنفسی

بهبود ناراحتی‌های تنفسی از دیگر خواص دمنوش کندر به شمار می‌رود. به‌خصوص اگر پایتخت نشین هستید و در برابر آلودگی هوا ریه‌های حساسی دارید، توصیه ما به شما این است که حتماً از خواص کندر بهره ببرید. کندر با توجه به دارا بودن املاح معدنی باعث رفع عفونت‌ها و باکتری های مضر می‌شود و راه تنفسی شما را باز می‌کند. در نتیجه به اکسیژن رسانی ارگان‌های داخلی شما کمک بسیاری می‌کند.

خواص دمنوش کندر برای حافظه

شاید تعجب کنید که از دیگر خواص کندر، تقویت حافظه است. بسیاری از افراد برای تقویت حافظه به مصرف داروهای شیمیایی پناه می‌برند. در حالی که شما به راحتی می‌توانید با مصرف داروهای گیاهی بی ضرر مانند کندر تا حدی مشکلات سیستم عصبی خود را برطرف کنید. تقویت حافظه بخش دیگری از خواص کندر محسوب می‌شود. کندر دمنوش به‌خصوص برای تقویت حافظه کودکان و نوجوانان بسیار موثر است.

خواص کندر برای پیشگیری از دیابت

خواص کندر برای جلوگیری از دیابت بسیار موثر است. مطالعات نشان داده که کنترل سطح قند خون تا حد بسیار زیادی از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند. هرچند که نبایستی کندر را جایگزین درمان‌ها و داروهای پزشکی کرد. اما مصرف کندر برای ابتلا به بیماری‌های این چنینی خالی از لطف نیست.

خواص کندر برای مراقبت‌های پوستی

برای مراقبت‌های پوستی، اغلب از خواص روغن کندر استفاده می‌شود. شما می‌توانید روغن کندر را مانند لوسیون به پوست صورت یا بدن خود بزنید. روغن کندر دارای خواصی نظیر ضد آکنه و ضد چین و چروک است. همچنین این گیاه دارویی دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و از جوش‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید همیشه پوستی با طراوت و شاداب داشته باشید، روغن کندر را از یاد نبرید.

خواص دمنوش کندر را دست کم نگیرید

علاقمندان نوشیدنی‌های گرم می‌توانند، طرز تهیه دمنوش کندر را به عنوان یک عصرانه همیشگی در برنامه روزانه‌شان قرار دهند. اگرچه شاید دمنوش کندر مورد دلخواه ذائقه تمامی افراد واقع نشود، اما خواص دمنوش کندر به‌ قدری است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. ما مجدد تأکید می‌کنیم که هیچ خوراکی گیاهی نمی‌تواند جایگزین درمان‌های پزشکی شود. اما مصرف دمنوش‌های گیاهی و خوراکی‌های این چنینی نظیر خواص کندر، تا حد بسیار زیادی از ابتلا و یا تشدید بیماری جلوگیری می‌کند. در نتیجه اگر تمایل به مصرف نوشیدنی‌های گرم و گیاهی همراه با خواص فراوان دارید، ما به شما طرز تهیه دمنوش کندر را پیشنهاد می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *